#61
|
|||
|
|||
Na al die tijd krijgt het plaatwerk toch nog een goede bestemming.
|
#62
|
||||
|
||||
Quote:
ik zeg: bank voor de huiskamer
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#63
|
||||
|
||||
bank???
Quote:
hoe ga ik dat uitleggen aan mijn vriendin?? ik zoek nog wel leuke speaker steunen voorheen had ik kale onderblokken van een opeltje daarvoor, jawel 4 stuks 1200s. ik weet verkeerde merk maar wel leuk. ik zit nu te denken aan iets met wieldoppen en zuigers? Quote:
je weet t david, als je in de buurt bent dan kom maar een keer langs, dat geld natuurlijk ook voor Dirk Ik ben wel heeeeeel benieuwd naar het artikel in de keverwereld nog 2 weekjes wachten groeten j-p |
#64
|
|||
|
|||
Quote:
Ga ik ook zeker een keer doen. Liefst samen met Dirk, maarja druk baasje he. Ik ben ook zeer benieuwd naar het verhaal |
#65
|
|||
|
|||
Lache, dat stukkie
|
#66
|
||||
|
||||
Nog update's ??
Mooi topic |
#67
|
||||
|
||||
ja ik weet dat t tijd is voor wat nieuws maar ik ben nu bezig om het logo voor budel 2007 nog even in elkaar te zetten. Das behoorlijk wat werk maar wel leuk als straks half Budel in je shirt rondloopt.
We moeten ze ook nog laten drukken en we hebben nog maar 3 weken dus t wordt weer spannend. Ik ben nog wel bezig met de Karmann want het las en slijpwerk aan de body is begonnen. oei oei wat een werk. ik zal zaterdag weer ens wat foto's schieten groeten j-p |
#68
|
||||
|
||||
Ok gaaf ... ik hou het in de gaten!
|
#69
|
||||
|
||||
body lassen gestart
tijd voor een korte update
de auto is inmiddels verplaatst naar een ander plekkie in onze werkplaats nu heb ik eindelijk voldoende plaats om lekker te kunnen werken en zal de bodem niet meer gebruikt worden als werkbank en opslagplaats voor van alles en nog wat. Op de plaats waar hij stond zal onze nieuwe compact diesel tractorpuller gebouwd gaan worden. Ook meteen een kast neergezet voor alle nieuwe plaatwerkdelen en overige en alle andere zooi in de opslag gedaan. Ik ben begonnen met het binnenwerk van de achterzijde en ga eerst nieuwe ophangpunten inlassen. Vervolgens denk je origineel plaatwerk dat past er zo in? maar nee hoor dat ging dus niet door. dus kloppen, slijpen en bijwerken geblazen. uiteindelijk na veel passen en meten heb ik de pasvorm gereed en zit de linker zijde op zijn plaats voordat ik het erin ga lassen doe ik eerst nog even de onderliggende randjes stralen zodat daar npooit geen roest meer ontstaat. volgende week netjes aflassen en afslijpen en dan op naar de rechterkant tot zover deze korte update op naar BUDEL 007 groeten |
#70
|
||||
|
||||
Quote:
Iedereen loopt altijd af te geven op replica plaatwerk maar dat is echt niks slechter als origineel plaatwerk. Je zit alleen met de tolleranties... Maar dat merkte je zelf ook al! Maar goed bezig, lekker om weer bezig te zijn of niet? |
#71
|
||||
|
||||
plaatwerk delen
idd lekker om weer bezig te zijn maar tijd wordt zo schaars dat ik echt ander dingen moet gaan cancellen.
zoals al eerder verteld doen we ook aan tractorpulling en das ook erg leuk We bouwen nu een nieuwe tractor met een tdi blok erin, dat zwaar wordt gemodificeerd. Mijn broer is daar voornamelijk mee bezig, ik doe wat ontwerp en research werk. Hij heeft zelfs zijn golf cabrio 79 project aan de kant geschoven http://www.mttc.nl/ maar betreft het plaatwerk heb ik ook imitatiestukken liggen de originele replica's voelen wel beter aan en lijken qua vorm wat netter te zijn Ik hoop op budel nog wat onderdeeltjes te kunnen scoren eigenlijk wilde ik nog wat gaan verkopen op de hobbymarkt maar dat zit er niet in. Ik organiseer namelij ook de kcn clubshop stand en dat kost nogal veel tijd. m.v.g. j-p |
#72
|
|||
|
|||
Damn Nice aant worde presies
__________________
-VW Vento 95' - Daily ( Under Construction) -Vw T2b 75' ( Under Construction) -Vw Santana 82' |
#73
|
||||
|
||||
body lassen binnenwerk achterzijde
Zo das weer een tijdje geleden, maar niet helemaal stilgezeten
