#221
|
||||
|
||||
Sinds een week vakantie, aankomende week ook nog. Daarna nog een week terug naar school voor het laatste tentamen van dit jaar (Mechanica herkansing) en dan kan ik daarna weer verder.
Om aan de auto te kunnen is er geld nodig. Ik werk nu fulltime in de Technische Dienst bij Bouwhuis-Enthoven. Erg leuk en gevarieerd werk. Maar als ik een dag erop heb zitten dan heb ik niet altijd even veel zin om nog wat te doen. 2 weken geleden ben ik bij Martinus83 langs geweest. Daar heb ik enkele onderdelen opgehaald: - Middendemper - Bovenste distributieriemkap - Injectorleidingen + injectoren (laatste kreeg ik er zo bij!) Van de injectorleidingen weet ik alleen niet zeker of ze echt passen. Ze zijn van een PL en moeten op een KR. Afgelopen week ook nog bij Domi langs geweest en daar een reserve ACD versnelingsbak opgehaald. Als iemand nog een 2Y versnellingsbak zoekt, ik heb er nu dus eentje te koop (deze had ik als reservebak liggen maar is nu dus overbodig geworden). Deze week ben ik bezig geweest met de laatste hand leggen aan het laswerk en de RVS luchtfilterbox, die laatste is binnenkort zeker af. Wel fijn dat ik nu full-time werk. Kan ik dat allemaal wat makkelijker regelen! De montagepunten van het binnenscherm waren niet allemaal lekker. Dat zijn die stukjes kunststof die in de vierkante gaatjes in het binnenscherm zitten. Eentje daarvan moest wel weg vanwege het "cleanen" de ander ging "vanzelf" weg Ja, een Golf kan dus wel aardig rot zijn. Gelukkig heb ik een lasapparaat! Ik heb het gat uitgefreest en met papier een modelletje gemaakt, daarna uit metaal namaken en lassen maar. Ik heb er een draadeindje opgelast. Op deze manier zit er geen gat meer in het scherm waar vocht door kan komen. Let niet op het spuitwerk. Wilde het enkel beschermen tegen roest! Verder ben ik bezig geweest met verwijderen van het steuntje van het KVS expansiereservoir. Zodat ik een ronde kan plaatsen. Dan past het allemaal met mijn veerpoortbrug: Ik ben er alleen niet echt tevreden over. Normaal zit het steuntje met draadeinden bevestigd. Ik denk dat ik het steuntje maar vastlas aan de veerpoot. Dan sluit het goed aan. Dat is nu namelijk helemaal niet zo. Verder heb ik ook nog het steuntje voor het ruitensproeier reservoir gespoten. Netjes glimmend zwart: De RVS luchtfilterbox, hij is bijna af. Helaas was de bovenkant krom getrokken. Deze ga ik opnieuw maken. Eerst de gaatjes boren, moertjes vasthechten en daarna pas het grote gat voor de luchweger maken. De laatste 2 stappen had ik andersom gedaan. Hierdoor werd het materiaal te warm. Als dat gebeurd is kan de luchtfilterbox verder gehecht worden en tenslotte dichttapen en afvloeien maar. Wat is het toch handig als je een bult professionele lassers op het werk hebt rondlopen! Hij is nu voor 80% af. Om de bovenzijde perfect te maken heb ik de luchtweger maar gedemonteerd. Die was behoorlijk vies en ingevreten. Ik ben benieuwd of ik die nog een beetje netjes kan krijgen. Alle vettigheid heb ik er in ieder geval vanaf kunnen krijgen! De luchtfilterbox past in ieder geval wel mooi, het meetwerk wat ik gedaan heb klopt dus goed! De bovenkanten van de zijdelen zijn helaas niet helemaal in lijn. Dit moet ik dus gaan aanpassen: Tot slot ben ik gisteren bij VW-Ronald langs geweest. Hij heeft via zijn werk kabels voor mij geregeld. Die zijn perfect. Deze ga gebruik ik om de + en - kabels te vervangen. De accu komt namelijk achterin. Een dikke kabel is dus vereist. Voor de + kabel van accu naar startmotor ga ik een 35 mm2 kabel gebruiken. Daarnaast vervang ik de laadkabel van de dynamo naar de startmotor voor een 25 mm2 kabel. De massakabel aan het onderblok ook. De massakabel aan de inlaat en de motorkap vervangen ik voor een 15mm2 kabel. De bevestigingsogen worden er nog aan geklonken en er komt ook netjes een stuk krimpkous omheen, [b]Ronald]/b] bedankt! Zo kom ik dus steeds dichter bij een eindresultaat. Ik ben nu opzoek naar een paar nette stoelen. Dit heeft alleen geen hoge prioriteit. Ik zou namelijk stage gaan lopen bij Posche in Duitsland maar dit is helaas niet doorgegaan (ze hadden iemand met betere specificaties kunnen vinden, ja ja dacht ik. Ik weet zelf ook wel wat ik in huis heb, dat was perfect voor de stageplaats). Nu ga ik nog eerst een jaar naar Arnhem. Dus dan kan de auto nog wat langer geschorst blijven. En kan ik dus nog wat meer aanpassingen doorvoeren. Maar eerst al het bovenstaande werk afmaken. Dan kijken of hij nog wil starten. Daarna de zekeringkast/het contactblokje vervangen en de nieuwe kabels plaatsen. |
#222
|
||||
|
||||
Hee Ruben! Toevallig ben ik nog op zoek naar een goede 2y bak . Maar ligt eraan wat je ervoor wil hebben, aangezien ik er wel 100km voor moet reizen (naar Raalte).
