|
||||
|
||||
2 cyl compressor probleem!
hallo,
Ik heb 2 weken geleden een 3 fase compressor gekocht van atlas copco met 2 cylinders. Nu, deze werkte die 2weken perfect, tot vandaag, dat er pcies lucht terugkeerde van het 200L vat door de cylinder naar de luchtingang. En dat zeer traagjes. Net of er geen 'terugslagklep' opzit. (ik heb er weinig verstand van) Maar, die 2 cylinders komen samen in een dikkere buis, die dan in een smalle naar de tank loopt. Volgens mij loopt het daar fout? Het is nu ook moeilijker (zolang er druk in de ketel zit) om handmatig het rad die op de cylinders zit, rond te draaien, net of er meer weerstand is (ontsnapte lucht?). Foto volgt later mocht het niet duidelijk zijn. Wat is hier het probleem? thx Last edited by DeNB3rt : 05-05-2007 at 01:05. |
|
||||
|
||||
membraam/klep lijkt me ....
|
|
||||
|
||||
inderdaad, terugslagklep defect of vies?
|
||||
|
||||
Om zeker te zijn van mijn probleem, hier een fotootje van het slachtoffer
Wat dien ik los te maken om te zien wat er verkeerd is. Zit er een terugslagklep na elke cylinder? mvg
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk zitten de terugslagklepjes achter de zeskant op de zijkant cilinderkopje`s
Eerst het buffertankje er af en dan de moeren op de zijkant van je cilinderkopjes er af schroeven . Waarschijnlijk zitten ze daar in/achter. Ik zie dat je er ook geen luchtfilter op hebt, hierdoor wordt er natuurlijk vuile lucht aangezogen en is de kans op defecten alleen maar groter . Dus even een filtertje monteren . |
|
||||
|
||||
dank voor je antwoord, zat wel een 'klein' filter op, gewoon uit stof.
Die had ik eraf gehaald om het probleem te zoeken Ik zal vandaag eens het probleem proberen op te lossen demonteren grt DeNB3rt
MK1-D77 Last edited by Fraukje : 12-05-2007 at 11:26. |
|
||||
|
||||
Oja, hoelang magje zo'n ding constant gebruiken (dat de compressor draait)
en hoe warm mag die worden? even om te weten
|
||||
|
||||
duidelijk een beschadigde klep. de andere klep ziet er stuk minder smerig uit. Last edited by DeNB3rt : 14-05-2007 at 00:58. |
|
||||
|
||||
En om even te informeren, neem aan dat al het water afgelaten is?
Op mijn werk had ik een tijdje terug een compressor afgelaten, tering wat duurde dat lang. Was een 100L model. Zat zeker 75 liter water in |
|
||||
|
||||
pfiew, das een bad vol ja.
Nee, bij mij wordt het water bijna wekelijks afgelaten. |
|
||||
|
||||
de boosdoener is gevonden zie ik....