Op Budel een voorscherm gescoord dat er redelijk uitziet, scheelt weer wat werk. Ook nog een voorklep daarbij zonder werk, op een deukje na. Deze is al gestraald en in de primer gezet. Wonder boven wonder nog voor redelijke prijzen aangekomen van een vriendelijke Duitser. De rest heb ik laten staan vanwege overmoedige vraagprijzen. $$$$$ Daarnaast zijn er zoveel Budel 007 shirts verkocht dat ikzelf nauwelijks uit de clubstand kon komen. Ook nog even 120 nieuwe leden ingeschreven voor de KCN. Best druk dus, maar gelukkig niet in mn eentje. Vervolgens heb ik de prachtige roze donor body van Dirk in stukken gehakt met een ciprozaag. Tering het lijkt wel boter met zo'n ding Dat was m dan in 1 stuk voor de laatste keer. Toch nog best hard dat ding. Zeker beter dan de cabrio. Ben inmiddels begonnen aan de achterzijde. Daar heb ik 1 ophangpunt al helemaal ingelast en netjes afgeslepen. Eerst gepuntlast en toen toch maar doorgelast voor de stevigheid. Opletten met warmte inbreng natuurlijk. Aan de bovenzijde bleek de rand ook aan vervanging toe. Eerst verwijderd, de hoekjes opgeknapt en vervolgens een nieuwe rand gezet. De rand heb ik met de hand rond geklopt in de juiste vorm, vervolgens alles netjes gestraald en gecoat en daarna gelast. Zo is t weer beter dan nieuw en zoals t hoort. Nu is de wielkuip aan de beurt. Even nog een nieuwe set plaatwerkklemmen aangeschaft want met die ouwe zooi schiet t niet op. Wel alles netjes opruimen anders gaan er 2 andere werkplaatsbewoners mee vandoor en loop ik vervolgens weer uren te zoeken. Ook nog wat plaatjes zelf gemaakt, in de originele vorm natuurlijk maar dan met beter materiaal. Helaas nog steeds geen origineel schutbord kunnen vinden, dus ook maar zelf maken ooit als ik de tijd vind.... Zo dat is t wel weer zon beetje, zaterdag gaan we weer verder. En tussendoor nog even tractorpuller bouwen, althans mn broer en vader. wel met vw tdi techniek als basis http://picasaweb.google.com/frankli...dRedInterceptor groeten j-p |
#74
|
||||
|
||||
zo weer een dagje lekker geklust in de schuur.
nee niet gelast maar gezaagd, hout welteverstaan. Omdat ik geen goede vorm heb voor de wielkuipen heb ik een mdf mal gemaakt met het ene goede achterscherm dat ik heb. Blijkt dus dat alle ander schermen voor geen stuiver kloppen qua radius Ook meteen even hufterproof gemerkt netjes gezaagd en vloeiend rond gemaakt. Daarna de andere zijde van de mal gemaakt. Hiermee kan ik de randen maken. Even met de hand kloppen. Zo weet ik ook zeker dat links en rechts straks identiek zijn. vervolgens passen om te zien of het aansluit met de rest. En zo staat het geheel er nu bij Daarna heb k samen met mn broer een nieuwe ride opgehaald uit belgie. Golf 1 GX diesel 83 wellicht dat hij nog een topicje start hierover en dat was weer een hele zaterdag Volkswagens. groeten j-p |
#75
|
|||
|
|||
Leuk project! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Ik heb zelf ook een Karmann Ghia (59 Lowlight) en ben ook van plan airride te plaatsen dus ik lees rustig mee... |
#76
|
||||
|
||||
Zoals het er nu naar uitziet laat ik het airride gebeuren even rusten
Ik heb daar wel goede ideen over maar ik moet me eerst maar eens concentreren op t laswerk, dat is voorlopig al genoeg werk. Ik heb ook ideen voor een elektrisch hoogte syteem aan de voorzijde maar post eens foto's van je lowlight? waar haal jij je plaatwerk? groeten j-p |
#77
|
||||
|
||||
zo morgen is t weer klussen geblazen
dit is vorige week allemaal al gedaan Wielrand aflassen en afslijpen en klaar: voorzichtig begonnen aan de accuplaat. Iemand een close -up foto van een 68er accuplaat?? deze is van een 72-er en volgens mij anders. Is toch roestig dus vernieuwen maar. Nu wacht de andere wielrand met dezelfde symptomen hopelijk gaat dat al wat sneller nu ik de mal heb en weer wat oefening. groeten j-p |
#78
|
||||
|
||||
Update!
zo even een kleine post voor een grote update
hier de link naar de foto's met korte toelichting http://picasaweb.google.com/frankli...aCabriolet1967# m.v.g. J-P |
#79
|
||||
|
||||
neusstuk versnellingsbak
Ik heb een probleempje met de montage van mijn versnellingsbak
Ik wil een AT bak monteren en om dat te laten passen moet ik het neusstuk (blauw) vervangen door een ander exemplaar (grijs blank). Dit ivm met het ophangrubber. Nu heb ik al een ander neusstuk maar past dit niet helemaal? zal voor de hobbyisten wel een bekend probleem zijn. Het lager steekt ongeveer 0,8mm uit en valt bij het originele neusstuk in een uitgefreest randje Bij het andere neusstuk ontbreekt dit randje en is ook de totale uitsparing ongeveer 4mm kleiner links het originele blauwe neusstuk, rechts het vervangende deel Imand een tip of ik dit "ruim" mag wegfrezen of dat het precies pas gemaakt moet worden groeten j-p |
#80
|
||||
|
||||
update na 8 maanden
bijna een jaar geleden, dus tijd voor een update dacht ik zo
niet stilgezeten maar minder gedaan dan gehoopt de auto is verhuisd en staat redelijk in elkaar qua plaatwerk. alles is nog wel los ivm het stralen. wielen geschuurd met 2000, nog niet gepolijst binnenkant gespoten van de velgen nieuwe stofkappen gemaakt voor de remmen naar eigen ontwerp nog wat polijstwerk gedaan m.v.g. J-P |