|
||||
|
||||
post ff je nieuwe foto`s timmetje....
|
||||
|
||||
Oke, zal eerst ff vertellen wat de laatste tijd allemaal gebeurd is:
Tijdje geleden geprobeerd of de motor wou lopen, alles werkte mooi behalve dat de webers geen benzine kregen. Met veel geklei ff de benzinepomp onder de auto heen gehaald. De staat van de benzineleidingen en de hele omgeving waar de pomp zat stond me niet echt aan en aangezien ik het hele interieur eruit heb gehaald, heb ik besloten de benzinepomp in het interieur te maken. De voorstoelen, achterbank en vloerbedekking heb ik verkocht aan dutchblade en ben toen begonnen met het leeghalen van het interieur. Dashboard eruit, kabelboom eruit, dempingsmateriaal eruit. Daarna samen met m'n broer begonnen met het verwijderen van de laag bituumkit wat onder het dempingsmateriaal zat. Aardig wat dagen zitten krabben en steken op dat spul met een verfbrander en plamuurmes en vervolgens de restjes met een boormachine met staalborstelkop erop verwijderd, helemaal tot je blank staal zag. Daarna hebben we alles weer in de primer gezet en alle naden en dergelijke met strijkkit afgewerkt. Ook hebben we de opening voor de kachel onder de motorkap verwijderd. Ik zal vanmiddag trouwens even een paar foto's posten. Ga eerst maar weer eens verder met de kofferbak!
|
||||
|
||||
Hierbij een paar foto's
Oud type dash erin om ff te passen, heb er een GTI tittentacho bij tot 220 km/h
|
||||
|
||||
Onderstel met geleiderails ff passen! De vloerbakken allemaal klaar, inmiddels op alle naden al strijkkit. Nu de rest nog en dan gaan we hem waarschijnlijk volgende week (na hevig carnaval te hebben gevierd :P) van binnen spuiten in Meteorite Silver van Aston Martin.
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit, je pakt het allemaal goed aan als ik dat zo bekijk !
Die Sparco's zijn ook wel nice Komt er btw ook nog een kooi in ? Succes er verder mee |
|
||||
|
||||
een oud type dash in een '83er ? Maar past altijd nog beter bij een '83er Golf 1 dan een Golf 2 dash enz.
|
||||
|
||||
Ja ik weet het er zijn mensen die het niet mooi vinden, als je delen van een oud type gti in een nieuw type propt maar ik vind tittentacho's echt veel en veel mooier dan zo'n saaie rechthoekige tellerklok! Spucknapfstuurtje had ik al een hele tijd!
@ PJVL G60 Dat is wel de bedoeling dat er een kooi in komt, moet alleen nog even kijken of ik een schroefkooi koop of dat we er zelf een gaan buigen van chroommolybdeen buizen. Verder zit ik nog te kijken naar een race tank voor achterin de kofferbak. De brembo's die ik een tijdje geleden al had gekocht komen er ook wel op.
|
||||
|
||||
ik heb niet gezegd dat ik het niet mooi vind, nogmaals, ik vind het veeeele male beter erbij passen dan een Golf 2,3,4,5 of TT, BMW of whatever dash, dit oude type dash is tenminste niet "Artfremd" zoals de duitsers zeggen, maar ik ben, om het eerlijk te zeggen, fan van zoveel mogelijk origineel, sorry!
Spucknapfstuurtje is sowieso mooi, heb ik ook thuis liggen, zat oorspronkelijk in een '79er GTI van m'n broer, misschien dat ik het zelfs binnenkort in m'n '82er CL inbouw.
|
||||
|
||||
Ik ben zelf ook voorstander van zoveel mogelijk origineel, maar gelukkig denken andere mensen hier anders over, anders zou het een zeer saai forum worden, bijvoorbeeld met de vraag: tot hoeveel bar pomp jij je banden
|
|
||||
|
||||
Quote:
ben ik met je eens!
|
||||
|
||||
@ Typ 17
Ik bedoelde jou er ook niet mee hoor! Als ik een oldtimer zie in originele staat vind ik het ook mooi als ze hem in originele staat houden. Maar aan die van mij was aardig wat vernaggelt, en aangezien ik van circuit rijden houd vind ik een "racy look" ook wel mooi! Klopt ook, als iedereen hetzelfde zou doen zou ook zo saai zijn!
|
|||
|
|||
dikke shit tim vette bak
|
||||
|
||||
haha marcel ja komt goed, ik hoop dat ik 29 juni haal, dan nemen we hem mee! Ik zie je morgen, dan gaan we weer aan de dikke ballen krabben
|
||||
|
||||
Jow Tim, heb het net even doorgelezen.
Ziet er allemaal netjes uit, maareh, kom nog eens met een update! Hoe ver ben je nu?
|
|||
|
|||
ola tim alweer tijd voor een update?
of zit je te veel in de '83 4 deurs te spelen? |