#1
|
||||
|
||||
wat is er nodig voor een G40?!
vraagje: Wat moet je vervangen/aanpassen aan de wagen/blok (buiten de remmerij om natuurlijk) om van een 1.3 multipoint naar een 1.3 G40 blok te gaan?
Het gaat om dit blok: |
#2
|
|||
|
|||
mmm ik denk de motor
....Sorry heb geen idee |
#3
|
||||
|
||||
je hebt nodig een g40 blok..versnellingsbak, draadboom, computer, teller en remmerij..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#4
|
||||
|
||||
zat er aan te denken een g40 te kopen, en alles over te zetten maar dat de lader etc. op het huidige blok zou gaan passen aangezien ik weet dat die goed is
|
#5
|
||||
|
||||
moet je teveel voor aanpassing..dus beter is een frisse g40 en die overzetten
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#6
|
||||
|
||||
zijn de posties van de motorsteunen wel gelijk bij die blokken?
|
#7
|
||||
|
||||
Ja die zijn gelijk, is dit een gt of een gewone 1.3?
Want de g40 heeft ook nog een achteras met stabilisator stang, draagarmen met unibal en een demper op t stuurhuis... Die zijn niet vereist maar wel leuk als je alles ombouwt...
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
Ik heb nog originele G40 zuigers...
__________________
na de 16V-G60 en de Polo Turbo eens een vr6 turbo bouwen. |
#9
|
||||
|
||||
dit is geen polo, dit is een scirocco TS uit '75...wat ik weet is dat het een multipoint is, 1300 met 75 pk...ik krijg hem april pas geleverd, maar ben al wat mogelijkheden aan het bekijken...als ik toch het blok zou moeten vervangen als ik wat zwaarders wil zal het eerder de kant van 16v of g60 opgaan dan denk ik.
|
#10
|
|||
|
|||
het blok wat er nu in licht is een type 3F (75pk)
wat heb je nodig: motor,bak,G lader,ic,kabel boom, en je moet de G lader/motor steun aanpassen verder valt het volgens mij wel mee |
#11
|
|||
|
|||
Ik moet mij sterk vergissen, maar volgens mij is je huidige blok "gewoon" een 1.3 NZ blok met (origineel) 55pk.
Op de foto's aan een paar details al te zien
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
||||
|
||||
Ennuh: De motorsteun is niet gelijk.. en gaat niet zomaar passen ook niet.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#13
|
||||
|
||||
Wattisdit dikkiedick?
Beetje uitbreidings neigingen?
__________________
My VW history: MKI: 1.1 1983 MKI: 1.8 GLI 1984 USA Cabrio MKII: 1.3 CL 1987 MKII: 1.6 C 1988 MKII: 1.6 C 1988 automaat Current: MKIII: 3.0 12V GT VR6 Turbo |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
`75er scirocco TS met 1300cc m.a.w "small-block"?
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
gelukkig vergis je je, het is idd een 3f Quote:
hehe hey jury...nee geen uitbreiding, heb maar plaats voor 1 in de garage, dus er wordt gewisseld |