![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik ben sinds kort eigenaar van mijn eerste vw Derby uit 1979,
Prima wagentje en alles doet het toppie, slechts een probleempje: hij lekt dus benzine. Nou ben ik er via het vwforum.nl achter gekomen dat de plek van de het lek de vulhals heet (pijpie in rechter achterwielkast naar de tank) en dat ik voor meer info beter naar dit forum kan. Bij deze dus! wie o wie kan mij vertellen hoe ik dit het beste aan kan pakken of hoe ik van de lekkage af kan komen?!?! ![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() nieuwe / gebruikte vulpijp eronder zetten.
EPS (www.uitlaten.com) verkoopt ze nieuw, in ieder geval voor de golf 1, je zou ff na moeten vragen voor een derby. Misschien marktplaats voor een gebruikte, maar ja, hoe lang houd die het vol?? Als je een nieuwe van RVS bij EPS gaat halen, heb je er nooit meer last van. Dit probleempje komt nogal vaker voor. Maar zit er een gat in je vulpijp, of lekt ie op de aansluiting bij de tank? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Of gewoon een nieuwe tank eronder zetten
![]()
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#4
|
||||
|
||||
![]() Goede keuze om je te verplaatsen naar dit forum, we zijn er trots op dat we hier een boel echte oldschool VW kenners hebben.
Er zijn heel wat Polo1/Derby/Audi50 fans hier die je vast verder weten te helpen, ff wachten tot ze online zijn....
__________________
Quote:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() die liggen vast al in bed
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Damn, wat is het wat dat betreft echt beter hier........ |
#7
|
||||
|
||||
![]() Wat mij betreft wat alles betreft....
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Euuuh, no comment ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat zeker, het was ook maar 1 uit het rijtje van velen ..... ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Slapen ? Yeah sure :p
Idd, tank op sloop scoren is gemakkelijkste optie. Je kunt evt. ook een stuk brandstofslang als vulhals gebruiken. Geloof dat "Sjampoo" ( = forum member ) hier al aardig bedreven in is. Tip: Kijk ff op forum van www.polo86c.nl en tik bij de zoekfunctie ff "vulhals" in, ben je gelijk al een stuk wijzer. ![]()
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project * '86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor * Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk * Last edited by Mark-O-Polo : 03-06-2004 at 23:18. |
#11
|
||||
|
||||
![]() yo Yo YO! The sjampoo is awake!
ok.. Vulhals is rot.. fijn. Heb ik nog NOOOOIT eerder meegemaakt... Ik weet niet hoe Michiel en Mark-o-polo op t lumineuze idee komen 'ff' een tank te scoren op de sloop, want ik zie NIET dagelijks Polo'tjes 1 op de sloop staan, (zelfde tank als Derby en Audi50).. Maar goed: Wellicht weten zij, wat ik niet weet,. en dat is dat de tank van een Polo 2 (eerste 6 jaar: 36 liter inhoud) gewoon past onder een Polo 1/Derby1/Audi50 ? Ik weet t niet: ik heb t nooit getest, ik heb ze wel eens naast elkaar gehouden, en de vulhals is toch wel anders van een polo 2 (rest van de tank is wel gelijk).. misschien dat t pas te maken is? de vulhals zit bij de Polo gewoon VAST aan de tank. Een losse vulhals scoren is dus geen optie (zoals Christiaan opperde).. helaas. Er zijn echter een aantal mogelijkheden. -kneedbaar staal erom heen bouwen (nieuwste ontwikkeling: Marcel Statz rijd er al weer een jaar tevreden mee rond) -Rotte deel vervangen voor flexibele slang (dus een oplossing zoals de Golf 1 het standaard heeft. maar dat gaat eigenlijk alleen goed als je geen grote bocht hoeft te maken (of je moet een beter flexibeler slang vinden: die ik gebruikte knikt dubbel in de bocht); Plaatje: stukje rubber (met de vulhals die er nog in moet worden geschoven) Dit gebeurde er toen ik een te groot stuk wilde vervangen: in de bocht (waar ie toch al knikte) scheurde de slang door lomp gedrag van ondergetekende (in poging knik eruit te krijgen).. Maar goed: niet ontmoedigen: Waar de hals rot is, is waarschijnlijk op de plaats waar je er het slechts bij kunt. Beste: Tank eronderuit halen (achteras moet eigenlijk ff los: 1 grote bout op scharnierpunt; Het 'bokje' (3 bouten) liefst laten zitten.) en dan Roest-o-reren!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Ochja: Niet Lassen Aan De Tank! Nooit Of Te Nimmer Lassen Aan Een Benzine Tank!
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#13
|
||||
|
||||
![]() kijk, weer wat geleerd vandaag....wist niet dat dat bij een polo/derby/50 uit1 stuk bestond...
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
waarom dat dan? ![]() ![]() ![]() mijn broertje wou ooit eens een benzinepomp uit een tank gaan slijpen, wat was ik blij dat ik toen toevallig vroeg thuis was. pfiew :biggrin: |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Hier de doorverwijzer :biggrin: Lees hier vaak genoeg het één en ander, maar heb nooit wat te posten, er is nooit wat mis met me Polo... ![]() ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Mwah, lassen aan een tank kan wel, heb het vaker gedaan....maar dan wel vol met water
![]() Nadeel is dan dat het materiaal niet goed op temperatuur komt, dus het last niet echt lekker. Maarja...nood breekt wet.
__________________
Quote:
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Nou,.. als je de vulhals wilt lassen: tank vol water zetten.. Klaar.
Gaat vooral om de benzine dampen die achter blijven. Beetje benzine dat maximaal in de vulhals achterblijft is toch al gering.. maar als je m demontabel maakt (met stukje slang) werkt t een stuk prettiger! |