|
#223
|
||||
|
||||
Afgelopen week voornamelijk bezig geweest met de luchtfilterbak. Dat gebeurd allemaal op het werk. Alle zijden zitten erin gelast. Daar moet nog 1 zijde gehecht worden.
De bovenkant heb ik ook zodanig pas gemaakt dat de luchtweger er goed op past. Ik heb ook al afgepast hoe de bovenkant op de luchtfilterbox moet komen. Dit heb ik gedaan door de hele handel in te bouwen. Het paste allemaal perfect Het luchtfilter zit ook mooi tussen de koplamp en de radiateur: Het weekend was ik weer bij mijn vader, vrijdag had ik de luchtfilterbox gepast. Zaterdag ben ik ook nog lekker bezig geweest na het werk en zondag ook nog een klein beetje (schoot niet echt op vanwege het bier van zaterdag avond, was nogal gezellig op de verjaardag van een goede vriend ). Maargoed zaterdag dus bezig geweest. Ik was niet helemaal tevreden over de plaatsing van het KVS expansievaatje. Dus ik heb de draadeinden verwijderd en het anders aangepakt: slijptol! Ik heb de steun verslepen en de 3 overgebleven delen zo aan het binnenscherm gelast. Als dit straks afgewerkt is zal het heel strak ogen. Aangezien ik toch al aan het cleanen was en nog even wat spullen halen moest ben ik ook maar naar de Karwei geweest, even snel een 1 meter strip gehaald en een hoekprofiel. Waarom? Omdat ik de slotplaat wilde cleanen en de radiateur wel vast moet zitten. Rond de gaten de verf weggehaald: Plaatjes op maat gemaakt en lassen maar: Enige wat nog moet is 1 gaatje, daar zit origineel gezien de klem voor de motorkap staander (of hoe dat geval ook heet). En ik ben ook nog in de weer geweest met staalplamuur. Daar ben ik zondag mee verder gegaan. Ben ik alleen vergeten foto's van te maken. |
#224
|
||||
|
||||
Mooi werk! word de luchtfilter box gespoten of gepolijst?
|
#225
|
||||
|
||||
Het gebruikte materiaal is RVS. Het word dus zeker niet gespoten. Als polijsten niet veel werk zou zijn dan zou de luchtfilterbox zeker gepolijst worden. Maar zoals je begrijpt komt dat dus onder aan de "To do" lijst te staan. Maar, ja ooit zal die gepolijst zijn.
|
#226
|
||||
|
||||
goed bezig
vooral de filterbak ben ik erg over te spreken |
#227
|
||||
|
||||
Ik doe mijn best om er wat mooi's van te maken!
|
#228
|
||||
|
||||
Gaat goed zo man!
|
#229
|
||||
|
||||
Sinds de laatste update ben ik wel bezig geweest. Maar ik had aan het einde van de dag geen puf meer om te updaten (fulltime werken merk je wel..). Of ik was druk met andere dingen.
