|
||||
|
||||
Heb hetzelfde gehad. Ik geloof dat ik voor 2 tientjes een nieuw setje had. Klusje is thuis goed te doen met een krik
|
||||
|
||||
zit zo'n lager niet geperst?
|
||||
|
||||
nope, je haalt je wiel eraf en vervolgens de onderdelen die je tegenkomt. De remtrommel lijkt lastig los te komen, maar gewoon rustig recht naar voren trekken.
|
|
|||
|
|||
Quote:
Achterwiellagersetje bij de automaterialenhandel kost ongeveer 15 euro. Daarvoor kreeg ik een setje van Febi/Bilstein, dat is een toeleverancier van VAG. Bij een eBay-handelaar koop je vaak merkloos spul. Zeker weten dat dat geen prijs was voor een voorwiellager? Daar kan het geluid trouwens ook best wegkomen, als het verandert bij het nemen van een bocht.
|
||||
|
||||
Welke automaterialenhandel was dat dan? Ik heb ff rondgebeld en kom niet onder € 40 bij een aantal zaken in Delft, Den Haag en omstreken.
Kan het kwaad bovendien, zo'n lager uit Duitsland? Als het toch een SKF lager blijkt te zijn. |
|
|||
|
|||
Bij hbase.nl en partsbase.nl kom ik ook op rond de 40 euro.
Heb het setje toen gekocht bij ASD in Leek.
|
||||
|
||||
Als het allemaal maar een paar tientjes kost en het zelf te maken is ga ik d'r maar eens mee aan de slag van 't weekend of komende week.
Kwaad kan het in ieder geval niet. En in de bochten blijft het redelijk gelijk. Lijkt alleen wel of het geluid meer van het wiel in de buitenbocht af komt (door de hogere belasting op dat wiel?).
|
||||
|
||||
De Duitse ebay verkoper vertelde me dat het klopt, dat Jetta's I en II allemaal hetzelfde achterwiellager hebben, de SKF vkba 529. Hij kost 6 euro plus 9 euro verzenden, dus die 15 euro lijkt me beter dan 40 hier bij een automaterialenzaak.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zou je hem misschien voor twee setjes kunnen vragen?