#21
|
|||
|
|||
je kan zo over gaan naar een 5 bak maar zie maar in een 5 bak te vinden ik heb ook het probleem
er past een 5bak van een golf 2 1.3 op of een van seat 1.4 bouwjaar 1998/2000 |
#22
|
||||
|
||||
ja maar als het heel duur word als k het moet laten doen dan blijf ik wel met een 4 bak rijden. Ik kan dat echt niet zelf. Tenminste laat ik het zo zeggen: ik heb het nog nooit gedaan. Ik heb wel even er onder gekeken en er hangen allemaal druppeltjes onder aan de bak.
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#23
|
||||
|
||||
4 bak erop laten bouwen of een 5 bak dat maakt geen verschil !!
miss is het een kwestie van kering vervangen van de bak... maar miss niet.. dit zou je moeten laten vast-stellen ... maar ik zou persoonlijk toch echt even paar slopers in de omgeving gaan rond bellen ... en niet vergeten dat bakken van seat ibiza ook passen ... en dat rijd als een droom ... kan ik je vertellen uit persoonlijke ervaring |
#24
|
||||
|
||||
Ik haal dit topic maar weer even naar boven omdat ik er nu toch echt over zit te denken om er een 5 bak in te zetten. (ja is nog niet gebeurt).
Maar zoals ik al eerder zei, ik ben op dat gebeid echt een nul. Is er een goede handleiding waar in staat hoe je dat moet doen? Of is er iemand die mij voor een mooi prijsje wil helpen? Gr. Kawouter
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#25
|
||||
|
||||
de VRAAGBAAK!
Erg handig als je zelf aan je auto wilt klussen. 4/5 bak wisselen maakt dus geen enkel verschil voor de polo van jou. Alle 084(4-bak) / 085(5-bak) versnellingsbakken passen op het motorblok. Als je alles goed voorbereid kan een geschikte (merkloze) garage je vast ook wel helpen. Een brug is wel erg handig met zulke klussen, net als goed gereedschap. Liggend onder een auto kan je toch minder goed werken dan staand op werkhoogte Zorg anders voor een goede set oprijbokken, zodat je auto een stuk van de grond staat.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#26
|
||||
|
||||
Het is dat Lelystad een beetje te ver is, maar als er iemand uit de buurt komt kan deze hem dan helpen?
Ik heb het omgekeerde gedaan. Van 5 naar 4 bak. Gewoon loshalen en in omgekeerde volgorde weer vastmaken. (wel met een andere bak!!) Alleen de motorsteun die aan de bak zit, die is anders bij een 4 of 5 bak. Succes
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#27
|
||||
|
||||
Waarom ben jij naar een 4 bak gegaan als ik vragen mag?
Maar is het echt zo makkelijk als het klinkt?
__________________
De Plo?? vervoersmiddel voor mijn audio Proud member of Team Mietje |
#28
|
||||
|
||||
wdjz?? Oftewel Wat Denk Je Zelf??
Het is niet lastig, het is veel werk en voor een leek is het ook nog eens heel belangrijk dat je alles netjes losmaakt en niets sloopt. *Aandrijfassen moeten los *schakelstang moet los *baksteun moet los *koppelingskabel moet los *bak moet los van de motor *startmotor moet losgekoppeld en dan is er vast nog wel meer wat in de weg zit voordat je bak er uit kan. Koop dan iig het juiste gereedschap om de aandrijfassen los te maken en een goede momentsleutel om alle bouten weer op het juiste aanhaalmoment vast te zetten. Nogmaals, een brug is verdomde handig en anders oprijbokken. Gewoon losmaken en in omgekeerde volgorde weer vastmaken gaat ook op voor je gulp, maar ook net zo goed voor alle andere klussen. Niet een hele nuttige tip, al zeg ik het zelf.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#29
|
||||
|
||||
Reden dat ik naar een 4 bak ben gegaan: de bak was kapot. Ik kon goedkoop een compleet blok kopen van een golf 2 inclusief bak. Dit was een 4 bak. Ik heb daarna het blok weer verkocht zonder bak. De bak heeft mij uiteindelijk -20 euro gekost.
De polo gebruikten we als overdekte fiets, dus een 5 bak had niet echt een meerwaarde.
__________________
LR Freelander (Werkpaard) MB A160 (Boodschappen) VW GOLF S '80 (Hobby) |
#30
|
||||
|
||||
Heb nog nergens een opmerking over de stabilisator-stang gelezen? Die is voor 4-bak toch echt anders dan voor 5-bak, en dus essentieel dat je wel de goede hebt.
Zit er al een juiste stang onder (geen idee of die in de loop der tijd standaard werden geplaatst?) dan is het niet moeilijk. Als je de stabilisator-stang moet vervangen is het iets lastiger, maar moet je er ook zeker aan denken om de auto opnieuw uit te laten lijnen?! |
#31
|
||||
|
||||
stabistang vervangen is echt niet moeilijk. 4 bouten, 2 moeren en flink wat kruipolie.
Bij de auto van Kawouter (TS) zit al een stabistang die geschikt is voor een 5 bak. De uitsparing is daar ruimer, zodat de stabi niet tegen de bak schuurt.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#32
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 12:42. |