Zojuist terug van een weekje vakantie en was de foto's aan het kijken (van de vakantie). En kwam er nog een paar van de auto tegen. De tussendemper overal waar nodig gelast. Ik denk dat die nu wel netjes gasdicht is. Wil nog even alles in dat hitte bestendige zwart zetten en dan is die klaar voor montage. Elke dag wel even bezig geweest met de luchtfilterbak. Eerst de bovenplaat op maat gemaakt: Daarna in de bodem 2 boutjes geplaatst. Doordat ik de gaten wat groot had geboord kon dat niet netjes dicht gelast worden. Mooi stom dus van me. Maargoed boel was toch dicht gelast. Ik heb nu dus netjes 2 gaatjes geboord en draad erin getapt. Nu weet ik zeker dat het goed dichtgevloeid kan worden. Nog even wat foto's van Freddy in actie De bovenplaat was ook al vast gehecht vorige week vrijdag. Ik hoop dat hij deze week afgevloeid is. Dan is mijn luchtfilterbox dus klaar. Wel ongepolijst maar toch! Ik ben ook nog bezig geweest met het wegschuren van overtollig plamuur. Dat word ook wel weer een mooi werkje! Ook heb ik nu een originele kabelboom voor elektrische ramen en spiegels binnen gekregen (van Maurice. Dus ik kan mijn ramen gaan ombouwen. Tot slot, ik heb meerdere onderdelen gekocht via Ebay.de maar helaas nog niks om te laten zien. Als het zover is zal ik foto's van de delen posten P.S. sommige foto's zijn met de telefoon genomen. Vandaar de soms wat mindere kwaliteit. Last edited by RubenD : 22-07-2007 at 18:32. |
#230
|
||||
|
||||
Mooi luchtfilterhuisje !!
Krijg er zin van om ook te lassen Zijn de kanten "gesmolten" of gelast?
__________________
MEMBER OF TEAM VW-SPEED.NL |
#231
|
||||
|
||||
Ze zijn gehecht op het moment, helaas.
Ik had gehoopt dat ze al "gesmolten" of zoals we dat bij mij op het werk noemen, dichtvloeien, waren. Helaas was de lasser nogal druk en nu is het bouwvak Nog een tijd wachten dus. En de slimste thuis, moeilijk te zeggen Was wel deze week op vakantie in België, De Haan om precies te zijn. Toen ik in Brugge was hadden ze overal Solden :S En dat is niet eens frans. Ik snap niet hoe jullie elke keer die taaltest winnen |
#232
|
||||
|
||||
Wat me opvalt aan je lassen: Ze liggen er allemaal bovenop. Ofwel weinig inbranding.
Probeer eens een proefplaatje te maken met verschillende diktes materiaal bv 1mm 2mm 3mm. Vervolgens alle stroomstanden en draadstanden ff proberen op het proefplaatje en je weet welke stand het beste is voor welk materiaal. Zie dit als een tip mvg peter |
#233
|
||||
|
||||
Idd, viel me eigenlijk ook wel op. Je had toch ook een Cebora 155? Hoe is deze ingesteld?
Ik heb met 0.8mm/1mm plaatwerk de stroomsterkte op 3 a 4, draad op 4/4,5 en gas uiteraard op 8 atmosfeer (afhankelijk van je draaddikte). Zoals peter ook zegt, ga eens wat oefenen met wat los materiaal. Speel ook wat met de houding van de tors (schrijf je dat zo ?) Succes! Je bent in ieder geval lekker bezig met de Golf
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#234
|
||||
|
||||
Nog steeds lekker bezig, Ruben!
@ Gijs: het is een 'torch', eigenlijk Engels voor 'fakkel' geloof ik ;-)
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#235
|
||||
|
||||
welding is lassen
|
#236
|
||||
|
||||
Quote:
Spijtig dat je toch zo'n eindje van me woont ik zou het ook wel doen anders Quote:
Een vlaming wint altijd
__________________
MEMBER OF TEAM VW-SPEED.NL |
#237
|
||||
|
||||
@ Jettameister ,
Dat zal ik onthouden. Heb familie in België wonen. In ieder geval heel erg bedankt voor het aanbod. Ik vrees dat ik de taaltest niet zal winnen met mijn dyslexie. Heb het maar opgegeven om alles correct te schrijven. Wel lees ik de meeste posts die lang zijn op fora even na. Vergeet soms zomaar een woord Maar even een update waar ik vreselijk blij mee ben! Iedereen gaat tegen woordig met Recaro's rondrijden, dus ik ook Maar zeker geen "standaard" Golf 2 recaro stoeltje! Kijk zelf maar: - Elektrische hoogte verstelling, niet in frame maar in stoel zelf! - Zitting verlenging - Vakje op de achterkant, voor kaarten. cd's e.d. Van hetzelfde model heb je ze ook met stoelverwarming, zo eentje ga ik erbij proberen te zoeken Dus alleen even een setje wangen scoren voor een linkerstoel ombouw. En wat zwarte stof voor die wangen. Daarnaast wil ik ook kijken of ik aan het middenstuk stof kan komen (denk van wel) dan wil ik mijn Corrado achterbank daar mee bekleden. |
#238
|
||||
|
||||
Sow gaaf!
|
#239
|
||||
|
||||
Dat dacht ik, ben er heel blij mee. En zo komen ook nog redelijk regelmatig voorbij op Ebay.de, wat dus mooi meegenomen is. Op Marktplaats.nl staan er meen ik ook nog een paar. Deze week maar eens gaan speuren!
|