#1
|
||||
|
||||
MK1 G60 koppelings probleem!!!
Hallo
wie o wie kan mij de oplossing geven voor het volgende probleem: heb een golf 1 cabrio G60 gebouwd en dat is allemaal naar behoren gelukt,heb een 1H motor met een kabelgeschakelde corrado g60 bak gemonteerd. ik heb op de bak een PASSAT koppelingshevel(is anders van vorm dan die van een T4,is dacht ik wat korter en kleiner) gemonteerd en een koppelingskabel van een golf 2 1300 gebruikt. kabel van de golf 2 had een lang plastic aansluitstuk wat om het pedaal haakt,dit had de orginele kabel echter niet,dus gaatje geboord in plastic stuk en boutje er door klaar(dacht ik) echter na 2 dagen rijden KRAK kabel gebroken bij het plastic stuk wat aan het pedaal haakt,dus ik denk das logisch,ik had immers een gat geboord en een bout geplaatst en dus verzwakt. ik heb toen een koppelingspedaal van een golf 2 1300 met een nieuwe 1300 kabel gemonteerd,1300 pedaal is breed en dus past de kabel ook in een keer goed dacht ik. dit ging ook een dag of twee goed en toen weer KRAK,de kabel weer gebroken bij het plastic blokje. ra ra hoe kan dit???? ik heb nu al zoveel spookverhalen gehoord dat ik hoop dat er iemand is die uit eigen ervaring mij kan vertellen welke onderdelen ik voor mijn koppeling moet gebruiken want ik weet het even niet meer,of moet ik dan toch hydrolische ombouwen??? de een zegt T4 kabel past zo,ik heb gekeken bij de autogrossier en die laat mij een kabel zien waarvan ik denk dat past nooit,deze T4 kabel heeft helemaal niet het witte plastic aansluitstuk/blokje om hem om het pedaal te haken???? is hier soms een adapter voor??? ik heb ook wat gehoord over seat kabelkoppeling,maar zou niet weten welk model het betrefd??? is het uberhaubd wel mogelijk om met je orginele cabrio 1 (1800cc 2H motorcode) pedalenbox een koppelingskabel aan te sluiten die wel past??? een koppelingskabel van een passat G60(als deze kabel tenminste bestaat,dacht van wel) is dat mischien de oplossing dan??? beste technische forumers wie o wie kan mij op weg helpen,ik ben er echt even klaar mee op het moment( ik droom al bijna over G60 koppeling bediening ) alvast ontzetend bedankt voor de mensen die de moeite nemen om mij te helpen. vriendelijke groet Hendrik |
#2
|
||||
|
||||
Er is een type kabel die wel goed past,met de juiste plastic aansluiting,zoals die op een Golf ook zit normaal.Die ik had was een zelfstellende kabel,met zo'n verdikking halverwege de kabel.Werkt perfect...moet je THEOWOB (de huidige eigenaar van de Golf 1 G60)of het forum even een pb sturen,en vragen of hij het bestelnummer van de kabel kan opschrijven voor je....zou die makkelijk moeten kunnen lezen op de kabel..
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#3
|
||||
|
||||
mijn zelfstellende kwam meen ik van een passat
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
|||
|
|||
Idd die zelfstellende is van een passat G60
|
#5
|
||||
|
||||
tot nu toe iedereen bedankt voor de reactie's.
maar mischien iemand die mij een link naar/of/een afbeelding van een passatg60 koppelingskabel gemonteerd in een type 1 kan laten zien??? vriendelijke groet Hendrik |
#6
|
|||
|
|||
ik heb er een van een seat toledo van rond het jaar 97, benzine motor een 1600 geloof ik. is nog zelf te regelen. past ook perfect! ik zou eens moeten kijken voor een foto.
|
#7
|
||||
|
||||
op een een of andere duitse site/forum kwam ik ook nog wat tegen over een korte koppelingskabel die ook heel erg geschikt zou zijn,ik weet echter niet van welke auto deze af komt orgineel.heb gelukkig nog wel het onderdeelnummer kunnen achterhalen.
het betrefd onderdeel: 357 721 335 E. is er mischien iemand die mij kan vertellen wat voor koppelingskabel het hier betrefd. alvast enorm bedankt.groet Hendrik |
#8
|
|||
|
|||
'88-'91 Passat/Santana
'92-'93 Passat/Santana |
#9
|
|||
|
|||
zo ziet ie er op tekening uit |
#10
|
|||
|
|||
ik heb dr 1 opzitten van een passat 1600 met een tilton lees erg zware koppeling dr in en die werkt,,,
__________________
quintus.....de grote race |
#11
|
||||
|
||||
Ik heb het ook gewoon pasgemaakt met een Golf II 1300 kabel. Het pedaalgevoel is vrij goed.
__________________
'88 Caddy 1.9TD |
#12
|
||||
|
||||
heb hetzelfde probleem,heb nu een t4 kabel,maar past effectief niet,welke is de goede kabel ??
|
#13
|
|||
|
|||
buitenmantel te kort offf hij stelt emniet goed op van een oude 1300 kan ook mooi kun je met de hand afstellen en is mooier om te zien die heeft niet zo n lange kabel..
__________________
quintus.....de grote race |
#14
|
||||
|
||||
huh,past deze koppelingskabel op de t4koppellingshevel???
|
#15
|
||||
|
||||
het probleem is inmiddels al weer een tijdje opgelost.
je kunt het beste een koppelingskabel van een passat gebruiken met het volgende onderdeelnummer:357 721 335 E. deze kabel zit gemonteerd op een passat 35i (g60,gti,enz) zonder abs. deze hebben dan een kabelgeschakelde bak,maar geen hydrolische bediening voor de koppelingshevel,deze word dus mechanisch bedient doormiddel van bovenstaande kabel. deze kabel is zelfstellend en past perfect(ook kwa aansluiting op je golf 1 pedaal).het koppelt goed en niet extreem zwaar. iedereen bedankt voor zijn of haar bijdrage.vriendelijke groet Hendrik |
#16
|
||||
|
||||
heb die kabel ook gemonteerd maar krijg geen druk op men pedaal,iemand weet hoe dit komt?
|
#17
|
||||
|
||||
Hallo G60 golf 1
de koppelingskabel die ik heb gebruikt(en jij dus ook waarschijnlijk) is voorzien van een zelfstellend mechanisme,je moet de kabel zo monteren dat voordat je de witte borging loshaakt,de kabel in princiepe al enigzins op spanning staat tussen de aanslag van je koppelings(buiten)kabel en de koppelingshevel op de bak.als je dit zo hebt,dan haak je het borgmechanisme los en een paar keer voorzichtig pedaal in trappen en voila.een goed werkende koppeling. als jij de kabel hebt gemonteerd als hierboven omschreven en je hebt nog steeds geen weerstand/druk op het pedaal,dan is er denk ik toch iets niet goed met je drukgroep. succes. |
#18
|
||||
|
||||
hey je had gelijk,het is in orde nu heb effe gedaan wat je schreef en inderdaad nu heb ik spanning,hij drukt zich zacht in dank je voor de nuttige info.
|