Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-06-2007, 17:57
getto geta getto geta is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 27
Default nokkenassen inbouw tips??

Heb dus met het injectie systeem ook nog een stel nokkenassen gekocht
Hier den info die ik heb:
Het gaat om kent cams
Part No Part Type Description
GF1605 Camshaft Supersports

Application Power Band Cam Lift(mm) Valve Lift(mm) Duration
Supersports 4000/8000 11.55 11.30 304 Deg

Timing Full Lift VC (mm) LTDC
46/78 78/46 106 Deg E 106 Deg 0.25 I 3.05mm E 2.84mm

Required Parts
CF42 / VS34
Kan ik deze gewoon in mijn cullas plaatsen met een verstelbaar tandwiel en het hyd kleppenregeling of moet ik deze ombouwen naar een mech systeem?
andere klepveren heb ik ook nodig zeker?
En welke onderdelen heb ik nodig voor een ombouw van hydro naar mech systeem.
Ik heb dit nog nooit gedaan dus daarom dat ik met veel vragen zit
Welk vinden jullie van deze set up?
Grtz hans
en al vriendelijk bedankt voor de hulp he
Reply With Quote
  #2  
Old 11-06-2007, 22:02
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

de meeste mensen gaan eerst bedenken wat ze willen met een motor,dus ongeveer een pk doel,wat voor een max toerental je wil draaien,koppel?
En van daaruit gaan ze kijken wat ze gaan aanschaffen om dit alles te behalen,maar jij begint precies andersom

maar toch veel succes met je project.
Reply With Quote
  #3  
Old 11-06-2007, 22:05
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

304 graden...erg scherp hoor! Zeker voor een injectie systeem... Zou een stuk beter lopen op carbs

Maar goed, je moet mechanische stoters en sterkere klepveren hebben. De lift is een stuk groter. De as is gemaakt voor toeren en dus moet je zweven van kleppen ook voorkomen.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-06-2007, 22:08
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

De GF 1605 Supersport is voor mechanische stoters.dus de kop maar ff aanpassen dus.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-06-2007, 22:12
RKR's Avatar
RKR RKR is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 281
Send a message via MSN to RKR
Default

Je hebt een profi injectie systeem las ik, sorry !

Maar aanpassen is geloof ik het hele klepgedeelte, dus kleppen (van mech. zijn langer), sterkere veren en mechanische stelplaatjes. Maar correct me if i'm wrong...
Reply With Quote
  #6  
Old 11-06-2007, 22:38
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

i will correct,hij heeft de benodigde onderdelen al in zijn 1e post staan

Required Parts
CF42 / VS34

en als je gewoon op internet zoekt,net als ik.dan vind je een pdf file met alle gegevens over alle nokkenassen en bijbehorende onderdelen.
Reply With Quote
  #7  
Old 11-06-2007, 22:39
getto geta getto geta is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 27
Default

@O.Z racing: heb dit als een pakket gekocht voor een mooie prijs dus kon ik het niet laten liggen.
daarom da ik nu aan het kijken ben voor alles aan te passen aan mijn 16v blok.
Deze hangt al 2 jaar in mijn wagen en hij werd een beetje te traag
Dus deze aanbieding kwam voor mij goed uit
Iemand nog meer info over die ombouw van de kop?
Grtz hans
Reply With Quote
  #8  
Old 12-06-2007, 22:54
O.Z racing's Avatar
O.Z racing O.Z racing is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 236
Default

je kunt bij sorg motorsport mechanische stoters kopen (waarschijnlijk ergens anders ook,maar daar had ik ze laatst gevonden) en dan kan je tot max 8400 toeren draaien,daarboven moet je verder aanpassen.
sterkere veren,lichtere schotels e.d

http://www.sorgmotorsport.de/sonderangebote

Last edited by O.Z racing : 13-06-2007 at 22:07.
Reply With Quote
  #9  
Old 13-06-2007, 18:22
recaro's Avatar
recaro recaro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 69
Default

kijk even bij www.ahnendorp.de en daar vind je al het nodige incl. een xx aantal jaren ervaring.
suc6
__________________
zie mijn project
GOLF mk2 GTI 16V '89
daily PASSAT 1.8 20V '03
www.gticlub-holland.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum