Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-04-2007, 15:34
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Angry gaat goed hier ..... not

tjonge jonge ben eerst bezig geweest om een voorste pijp voor de uitlaat van mijn golf te pakken te krijgen, het is nu net alsof er een crossmotor aankomt maar die komt morgen binnen, dus dat wordt dit weekend onder de auto liggen ipv in de zon.

Ga ik vanmiddag naar de paarden, zet 'm uit, ga jerrycans met water vullen, zet deze in de auto om ze de wei in te rijden...............nix nada niente Nou ben ik ook wel een beetje eigenwijs geweest de laatste tijd, had het lampje van de accu af en toe wel zien branden, maar hij ging ook weer uit, dus ik dacht mmmmmm los stekkertje ofzo. Nou vriendlief gebeld of ie ff een stroompje kon komen geven en maar weer naar huis gegaan (had ondertussen de paarden al verzorgt).
Onderweg naar huis had ik geen temperatuurmeter, geen brandstofmeter en de radio bleef zwijgen. Hier thuis auto uitgezet, probeer weer te starten en jullie raden het al............... nix.
Vrees dus dat me dynamo naar de haaien is en wat zijn die rotdingen duur zeg, pffffffffffff begint bij 150 euro
Ben daarnet maar in de foon geklommen en heb her en der heengebelt, maar kon niet echt verder geholpen worden. Nou kan ik wel vanavond met de dynamo naar een garage gaan en die man gaat kijken of hij nog wat heeft liggen. Dus straks als ik om half 8 uit me werk kom, kan ik eerst die dynamo er weer uit gaan slopen. Oude auto's zijn leuk, maar soms ..... zucht
Reply With Quote
  #2  
Old 25-04-2007, 15:46
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

staan er genoeg op mp toch?

en als ie al knippert moet je er naar kijken anders blijf je ergens staan, das logisch...
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #3  
Old 25-04-2007, 16:02
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Borstels en spanningsregelaar zijn toch niet zo duur?????

Als er lagers zijn uitgelopen kun je die zelf ook overzetten
zijn er wikkelingen of iets anders wordt het al wat moeilijker om zelf te doen

Last edited by golf mkII 16v : 25-04-2007 at 16:05.
Reply With Quote
  #4  
Old 25-04-2007, 16:17
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Ja een dynamo heb je normaal voor rond de 15/20 euro op het forum, op marktplaats of op de sloop.
Meestal is je eigen nieteens stuk maar gewoon ff de koolborsteltjes/spanningsregelaar vervangen zoals golf mk II 16v zegt.
Reply With Quote
  #5  
Old 25-04-2007, 16:50
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Ja een dynamo heb je normaal voor rond de 15/20 euro op het forum, op marktplaats of op de sloop.
Meestal is je eigen nieteens stuk maar gewoon ff de koolborsteltjes/spanningsregelaar vervangen zoals golf mk II 16v zegt.


nou sloop is zo leuk hier, die heb je hier bijna niet meer............vroeger had je vinkenslag, maar daar barst het van de wrakken, alleen verkopen ze niets meer. Andere sloop had het al over reviseren en dat zou dan op 150 euro komen.
Heren ik ben in Rotterdam heel erg thuis op het gebied van sloperijen enzo, maar in zuid limburg is het een crime.
Ik wil 'm uiterlijk morgenavond weer lopend hebben, want ik heb 'm vrijdag heel erg hard nodig. Vandaar dat ik dacht dan haal ik een andere, ik vrees dat als ik de koolborsteltjes/spanningsregelaar ga vervangen dat ik dan langer bezig ben
Reply With Quote
  #6  
Old 25-04-2007, 17:01
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Spanningsregelaar/borstels = 2 schroefjes = twee minuten.

Sloop in heerlen: joca parts of rapi, hebben allebei genoeg golfjes 2 staan.
Reply With Quote
  #7  
Old 25-04-2007, 18:02
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Spanningsregelaar/borstels = 2 schroefjes = twee minuten.

Sloop in heerlen: joca parts of rapi, hebben allebei genoeg golfjes 2 staan.


