#1
|
|||
|
|||
weber carbs naar motorfietscarbs
hey,
ik heb een motor gevonden met weber carbs maar dacht hier in de plaats met motorfietscarbs gaan te rijden wat moet ik nu gaan aanpassen van ontsteking enz om de motorfiets carbs op mijn motor te passen (is een gti 8v motor). weet dat motocarbs op een 8v moeilijk zijn maar ik wil het toch proberen. alvast bedankt. groetjes |
#2
|
||||
|
||||
als hij al op webers loopt zal je aan de ontsteking niks moeten veranderen denk ik
|
#3
|
|||
|
|||
Quote:
dacht het ook niet maar wilde het even zeker weten. ja het inlaatspruitstuk daar zal ik dan wel nog iets op moeten vinden om dat eventueel aan te passen naar motorfietscarbs. en de benzinedruk voor webers is normaal hetzelfde. grtz |
#4
|
||||
|
||||
waarom geen webers erop laten?
als je ze al hebt... motorcarbs is gewoon een goedkope manier om dubbele carbs erop te krijgen, veel voordelen tov webers heeft het niet..
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#5
|
||||
|
||||
zuiniger
|
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Leg eens uit als je wilt?
__________________
Golf GTS '83 SOLD |
#7
|
||||
|
||||
webers kosten voor een nette set gauw 200-400E en nieuwe zijn nog veel duurder (1000+)
motorfietscarbs heb je voor maximaal 50E en flachschiebers voor 200-300E duidelijk???
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#8
|
||||
|
||||
voordelen t.o.v. webers? zuiniger en veel minder vaak afstellen!
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#9
|
|||
|
|||
daar is hetmij om te doen vooral dan minder vaak afstellen vind maar eens imand die webers goed kan afstellen.
|
#10
|
|||
|
|||
dus ik moet niks aanpassen gewoon inlaat spruitstuk maken laten afstellen en dan grotere naalden(welke raden jullie eigenlijk aan?)
|
#11
|
||||
|
||||
Heb je al enig idee welke diameter je wilt gaan rijden?
Je kan niet een 38mm op een 40mm inlaat monteren of andersom, het zal wel passen maar rijden als een krant. You must look further than your nose long is. En dat gelul over zuinig, typisch Nederlands. Je gaat geen webers of ander leuk spul monteren om zuinig te rijden, het moet gaan. Meer vulling in de cilinders, meer brandstof erbij wat vermogen moet opleveren.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#12
|
|||
|
|||
ik dacht voor 40mm (zzr 1100 carbs) te gaan omdat de webers ook 40mm zijn. mij hoor je ook niks zeggen over de zuinigheid. of zou 38mm beter zijn. voor het inlaat spruitstuk dacht ik hetgene van de webers aan te passen(zou aangepast zijn voor de ingangen op de kop dus... is dit een goed idee of geen goed idee?? mss kan ik best aan de hand van het spruitstuk meten welke carbs ik hier het best op kan aanpassen.en ze dan gaan halen bij de motorfiets afbraak.
thanx @ vw leusden aan jou reactie heb ik al heel wat. |
#13
|
||||
|
||||
Heel erg duidelijk!!!
Quote:
Ik weet niet waar jij ze dan vandaan haalt, maar geef mij dan maar eens een paar adresjes!
__________________
Golf GTS '83 SOLD |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ga zelf op 38mm carbs rijden, met een 1800-tje. Het spruitstuk van de webers aanpassen zou ik niet doen. Dan kun je beter zelf iets in elkaar lassen. De steek van webers is namelijk niet hetzelfde als die van motorfietscarbs, nog maar niet te spreken van de flenzen! En ach ja, motorfietscarbs hebben zeker wel voordelen! Boeit verder niet veel, maar het is toch wel een leuke bijkomstigheid als ie iets zuiniger is!
__________________
Golf GTS '83 SOLD |
#15
|
||||
|
||||
Het blijven carburateurs, dus je blijft met vlotters en naalden werken die slijtage onderhevig zijn. Ook heb je geen electronica die je motor afregelen bij temperatuurswisselingen dus voor optimale prestaties blijf je afstellen.
Ik zou dus gewoon lekker op de webers blijven knorren en anders verder kijken naar betere prestaties met andere hulpmiddelen.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
marktplaats, ebay.. heb de mijne voor 35E en ook al eens een setje gehad van rond de veertig maar toen weer verkocht omdat ik modernere zocht..
__________________
sportklassiek klassieker forum |
#17
|
||||
|
||||
jaaa. kijk..
Een setje "moderne" motorcarbs gaan je toch wel minimaal 50euro kosten hoor.. Ik heb een setje 38mm carbs liggen van een Yamaha R6(2002) die nog nieuw in de doos zitten.. Daar heb ik toch wel meer dan 50euro voor neergelegd. Als je voor gemak wilt gaan moet je gewoon lekker op de webers blijven tuffen, dan hoef je geen spruitstuk te laten maken en als dat soort ellende. Met alleen carbs ben je er nog zeker niet. Komt nog veel meer werk bij kijken voordat je betrouwbaar kan rondtuffen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#18
|
|||
|
|||
nu nog een goed adresje om webers af te stellen liefst kort over de grens met nederland(kom uit belgië). bedankt voor de reacties. ik ga dan mss toch maar op webertjes verder rijden. grtz
|
#19
|
||||
|
||||
SportsCar Service Tilburg, z'n website ligt er al een tijdje uit, maar dit is z'n nummer:
Sportscarservice Tilburg Lovensestr 178 5014DV Tilburg (013)5352110 btw die set van 35E was een modernere set, gewoon goed zoeken dan ist voor rond de 50e wel te vinden.. nieuw in doos natuurlijk niet maar das ook geen vergelijken
__________________
sportklassiek klassieker forum Last edited by berendd : 27-06-2007 at 21:34. |
#20
|
|||
|
|||
zal daar eens gaan luisteren bedankt
|