Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-06-2007, 15:43
swijnsm swijnsm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 29
Default weber carbs naar motorfietscarbs

hey,

ik heb een motor gevonden met weber carbs maar dacht hier in de plaats met motorfietscarbs gaan te rijden wat moet ik nu gaan aanpassen van ontsteking enz om de motorfiets carbs op mijn motor te passen (is een gti 8v motor). weet dat motocarbs op een 8v moeilijk zijn maar ik wil het toch proberen. alvast bedankt. groetjes
Reply With Quote
  #2  
Old 23-06-2007, 15:53
sander_beer's Avatar
sander_beer sander_beer is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 681
Default

als hij al op webers loopt zal je aan de ontsteking niks moeten veranderen denk ik
Reply With Quote
  #3  
Old 24-06-2007, 06:41
swijnsm swijnsm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 29
Default

Quote:
Originally Posted by sander_beer
als hij al op webers loopt zal je aan de ontsteking niks moeten veranderen denk ik


dacht het ook niet maar wilde het even zeker weten. ja het inlaatspruitstuk daar zal ik dan wel nog iets op moeten vinden om dat eventueel aan te passen naar motorfietscarbs. en de benzinedruk voor webers is normaal hetzelfde. grtz
Reply With Quote
  #4  
Old 24-06-2007, 14:18
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

waarom geen webers erop laten?

als je ze al hebt...

motorcarbs is gewoon een goedkope manier om dubbele carbs erop te krijgen, veel voordelen tov webers heeft het niet..
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #5  
Old 24-06-2007, 14:20
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

zuiniger
Reply With Quote
  #6  
Old 24-06-2007, 14:30
Tapestaartje's Avatar
Tapestaartje Tapestaartje is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 590
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
...een goedkope manier...


Leg eens uit als je wilt?
__________________
Golf GTS '83 SOLD
Reply With Quote
  #7  
Old 24-06-2007, 15:08
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

webers kosten voor een nette set gauw 200-400E en nieuwe zijn nog veel duurder (1000+)

motorfietscarbs heb je voor maximaal 50E en flachschiebers voor 200-300E

duidelijk???
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #8  
Old 24-06-2007, 15:22
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

voordelen t.o.v. webers? zuiniger en veel minder vaak afstellen!
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #9  
Old 24-06-2007, 16:27
swijnsm swijnsm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 29
Default

daar is hetmij om te doen vooral dan minder vaak afstellen vind maar eens imand die webers goed kan afstellen.
Reply With Quote
  #10  
Old 24-06-2007, 21:36
swijnsm swijnsm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 29
Default

dus ik moet niks aanpassen gewoon inlaat spruitstuk maken laten afstellen en dan grotere naalden(welke raden jullie eigenlijk aan?)
Reply With Quote
  #11  
Old 24-06-2007, 22:01
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Heb je al enig idee welke diameter je wilt gaan rijden?

Je kan niet een 38mm op een 40mm inlaat monteren of andersom, het zal wel passen maar rijden als een krant. You must look further than your nose long is.

En dat gelul over zuinig, typisch Nederlands. Je gaat geen webers of ander leuk spul monteren om zuinig te rijden, het moet gaan. Meer vulling in de cilinders, meer brandstof erbij wat vermogen moet opleveren.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #12  
Old 24-06-2007, 22:25
swijnsm swijnsm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 29
Default

ik dacht voor 40mm (zzr 1100 carbs) te gaan omdat de webers ook 40mm zijn. mij hoor je ook niks zeggen over de zuinigheid. of zou 38mm beter zijn. voor het inlaat spruitstuk dacht ik hetgene van de webers aan te passen(zou aangepast zijn voor de ingangen op de kop dus... is dit een goed idee of geen goed idee?? mss kan ik best aan de hand van het spruitstuk meten welke carbs ik hier het best op kan aanpassen.en ze dan gaan halen bij de motorfiets afbraak.

thanx @ vw leusden aan jou reactie heb ik al heel wat.
Reply With Quote
  #13  
Old 25-06-2007, 18:17
Tapestaartje's Avatar
Tapestaartje Tapestaartje is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 590
Default

Heel erg duidelijk!!!