Vrouwen,altijd moeilijk doen [Grapje ]
Is minder duur en gemakkelijker
Als alles afstruinen of een gereviseerde
Reply With Quote
  #8  
Old 25-04-2007, 18:15
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v

Vrouwen,altijd moeilijk doen [Grapje ]
Is minder duur en gemakkelijker
Als alles afstruinen of een gereviseerde



thnx, voor het compliment

ok, dus dat scheelt dan idd een hoop werk.

Ik neem aan dat ik die koolborsteltjes/spanningsregelaar bij Heuts kan halen?
Reply With Quote
  #9  
Old 25-04-2007, 18:53
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Ja....dat kan...

neem je dynamo dan maar mee voor de zekerheid, kunnen ze je meteen aanwijzen waar die dingen zitten
Reply With Quote
  #10  
Old 25-04-2007, 20:53
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

dan moet ik dat pokkeding er wel uit zien te krijgen, ben heel de avond aan het klooien geweest, heb er 2 bouten uit gekregen na veel pijn en moeite en heel veel kruipolie, alleen schijnt er nog een bout te zitten en dat ding kan ik dus niet vinden, hij zit nog muurvast. Begin aardig de pest erin te krijgen
Reply With Quote
  #11  
Old 25-04-2007, 21:15
MkII Compressor MkII Compressor is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 7
Default

Je moet de kap van de distributieriem eraf halen. Dan zit er van de zijkant een bout door de dynamo, waar hij op kan scharnieren. Die moet je losdraaien. Als je dan de beugel al los hebt, pak je hem er zo uit!
Reply With Quote
  #12  
Old 25-04-2007, 21:19
SlimMasterShady's Avatar
SlimMasterShady SlimMasterShady is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 836
Default

De kap hoeft er bij een golf/jetta 1 niet af! Aan de zijkant van die kap zit een of twee gaten waar je zo een imbus door kunt steken en dan kan je zo die bout eruit draaien. Weet niet of dat bij een golf 2 ook zo is! Het gat was bij mij afgedekt met een rubbertje dus je moet ff goed kijken/voelen!
Succes
__________________
Jetta MK 1.5 automaat '83 PROJECT
Reply With Quote
  #13  
Old 25-04-2007, 21:20
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

gereviceerde koop je op ebay ook voor 4 tientjes..
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #14  
Old 25-04-2007, 21:37
Arnaud's Avatar
Arnaud Arnaud is offline
Married to PC
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 3,115
Default

Hoe gereviseerd is-ie dan... nieuwe koolborstels en een busje velgenzilver?
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984
Reply With Quote
  #15  
Old 25-04-2007, 22:10
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by Vera-Exel
dan moet ik dat pokkeding er wel uit zien te krijgen, ben heel de avond aan het klooien geweest, heb er 2 bouten uit gekregen na veel pijn en moeite en heel veel kruipolie, alleen schijnt er nog een bout te zitten en dat ding kan ik dus niet vinden, hij zit nog muurvast. Begin aardig de pest erin te krijgen


Dynamo...10 minuutjes
Reply With Quote
  #16  
Old 25-04-2007, 22:19
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Dynamo...10 minuutjes


mmmmmmmmmm jij zit ongeveer 10 minuutjes bij mij vandaan, wanneer heb je tijd?
Reply With Quote
  #17  
Old 25-04-2007, 22:24
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

uuuh vrijdag
Reply With Quote
  #18  
Old 25-04-2007, 22:42
Vera-Exel Vera-Exel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 139
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
uuuh vrijdag



meen je dat?
Reply With Quote
  #19  
Old 25-04-2007, 23:08
MkII Compressor MkII Compressor is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 7
Default

Quote:
Originally Posted by SlimMasterShady
De kap hoeft er bij een golf/jetta 1 niet af! Aan de zijkant van die kap zit een of twee gaten waar je zo een imbus door kunt steken en dan kan je zo die bout eruit draaien. Weet niet of dat bij een golf 2 ook zo is! Het gat was bij mij afgedekt met een rubbertje dus je moet ff goed kijken/voelen!
Succes


Dat is waar ook, sorry. Kan je zo'n plastic kapje eraf wippen en dan losdraaien!
Reply With Quote
  #20  
Old 25-04-2007, 23:23
8-klepper 8-klepper is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 128
Default

joca parts heeft niks staan en rapi de laatse tijd zelden
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum