|
||||
|
||||
Dan weet ik zeker dat mijn oplossing goedkoper is !!
|
|||
|
|||
Quote:
Klopt, dit wil ik ook het liefst, en niet de RS001 waar iedereen al op rijdt.. Wie kan mij een adres hiervoor geven en een gemiddelde prijs? |
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Ik heb ooit mij bbs'en met een "niet vlak" hart laten omboren, en dit ging ook.
Normaal kan je bij herboren enkel 2 gaten dichtlassen, de andere gaten boor je er dan naast. Maar die tussenliggende gaten bij jouw velgen zullen toch ook dicht moeten dan. Maar zou het wel nooit meer doen. Je mag er niet aan denken dat je dan een ogeval krijgt. Bij mij was er wel veel aan gelast geweest: de vijf gaten+inkepingen achteraan. En ze hadden de nieuwe boutgaten iets te diep geboord, zodat er nog maar weinig vlees over was om ze vast te zetten. (en mijn bouten ook te lang waren...) Eens aan guru op cleaned vragen, die zal u wel verder kunnen helpen. grtzzzzz |
|
||||
|
||||
Mijn ervaring met vreemde adapters , omboren of wat dan ook ..
mensen die wel willen maar eigenlijk nergens verstand van hebben, en gewoon maar doen omdat iemand anders er ook mee rijdt..! DIE MOETEN NIET BEGINNEN .. aan vreemde adapters, omboren of wat dan ook .. gebruik je volle verstand.. en reken dat je er per jaar 30.000km mee wilt gaan rijden.. zonder tecontroleren .. en kijk dan nog eens of het een goede oplossing is rest my case gr bauke
Last edited by cabrio16v : 25-04-2007 at 08:29. |
|
||||
|
||||
Quote:
Amen |
|
||||
|
||||
Quote:
Er zijn inderdaad altijd mensen die nergens verstand van hebben !!
|
|||
|
|||
Ik zal max 10.000 per jaar rijden, van de winter rij je sowiso al op andere velgen vanwege pekel e.d. en de gepolijste delen..
Bovendien maak ik veel gebruik van het openbaar vervoer, net zo gemakkelijk in de randstad en voor mij een stuk goedkoper! (student=gratis) In principe heb ik geen auto nodig, maar het is gewoon een hobby van me.. Ik wil die velgen zeker niet omdat iemand anders ermee rijdt.. ik vind ze gewoon prachtig en tijdloos, en heb deze wielen al een jaar ofzo in mijn hoofd, in ieder geval voordat de hele meut ermee ging rijden. Ik maak mijn auto naar mijn smaak, niet naar andere hen smaak, dus daar is het niet om te doen. Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben, het is een hobby. Alleen wil ik wel dat het goed gebeurt en ga niet over 1 nacht ijs zoals ze dat zeggen.. Adapters hou ik in ieder geval sowiso niet van.. [edit] Ik heb Guru op cleaned ook al gecontracteerd, die woont niet zo ver van mij! Last edited by SandR-GT : 25-04-2007 at 11:16. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
en dichtlassen en omboren vertrouw je wel????? of je nou 100.000 km of 10km per jaar rijdt, betrouwbaar is het niet, je brengt jezelf en medeweggebruikers gewoon in gevaar. Gaat het niet dan gaat het niet... function over form |
|
||||
|
||||
Een adapter is voor de betrouwbaarheid van je onderdelen vele malen beter. Misschien iets vaker een wiellager vervangen doordat je velgen verder naar buiten staan, meer ook niet.
Ik zou niet gaan omboren/dichtlassen als je 4 gaten dicht moet laten lassen en daarna 5 nieuwe gaten moet gaan boren. Geef de naaf in ieder geval dan wel een geschikte warmtebehandeling om het materiaal weer te homogeniseren en te ontlaten. Anders hou je hele rare spanningen in het materiaal door het dichtlassen.
|
|||
|
|||
Quote:
Nee, met adapters komen ze te breed, dat is het punt! Dichtlassen hoeft ook niet eens, want laat ze wss omboren naar 5x100, plus mijn naven Ik ben gewoon alles aan het uitdokteren wat het beste is voor mij voor het zicht, mijn veiligheid en veiligheid van medeweggebruikers! Last edited by SandR-GT : 25-04-2007 at 14:56. |