#21
|
||||
|
||||
Maakt niet uit...dit heb ik ook gehad en dacht ook dat het wel meeviel, maar na 1000km waren de voorste banden gecupt....dwz dat ze aan de binnenkant glad waren...
en uitlijnen kost maar 5 tientjes....tel je winst maar uit
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#22
|
|||
|
|||
Ok, ik ga dit weekend maar even langs de garage dan!
Bedankt, Wouter |
#23
|
||||
|
||||
Inderdaad, op het gevoel kan je het redelijk afstellen. Maar het kan nu best wezen dat de bandjes vooraan iets naar binnen of juist naar buiten staan en dat je camberhoek veel te groot is. Keihard slijten dus. Ookal lijkt het allemaal wel goed.
Neem aan de de hulpveren er weer tussen komen als je de spoorverbreders geplaatst hebt? |
#24
|
||||
|
||||
Maar wat veranderd er dan als je die kleine veer er tussenuit haalt? Dan veranderd de breedte van de veerpoot toch niet? Dan wordt ie toch alleen maar slapper en niet stugger? Of gaat ie minder stuiteren met maar één veer?
Ik zit zelf ook te stoeien met mijn Supersport schroefset, ik heb er nu verbrede 13 inch velgen onder zitten, maar als ik hem dan zo laag zet als ik wil (dus bovenkant band net onder de wielkastrand) dan is er niet mee te rijden, dan stuitert ie bij een hobbeltje echt heel erg na, dus volgens mij staat die veer dan te slap. Ik heb dan nog ongeveer 5cm schroefdraad over. Maar zonder die kleine veer wordt ie toch alleen maar slapper dan? Dat ik alle drempels raak en mijn uitlaat er al onderuit gereden heb is wat anders, dat hoort erbij! Groeten, Jasper |
#25
|
||||
|
||||
Nee, de veerconstante verandert nooit. Wel kun je een schroefset zover omlaag draaien dat hij eigenlijk geen veringweg meer heeft. De auto rust dan de hele tijd op de aanslagrubbers.
Als je het hulpveertje weghaald kan de stelring een stuk omhoog. Terwijl je dezelfde verlaging behoud en het bandje in dit geval wel past en de veerpoot (op de stelring) niet meer raakt. Maar de hulpveer heeft wel degelijk een functie! |
#26
|
||||
|
||||
Ja ok, nou snap ik het met die stelring die dan hoger komt. Maar eigenlijk staat ie dan alleen maar op zijn schokbreker te rusten en te dempen, die veer doet dan weinig meer lijkt mij, kan die schokbreker dat wel hebben? Ik heb hem juist iets hoger gezet omdat die veren bijna los stonden en dat die schokbreker overbelast wordt...
Quote:
|
#27
|
|||
|
|||
Quote:
nee hij rust dan op een rubber, de 'veerwegbegrenzer'... |
#28
|
|||
|
|||
Quote:
Vandaag als het goed is, straks even naar golfparts en daarna gelijk door naar de garage om het er weer onder te zetten! |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
Gecupt is iets heel anders dan schuin afslijten vd banden binnen of buiten!
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#30
|
|||
|
|||
Quote:
Black devel bedankt voor het setje! ben der blij mee |
#31
|
||||
|
||||
Quote:
Veel plezier ermee Voor alle anderen: -1-Die kleine veer is de voorspanveer, deze doet helemaal niks betreffende de demping. deze zorgt alleen ervoor dat de hoofdveer niet (snel) losc komt te liggen. Als je de set heel laag zet komen de veren inderdaad los te liggen als je hem op de brug zet. -2-Als je heel laag gaat schroeven word je veerweg korter en zit je sneller op de bumpstops de hobbelen. Als je met kleine wielen gaat rijden, bijvoorbeeld 13/14 inch is het verstandig de bumpstops in te korten om zo iets meer veerweg te creeren.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#32
|
||||
|
||||
Quote:
Wat is het verschil dan?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#33
|
||||
|
||||
ziet er erg cool uit!! lager moet je niet gaan dan wordt het lastig met drempels
__________________
Audi A6 avant 2.4 '01 (for sale) Audi A6 avant 2.5 TDI '01 VW Jetta 1.3 Elan '90 VW Polo 1.0 coupe '92 VW Golf4 TDI Highline '01 VW Golf1 1.1 '83 VW Golf2 1.8GT '88 |
#34
|
||||
|
||||
Ik zal wel een domme vraag stellen heren, maar bumpstops op een Golf 1 waar zitten die dan? Ik ken wel die bumpstops die je er zelf tussen kan zetten met die pennetjes, maar op die Golf zitten voor toplagers en achter die rubbers....
waar oh waar? Quote:
|
#35
|
||||
|
||||
Leuke MK1..!!
Nu nog andere wieltjes en nog een stukje lager... Top auto (Y)!! groeten _________________ MK1 VW haaksbergen |
#36
|
||||
|
||||
Heb op mijn MK1 ook supersport schroefset, kleine veren zijn er tussen uit en hij ligt op de bumpstops. Heb nergens last mee, behalve dan dat je zo goed als geen veerweg meer hebt, dus echt stuiteren. Maar dat geeft toch echt wel een kick.
Heb zelf ook 13 inch wieltjes, en de MK1 dus plat op zijn bekje, nergen problemen mee, kan zowat elke drempel over, raak niks. Als ik wat raak dan zijn het de draagarmen Goede optie daarvoor is om de uitlaat om te draaien in zijn geheel, dit heb ik ook gedaan, want het eerste wat je raakt is toch de uitlaat. En hier even vast op de stoep:P Met enkele lichten Groeten __________________ Te Koop MK1 VW haaksbergen |
#37
|
|||
|
|||
Vandaag heb ik een aantal dingen aan me auto gedaan, ik heb me mistlamp opgehangen. Ook heb ik vandaag ander grilletje gekocht, en heldere koplampen (grijs?) met kruis.
Zie restultaat: Ben zelf zeer blij met het eind resultaat |
#38
|
||||
|
||||
grilletje is leuk...maar die gele lamp en heldere shit mag er van mij wel weer uit...
al uit laten lijnen?
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
pic's??? |
#40
|
||||
|
||||
Inderdaad, mooi grille. Vindt ook dat de mistlampen en de heldere kruiskoplampen het hem net niet doet, maar smaken verschillen...
__________________ Te Koop MK1 VW haaksbergen |