Quote:
Originally Posted by berendd
motorfietscarbs heb je voor maximaal 50E


Ik weet niet waar jij ze dan vandaan haalt, maar geef mij dan maar eens een paar adresjes!
__________________
Golf GTS '83 SOLD
Reply With Quote
  #14  
Old 25-06-2007, 18:27
Tapestaartje's Avatar
Tapestaartje Tapestaartje is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 590
Default

Quote:
Originally Posted by swijnsm
ik dacht voor 40mm (zzr 1100 carbs) te gaan omdat de webers ook 40mm zijn. mij hoor je ook niks zeggen over de zuinigheid. of zou 38mm beter zijn. voor het inlaat spruitstuk dacht ik hetgene van de webers aan te passen(zou aangepast zijn voor de ingangen op de kop dus... is dit een goed idee of geen goed idee?? mss kan ik best aan de hand van het spruitstuk meten welke carbs ik hier het best op kan aanpassen.en ze dan gaan halen bij de motorfiets afbraak.

thanx @ vw leusden aan jou reactie heb ik al heel wat.


Ik ga zelf op 38mm carbs rijden, met een 1800-tje.
Het spruitstuk van de webers aanpassen zou ik niet doen. Dan kun je beter zelf iets in elkaar lassen. De steek van webers is namelijk niet hetzelfde als die van motorfietscarbs, nog maar niet te spreken van de flenzen!

En ach ja, motorfietscarbs hebben zeker wel voordelen! Boeit verder niet veel, maar het is toch wel een leuke bijkomstigheid als ie iets zuiniger is!
__________________
Golf GTS '83 SOLD
Reply With Quote
  #15  
Old 25-06-2007, 20:43
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Het blijven carburateurs, dus je blijft met vlotters en naalden werken die slijtage onderhevig zijn. Ook heb je geen electronica die je motor afregelen bij temperatuurswisselingen dus voor optimale prestaties blijf je afstellen.

Ik zou dus gewoon lekker op de webers blijven knorren en anders verder kijken naar betere prestaties met andere hulpmiddelen.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #16  
Old 26-06-2007, 21:48
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

Quote:
Originally Posted by Tapestaartje
Heel erg duidelijk!!!



Ik weet niet waar jij ze dan vandaan haalt, maar geef mij dan maar eens een paar adresjes!


marktplaats, ebay..

heb de mijne voor 35E en ook al eens een setje gehad van rond de veertig maar toen weer verkocht omdat ik modernere zocht..
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #17  
Old 27-06-2007, 20:56
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

jaaa. kijk..

Een setje "moderne" motorcarbs gaan je toch wel minimaal 50euro kosten hoor..

Ik heb een setje 38mm carbs liggen van een Yamaha R6(2002) die nog nieuw in de doos zitten..
Daar heb ik toch wel meer dan 50euro voor neergelegd.

Als je voor gemak wilt gaan moet je gewoon lekker op de webers blijven tuffen, dan hoef je geen spruitstuk te laten maken en als dat soort ellende.
Met alleen carbs ben je er nog zeker niet. Komt nog veel meer werk bij kijken voordat je betrouwbaar kan rondtuffen.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #18  
Old 27-06-2007, 21:18
swijnsm swijnsm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 29
Default

nu nog een goed adresje om webers af te stellen liefst kort over de grens met nederland(kom uit belgië). bedankt voor de reacties. ik ga dan mss toch maar op webertjes verder rijden. grtz
Reply With Quote
  #19  
Old 27-06-2007, 21:32
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

SportsCar Service Tilburg, z'n website ligt er al een tijdje uit, maar dit is z'n nummer:

Sportscarservice Tilburg
Lovensestr 178
5014DV Tilburg (013)5352110

btw die set van 35E was een modernere set, gewoon goed zoeken dan ist voor rond de 50e wel te vinden.. nieuw in doos natuurlijk niet maar das ook geen vergelijken
__________________
sportklassiek klassieker forum

Last edited by berendd : 27-06-2007 at 21:34.
Reply With Quote
  #20  
Old 28-06-2007, 05:33
swijnsm swijnsm is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 29
Default

zal daar eens gaan luisteren bedankt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum