Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 1 (kever '49->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 05-08-2007, 00:02
vwmark vwmark is offline
VW Fanatic

Na het blok aan de kant te hebben gezet werd het tijd om de carroserie eens beter te gaan bekijken en dus de spatborden en treeplanken eraf te schroeven.

De kever leek een goede basis om een lowbudget project van te maken maar dat viel later toch wel een beetje tegen, ik had namelijk wel gezien dat de spatborden rondom vervangen moesten worden dat het achterpaneel gelast moest worden maar dat de kokerbalk rot was had ik nog niet eerder gezien

maar ja de kokerbalken zijn nu eenmaal de zwakte plekken van een kever dus ik had ergens wel iets verwacht maar toen we voor de eerste keer bij de kever waren wezen kijken leek die toch in een redelijk goede staat te zijn (dat dacht ik tenminste ).
Reply With Quote
Old 05-08-2007, 00:19
vwmark vwmark is offline
VW Fanatic

Na de ondekking van de rotte kokerbalk ben ik het interieur en de bekleding maar aan het weghalen gegaan. maar voor ik de stoelen eruit had was ik al een behoorlijke tijd verder!
Er zit namelijk een klein palletje langs de rechterslee en voor dat ik daar achter was dat die daar zat was ik dus een hele poos verder.

Na de stoelen en de achterbank ben ik aan de vloerbedeking begonnen en na dat die verwijderd was kon ik nog een paar dikke plakken bitume weghalen om daaronder weer een aantal roestige vloerdelen tegen te komen

Ik weet nu niet echt wat ik daarmee moet doen, zal gewoon kaalschuren voldoende zijn of moeten ze ook vervangen worden?

vervangen is natuurlijk beter maar om het toch een beetje lowbuget te houden?
Reply With Quote
Old 05-08-2007, 00:34
vwmark vwmark is offline
VW Fanatic

Nadat ik de kokerbalk beter had bekeken denk ik toch dat de kever body off zal moeten want de koker is ook aan de binnenkant verrot

Maar dit is misschien wel beter want nu kan ik als de kever body off moet alles meteen goed maken ipv over plaatjes lassen maar ik hoop wel dat het financieel een beetje binnen de perken blijft.
Reply With Quote
Old 10-09-2007, 21:58
vwmark vwmark is offline
VW Fanatic

ben nu bezig met de bodem schoon te maken en alle roest ervan te verwijderen daarna word die in de zinkspray gezet maar zal binnenkort weer wat pics toevoegen

Last edited by vwmark : 10-09-2007 at 22:01.
Reply With Quote
Old 13-09-2007, 20:55
sybke's Avatar
sybke sybke is offline
Forum Newbee

join the club

de bodem zou ik gewoon vervangen, body-off moet ie nu toch al als je de kachelkanalen gaat vervangen.

Reply With Quote
Old 16-09-2007, 21:14
vwmark vwmark is offline
VW Fanatic

hahah ja ik denk dat het bij iedereen welhet zelfde liedje is he
maar ik heb de kever nu body off gehaald en ben bezig met de bodemplaten netjes te maken en gelukkig zijn deze nog goed 8) daarna begin ik aan de carroserie en daar moet wel het een en ander aan gebeuren maar we houden stug vol he
Reply With Quote
Old 14-03-2009, 16:40
miklo de gekste miklo de gekste is offline
VW Fanatic

kerel schiet eens op met update..

:0
Reply With Quote
Reply

Posting Rules