#181
|
||||
|
||||
Quote:
Gewoon een simpele 50L olie gesmeerd, dacht rond de 200 l/m. Gekocht bij van Cranenbroek. |
#182
|
||||
|
||||
|
#183
|
|||
|
|||
Goed bezig !!
__________________
Golf2 gti vr6 edition blue Golf2 gti 20vt edition blue Golf6 gti R |
#184
|
||||
|
||||
Plamuur kan inderdaad aardig wat hebben. Inderdaad jammer dat je zo dikke geulen met het plamuurmes maakt. Dit ga je toch niet tegen, zeker als je mes al eens eerder gebruikt hebt en het niet helemaal lekker schoon is.
|
#185
|
||||
|
||||
Blijf vol verwondering kijken, erg leuk zo'n logboek.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#186
|
||||
|
||||
Bedankt Dennis (toch?).
Betreft dat plamuren: Weer een kwestie van leren denk ik. |
#187
|
||||
|
||||
|
#188
|
||||
|
||||
|
#189
|
||||
|
||||
jezus man ik ken mensen die alles perfect willen hebben maar jij bent me er eentje nee zonder gekheid wordt super
__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers. Golf 2 1984 1.6 automatic. Golf 2 1987 2.8 vr6. Passat 1978 1.6 automatic. Passat 1998 1.8T variant. www.vwclubparkstad.nl |
#190
|
||||
|
||||
|
#191
|
||||
|
||||
Fijne vakantie
__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers. Golf 2 1984 1.6 automatic. Golf 2 1987 2.8 vr6. Passat 1978 1.6 automatic. Passat 1998 1.8T variant. www.vwclubparkstad.nl |
#192
|
||||
|
||||
Danku!
|
#193
|
||||
|
||||
|
#194
|
||||
|
||||
Kijk mooie materialen heb je om mee te werken! Het word zo zeker netjes!
|
#195
|
||||
|
||||
Alleen klote dat ik alles eruit moet schuren en weer opnieuw moet beginnen, maar zo heb ik wel kunnen oefenen en ik heb gelukkig nog niet alles gedaan!
|
#196
|
||||
|
||||
niet zo goed niews. Effe wachten tot iemand met verstand reageert. Volgens mij maakt het niet uit dat je plamuur op blank metaal hebt zitten. Zolang er geen vocht bij kan komen is er niks aan de hand.
Bij spuiterijen plamuren ze ook vaak genoeg op kaal staal toch? |
#197
|
||||
|
||||
Punt 1: Ze hebben er daar veel verstand van en het was hun advies, geen regel.
Je zou idd. gewoon over het plamuur kunnen doen, maar ze adviseren toch eerste vertinnen (als je dat doet), dan epoxy (voor oldtimers ivm. langere levensduur) en dan lekker plamuren. De epoxy is heel sterk roestwerend en trekt geen vocht aan. Mocht er in je plamuur toch wat vocht zitten en je doet je epoxy erover, dan wordt het vocht gevangen en kan het alsnog gaan corroderen (in het slechtste geval natuurlijk). Als de epoxy er eenmaal op zit kan je er zo lang overdoen dat je zelf wilt. Omdat ik nogal wat las heb van vliegroest is het wel een oplossing. Maar je mag natuurlijk gewoon op blank metaal plamuren, niks mis mee, maar ik wil een zo goed mogelijk behandeling voor mijn plaatwerk, zodat ik er nog (wie zal het zeggen) 10 jaar mee door kan! Dit is mijn gedachte hierover. Maar advies kan nooit kwaad, daar heb je gelijk in Peter. |
#198
|
||||
|
||||
Quote:
Ach, zie het als een leerproces. |
#199
|
||||
|
||||
|
#200
|
||||
|
||||
Zo, dus toch maar de bijrijderskant meegenomen. Mooi werk. Hopelijk krijg je de plaat er in 1 keer strak in!
|