#601
|
||||
|
||||
Knap staaltje vakwerk weer!
__________________
Audi A4 Avant TDI werkpaard VW Passat LS '74 1.8 Weber hobbypaard Renault Twingo @ LPG-G3 Cheap-o-paard - Build to go, not to show - |
#602
|
|||
|
|||
Ik blijf van de ene in de andere verbazing rollen. Knap stuk hoe je alles in eigen regie weet te houden. Hou je er een indrukwekkende gereedschap/machine verzameling op na of doe je alles met huis-, tuin- en keukengerei?
Wat ik me afvraag is hoe je de aansluitingen van de buizen van bijvoorbeeld je draagarmen en rolkooi maakt? Met een bimetaal gaztenzaag en deze onder de gewenste hoek te zetten? En wat voor pijpenbuiger heb je? Foto? Electrisch of een gewone 12 of 16 tons hydraulische? En hoe zorge je dan dat de hoek elke keer gelijk is? Gaat zo voort, erg indrukwekkend.
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth. |
#603
|
||||
|
||||
Het meeste word gemaakt met de slijptol, daar hun je tenslotte elke vorm mee uitslijpen.
De buigpers die ik heb is een oud maar industrieel ding, Je pomt met de hand gewoon de buis in de gewenste vorm, en je meet hoever de cilinder uit is zodat je makkelijk zo'n zelfde bocht kunt maken. Vandaag ook maar weer in de werkplaats geweest, en ik kreeg hulp van mijn zoontje. Heb hem gelijk maar leren lassen, want dat is altijd makelijk. Verder ook maar weer met het shassis verder gegaan, en ook achter langs de versnellings bak wat ruimte gemaakt voor de aandrijf lijn. Ook de onder draagarmen zijn nu afgelast zodat ik daar de kogels in kan persen. gr ruud |
#604
|
||||
|
||||
haha dus straks heeft je zoon vakantie en gaat hij jouw frido mooi aflassen...
goed bezig erg mooiuh techniek allemaal weer, ik blijf er met grote ogen naar kijken |
#605
|
|||
|
|||
Waarom maak je de handrem niet hydrolisch?
Je kan zo`n fly off handrem set zo bestellen, en die monteerje gewoon op de achterklauwen. Hoef je niet te lopen kloten met kabels. En is gewoon RDW Proof. Maatje met zijn kitcar werd er mee goedgekeurd bij kenteken keuren. |
#606
|
||||
|
||||
Vandaag wat USA parts binnen gehad.
Om het wat meer hotrod te kunnen noemen. De tellers zijn van de pro comp lijn, die ze in de nascar ook hebben zitten. De toeren teller is uitgevoert met letjes in de shift lite. Verder heb ik Olie druk, olie temp, benzine druk, water temp. En de gordels zijn van de nieuwste platinum series, en ook afkomstig uit de USA race wereld. Als hier straks nog 2 recaro pro racer xl stoelen bij zitten, zal het echt wel vet zijn. |
#607
|
||||
|
||||
zet die middelste onderin maar goed vast als je die megagrote remmen gaat testen...
Goed bezig, wordt lekker extreem!!!
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#608
|
||||
|
||||
Waar heb je de autometer meters besteld,
ben nog op zoek naar een toerenteller. heb echt enorme respect voor je werk! |
#609
|
||||
|
||||
Ruud,
ik had nog een vraag over je velgen. zijn de velgen alleen uit amerika leverbaar, wat voor een steek heeft de velg en zijn ze te krijgen in diverse steken? heb je toevallig ook een website? |
#610
|
||||
|
||||
Blijf sprakeloos hiervan, top project! Ik lees iedere update met plezier.
__________________
Quote:
|
#611
|
||||
|
||||
De velgen zijn in nederland ook gewoon leverbaar,
alleen niet alle maten hebben ze op vooraad. www.reedijk-banden.nl heeft mijn velgen geleverd, en zijn ook inporteur en groothandel op banden en velgen. Maar net zo als autometer tellers kun je in america veel meer vinden. En het is gewoon heel goedkoop Zelf heb ik het bij www.summitracing.com besteld. en op www.ebay.com vind je natuurlijk ook genoeg dealers. gr ruud |
#612
|
||||
|
||||
Heel dik, draagarmen en remsysteem ziet er dik en sterk uit!
|
#613
|
||||
|
||||
Aan het shassis is weer flink gewerkt.
De wielophanging zit er nu goed onder, en kan ook goed bijgesteld worden. De draagarmen ogen een stuk beter dan de oude. Ook is het shassis verstevigd langs de versnellings bak en boven de versnellings bak. Op de dubbelle buis boven de bak komt één van de schokbreker punten. De schokbreker op de foto heeft er niets mee vandoen, deze is alleen voor de show, en licht niet eens op de goede plek Ook de motor steunen heb ik vandaag gemaakt, zodat beter bepaald kan worden waar ik nog wat verstevigingen kan maken. Last edited by ruud's fridolin : 20-01-2008 at 18:35. |
#614
|
||||
|
||||
|
#615
|
||||
|
||||
wat een project, volg het al een tijdje ben echt onder de indruk
grt Bonne |
#616
|
||||
|
||||
ziet er weer super uit, iedere update is er weer een van super bezig ruud
__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers. Golf 2 1984 1.6 automatic. Golf 2 1987 2.8 vr6. Passat 1978 1.6 automatic. Passat 1998 1.8T variant. www.vwclubparkstad.nl |
#617
|
|||
|
|||
geweldig project
|
#618
|
||||
|
||||
Wooohooooo
dit blijft imho het leukste topic op het hele forum om te volgen keep up the good work en the great picca posting |
#619
|
||||
|
||||
Erg knap werk zeg!
Succes!
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |
#620
|
|||
|
|||
ik ben sprakeloos
|