|
||||
|
||||
Aanhaal momenten
Beste forumers,
Wie van jullie weet de volgende aanhaal momenten voor een G60 (PG) motor, -Kopbouten -Drijfstangen -nokkenas Ik heb dus de waardes nodig om de kop vast te zetten, de drijfstangen en de nokkenas. Alvast bedankt, Niels
|
||||
|
||||
kop is 1e 40 nm 2e 60 nm 3e 90 graden 4e 90 graden .nokkenas is 1e 6nm 2e 30 graden .drijfstangen is 1e 30 nm 2e 30 graden
|
||||
|
||||
Oke, bedankt!!! Kan ik hem in elkaar gaan bouwen.
|
||||
|
||||
Quote:
zo en dat doet u uit het blote hoofd |
|
||||
|
||||
En hij kan 't op verzoek ook nog uit z'n mouw schudden
|
|||
|
|||
Of het in een boek opzoeken
|
|
||||
|
||||
sorry heb vraagbaask niet bij de hand :p
|
|||
|
|||
Hehe
|
|
||||
|
||||
Quote:
Nokkenas 6Nm, 30 graden? zo weinig? Voor een normale 8klepper wordt dacht ik (zo uit mijn hoofd) 20Nm voorgeschreven.. |
|
|||
|
|||
Quote:
20 nm inderdaad, maar wel in één keer, die 6 nm is met 30 graden doorhalen, net als je bij een 8 klepper de kopbouten 2 x 9o graden door moet halen, nadat ze in twee stappen zijn aangehaald |
|
|||
|
|||
denk ook ff aan de volgorde dat je iets vast draait.
Losdraaien van buiten naar binnen, vastdraaien van binnen naar buiten. dus eigenlijk zo 10 6 2 3 7 * * * * * * * * * * 9 5 1 4 8 waarbij de sterretjes de kopbouten zijn. |
|
||||
|
||||
Ben automonteur.......Moest alleen ff de momenten weten, toch bedankt!!!
|
||||
|
||||
Quote:
Ha, ja, zo weinig! 8v 'small-block' is in iedergeval 6Nm. In de vraagbaak staat dan wel 60Nm, maar dat werkt dus niet. Ik heb t geprobeerd!!!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zijnde, afgebroken bouten? |