|
||||
|
||||
Alles staat weer netjes in delak! Vooral doorgaan en veel foto's posten! (ken ik mooi afkijken )
|
||||
|
||||
Hoe is 't met de keverrestauratie Gijs? Ben benieuwd wanneer ik em hier in de buurt (woon zelf nl. in Schijndel) kan spotten...
Last edited by vwfreaks.nl : 19-01-2006 at 16:05. |
|
||||
|
||||
Hihi, topic eens onder het stof vandaan zie ik
Dit project ligt jammergenoeg alweer 2.5 mnd stil Heb wel wat hele kleine dingen gedaan, maar dat stelt niks voor. Jammergenoeg ben ik nog wel even bezig met m'n andere (tegengevallen) "project" de jetta Waarschijnlijk ga ik de 14e feb een 1daagse lascursus volgen zodat ik zelf wat kan lassen omdat het nogal wat werk is... aan beide auto's Lekker "oefenen" op de jetta zodat de kever perfect wordt. Nadat ik dit project gezien heb, ben ik toch weer gaan twijfelen over rat/resto maar dat kan ik nog zien
|
||||
|
||||
Leuke kever effe verlagen, wel zo laten met die vliegroest van de buitenkant dat staat kicke, succes met je projekt
|
|||
|
|||
kever moet je idd gewoon zo laten!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ik was benieuwd hoe 't ermee was. Jammer dat er niks aan gedaan is... 't leek zo lekker te gaan... Quote:
Ik heb laatst bij rustbuster een lasapparaat gehaald en toen heb ik ook eens geïnformeerd naar die cursus. Je leert tijdens die cursus alleen plaatwerk proplassen mbv. verzetrandjes enzo. Dat is gewoon een kwestie van lasapparaat goed instellen en 3sec. branden... Als je stuik wilt lassen heb je aan die cursus dus volgens mij niet veel. (ik weet trouwens niet of ze je ook leren om zelf plaatwerk te maken, maar dat kun je met een beetje oefenen zelf ook wel...) Quote:
Haha.. inderdaad... ik ook... Die vent is goed bezig! Na het lezen van dat topic heb ik dus ook maar een lasapparaatje gekocht. Over een ongeveer maandje staat onze nieuwe garage er denk ik ondertussen wel en dan kan ik ook eindelijk beginnen met bakken. Ik zit ook te twijfelen of ik dat oude brikkie van mij als rat zal rijden of dat ik em meteen helemaal opknap. Ben nog student dus ik denk niet dat gaat lukken qua ... Die van jou is in ieder geval een stuk mooier oud geworden dan die van mij. Die van jou kan 't echt wel hebben om als rat gereden te worden. Al doe je 't maar een jaar of twee om ff wat bij te sparen voor een spuitbeurt... Succes ermee iig...
|
||||
|
||||
Quote:
Rat!! Kost echt knaken!!! Of anders opknappen en later spuiten. Wiebrand
|
||||
|
||||
Tis bijna zover de jetta begint steeds meer vorm te krijgen. En dat is mooi, want dan kan dit project eindelijk weer vooruit!
Ga binnenkort een onderstel maken om de kever op te zetten en zo opnieuw op te bouwen. Wat ik met de versnellingsbak doe weet ik nog niet. Hij schakelt helemaal perfect eigenlijk, alleen hij ligt er nu toch onderuit. Heb zelf zoiets van netjes maken en erop schroeven. Ben benieuwd hoe snel ik de motor aan de gang krijg Soon to be continue
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe "soon"? Hoe's 't met de Jetta trouwens? (lees: Wanneer ga je weer aan je kever beginnen?... )
|
||||
|
||||
"soon" idd
Jetta moeten nog wat kleine dingen aan gedaan worden; piep klein beetje laswerk, rechter-handrem en de stuurhoezen moeten nog vervangen worden. Verder klaar in principe... Het zat een beetje in de planning om dat morgen te gaan doen omdat ik dan weer een brug toto m'n beschikking heb Hierna ga ik als een dolle aan de gang aan dit project!
|
||||
|
||||
Jetta door de keuring, eindelijk verder met de Kever
Ga komende weer 2 extra wielen (van een bril) bij kopen voor de kever. Die wil ik waarschijnlijk laten verbreden. Kenners weten wat je qua maten dan gaan krijgen; Voorkant: 4Jx15" Achterkant: 5 of 6Jx16" Ook heb ik nieuwe chrome originele wieldoppen gevonden
|
||||
|
||||
Als ik jou was zou ik die 16 inch in tact laten en er 2 bijzoeken .
Ze zijn een klein vermogen waard . |
|
||||
|
||||
Heb ook nog wel 2 extra wielen over... 3.0Jx16" (dat zijn de maten, niet 5 of 6J barndoor is 3,5J) je zult dus moeten verbreden. Hangt er vanaf wat voor velgen je hebt, gelast hart of een geklonken scheelt nogal bij het verbreden..
|
||||
|
||||
De velgen die ik kan kopen zijn idd 3Jx16". Dat ik ze moet laten verbreden weet ik
Bij deze wielen is het hart geklonken. Is verbreden dan mogelijk? @ Gert, wat is een klein vermogen dan?
|
||||
|
||||
Eindelijk...
Ben benieuwd wat het gaat worden... Over die velgjes... Waarom zou je 16" s gaan verbreden? Zonde van je geld... Ik denk dat 99 op de 100 't verschil niet eens zullen zien met een 15"... Voor 't geld dat je bespaart zijn er m.i. leukere dingen/velgen te koop...
1951 - Splitwindow... 1967 - 1300... Last edited by vwfreaks.nl : 24-11-2006 at 22:02. |
|
||||
|
||||
Ik wilde eerst twee extra velgen bijkopen om te laten verbreden, maar nu liep ik tegen deze 16ers aan.
Weet iemand wie _goed_ stalen velgen kan verbreden?
|
||||
|
||||
Een update (jazeker);
- Spindels laten reviseren - Andere koppeling (geen nieuwe, deze kon ik voor weinig overnemen én komt uit een 356 ) - Nieuwe oliekoeler - Nieuwe schokbrekers rondom - Nieuwe stootrubbers en stabilisator rubbers op de vooras Tsja, vast nog wel meer... foto's zeggen meer Het grootste gedeelte gestraald (bedankt pa ) Alles goud/geel laten verzinken; Begonnen met opbouwen; Het zal nu zeker weer een maand stil blijven ivm vakantie.. Daarna staan de cilinderkoppen en remmen bovenaan de lijst
|
||||
|
||||
tering gijs, dat ziet er gelikt uit
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Das very NAIS GAIS! wel om denken dat je niet de hele kever op dat karretje opbouwt he? Anders krijg je um der niet weer fatsoenlijk af