#1
|
|||
|
|||
N.A.P. klopt niet met dashboardstand!!!
Een kennis van mij heeft 2 weken geleden een auto gekocht van een particulier. Hij heeft gisteren het een en ander aan de wagen laten controleren en terloops ook de N.A.P. stand. (voor de koop dus niet laten controleren). Wat blijkt: N.A.P. geeft aan: 190.459 km en de dashboardstand is nu 144.393 km. Wat kan de koper doen in dit geval?
|
#2
|
||||
|
||||
moved naar car-cafe...
denk persoonlijk dat je weinig meer kunt doen nu.. maar zeker weten doe ik het niet dus laat de rest maar oordelen.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
||||
|
||||
hopen dat de verkoper een lieve man is en het geld teruggeeft.
|
#4
|
||||
|
||||
niet lief genoeg om van die teller af te blijven iig
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#5
|
|||
|
|||
reactie NAP
Is het strafbaar?
|
#6
|
||||
|
||||
nee, maar je hebt meldingsplicht verkoper had het dus moeten zeggen.. MAAR je hebt ook onderzoeksplicht.. koper had het dus moeten checken of vragen.. in de praktijk streept het een beetje tegen elkaar weg.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Kan ook de eigenaar daar voor hebben gedaan. Dus dat dat laatste verkoper van niks weet. Maar ben er ook bang voor dat je er niks meer aan kunt doen.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#8
|
||||
|
||||
particuliere verkoper? weinig kans.
|
#9
|
||||
|
||||
De vraag is: Heeft hij bij de koop navraag gedaan wat de stand is, en of deze ook klopt?
Aan de andere kant heeft de verkoper ook meldingsplicht, wat voorbij gaat aan de onderzoeksplicht: Kilometerstand & schadeverleden zijn bij het verkopen van auto's van groot belang voor de waarde bepaling. Zoals je bij het verkopen van een huis dient te melden of er asbest aanwezig is, en/of een ondergrondse tank. Daar hoeft de kopende partij dus niet om te vragen. Echter: 190.000 of 145.000: Maakt dat nou echt wat uit? Bij een vrij jonge auto misschien (3 jaar of jonger), maar daarna is de staat van onderhoud veel belangrijker dan de kilometerstand. Als jouw kennis echt veel waarde hecht aan de kilometerstand, had ie het bij de koop moeten laten controleren: tussen neus en lippen door laten controleren 2 weken na aankoop klinkt als: bij de koop er niet de euro's voor over gehad om t te laten controleren,...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#10
|
||||
|
||||
je kunt hem ook weer op de juiste nap stand laten zetten..
|
#11
|
||||
|
||||
Zo had ik laatst een mooie Jetta turbo diesel gezien. Met 190000 op de klok. Kerel werkte bij de VW dealer als monteur. Even hier op het dorp met de kmstand en kenteken naar een garage. Konden het zo nakijken. 420000 km!! Aan de beurt!!!!!
Kerel werkt notabene bij de dealer, maak je mij niet wijs dat ie dat niet wist. Maar je doet er niets aan. Ontkennen, de vorige eigenaar de schuld geven. Tenzij de apk ervoor de hoge kmstand was, terwijl de auto in zijn bezit was. Dan is het de moeite. |
#12
|
||||
|
||||
laatst nog iemand om km stand te controleren van a6 tdi. deze was ook maar ff van 330000km naar 196000km teruggedraaid.
Dus ja het gebeurd veel. Ik controleer al mijn auto's voor aankoop. |