#1
|
||||
|
||||
Kosten versnellingsbak golf GTD vervangen?
Wat zijn de kosten om een compete versnellingsbak van mijn golf 2 GTD te vervangen?
De aandrijf-as is namelijk afgelopen week losgetrild en losgeschoten, en die heeft een scheur van zo'n 6 cm in mn versnellingsbak geslagen! volgens de garage is die niet meer te redden en moet er een andere bak onder, maar bij hun kost dat al snel 300,400 euro aan montage. Iemand weet waar dat ietsjes goedkoper kan? Het gaat om een golf 2 uit 88 (op kenteken een 1.6D) met een GTD blok met intercooler Hier de foto's van de bak! En hier een filmpje wat er gebeurd als je hem stationair laat lopen: http://www.youtube.com/watch?v=nn5DTlKMuJU
__________________
Quote:
Last edited by ArjenE : 15-05-2007 at 13:33. |
#2
|
||||
|
||||
Bij mij is er laatst 175 euro voor montage gerekend. Daar boven op kwamen de kosten voor de bak van 150 euro.
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#3
|
||||
|
||||
en waar heb je dat laten doen?
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Zelf doen is het goedkoopste, bakje op de sloop zal iets van 25 - 50 euro zijn. (Niet op een grote sloop maar een kleintje, een grote sloop vraagt veel en veel meer er voor)
Martin |
#5
|
|||
|
|||
Rond de 100euro ex bak
|
#6
|
||||
|
||||
Auto Baan Center in rotterdam. Ze zijn niet de schoonst werkende garage maar wel goedkoop. Heb de bak toen zelf geregeld. Je kunt ze altijd bellen voor een prijs indicatie. En ze houden er van als je contant betaald
__________________
R.I.P. - Skoda Rapid 130 5 speed '87 Still driving in the Gambia - VW t3 1.7d '89 - New Hope - VW Golf II 1.8 '91 |
#7
|
||||
|
||||
Zitten er bij sommige aandrijfasboutjes nou ook geen onderlegplaat onder maar een gewoon ringetje ?
|
#8
|
||||
|
||||
Hoe the hell trilt een aandrijf as los???
succes met de reparatie! |
#9
|
||||
|
||||
Gebeurt nogal eens hoor, niet iedereen heeft de juiste multi-punt torkx en dus worden de bouten niet altijd even vast gezet....
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Heb nog een bak te koop Arjen. Een 4S
Is zelf goed te doen als je over een brug beschikt.
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#11
|
||||
|
||||
zit er bij die eerste offerte misschien meteen een nieuwe koppeling? Of is dat alleen arbeid voor de bak verwisselen?
Ferry |
#12
|
||||
|
||||
En welke bak moet ik hebben? een 4s? een 4t?
__________________
Quote:
|
#13
|
|||
|
|||
je kan het beste even bij de sloop kijken inderdaad,
vaak willen ze hem er ook nog wel onderzetten voor je, het blijft iniedergeval een stuk goedkoper dan bij een dealer of een bovag garage succes
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM |
#14
|
||||
|
||||
4S en 4T kan allebei Qua verhoudingen gelijk (achteruit heeft wel een andere verhouding).
Ik weet niet hoe je koppeling is, maar deze zou ik ook gelijk mee vervangen. Dat is dan ook nog maar peanuts
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#15
|
||||
|
||||
Op de zijkant van de bak staat: 020 301 211A
__________________
Quote:
|
#16
|
||||
|
||||
4S is korter dan 4T
Voor de bakcode moet je aan de onderzijde van de bak kijken, aan de rand waar hij tegen het blok zit. Op een vlakgefreesd stuk staat een 2 of 3 karakter bakcode.
__________________
Quote:
|
#17
|
||||
|
||||
Hmm, op Doppelwobber staat dat de 4S en 4T hetzelfde zijn, of kijk ik niet goed?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#18
|
||||
|
||||
Alle versnellingen zijn hetzelfde, maar de eindoverbrenging is anders.
__________________
Quote:
|