|
||||
|
||||
Ik heb het relais net van WillemvanSoeren gekregen!
En plannen, altijd zal ik maar zeggen. Eerst de verplichte dingen. Roest behandelen en verwijderen en strak zetten. Laswerk is al geweest. Scherm aan bestuurderskant heeft roest op de rand. Maar is volgens mij niet door. Als dat allemaal goed is. En de luchtfilterbox is af. Dan heb ik nog een Corrado achterbank. Een motorruimte die niet mooi is (kabelboom verlengen en helemaal wegwerken), interieur wat niet af is, schakelpook (pookhoes of schakelschema), speciaal derde remlicht, herstel van de BBSen, verbreden van de staaltjes. En dan kan ik wel heel lang doorgaan. Maar dan verraad ik alles |
|
||||
|
||||
Zo, ik heb zojuist even een grove tekening gemaakt van de luchtfilterbak. Ik heb hier in arnhem alleen de bovenkant van de originele luchtfilterbak. De kartonnenmal staat in Raalte. Maar het ontwerp komt al redelijk overeen met het definitieve model.
Het hitteschildje heb ik nog niet getekend. |
|
||||
|
||||
Goh waar ken ik dat van... Eerst iets bedenken en vervolgens uitwerken in CAD
|
||||
|
||||
Hehe, ik kan er wel geld mee verdienen volgens mij. Zijn al een paar mensen die de tekeningen willen...
|
|
||||
|
||||
Ik heb tekeningen voor je.....gratis....interesse?
|
||||
|
||||
luchtfilterbak niet te veel op die van mij laten lijken he
gr |
|
||||
|
||||
Van de luchtfilterbak is nog niet veel meer terecht gekomen als de tekening die ik hierboven al gepost heb. School gaat nu echt voor, daar moet ik straks immers mijn brood mee verdienen, die papieren. Zodat ik met deze hobby verder kan (hopelijk op een hoger niveau).
Maar die luchtfilterbox, tja dat gat ga ik niet maken. Het filter komt tussen de koplamp en radiateur. Met een hitteschildje. Qua model heb je weinig keus enkel het materiaal nog. Ik ben al tijden bezig om mijn dunne lijstenset compleet te krijgen. Laatst op aanraden van een Forumlid naar een sloop geweest. Speciaal een auto geleend. Voor niks dus... Waar ik al bang voor was, je belt: heb je dat en dat liggen, ja natuurlijk! Niet dus Maargoed gelukkig niet helemaal met lege handen terug gekomen. Ik heb ee 15" thuiskomertje kunnen kopen. Met een helemaal gaaf bandje erop. Aangezien ik G60 remmerij heb op de vooras is dat wel heel praktisch! Verder heb ik ook 2 dorpelverbreders erbij gekocht maar daar baal ik beetje van. Alle bevestigingspunten zijn gaar. Bij de dealer zijn ze erg duur, de dorpels. En ik ben ook nogsteeds opzoek naar de wielkastverbreder voor de bestuurderskant vooraan. Dan heb ik alles compleet. Misschien koop ik die dan maar nieuw. Weet iemand een mooi adresje? Dit heb ik nu (naast 3 goede wielkastlijsten en wat klein spul en deurlijsten): 2 dorpels die aan de buitenkant redelijk gaaf zijn. Geen afgescheurde stukken/barsten. Maar deze hebben geen bevestigingpunten meer. 2 dorpels die beschadigd zijn maar wel alle bevestigingspunten hebben. Dus mooi bagger, maar misschien kan ik er nog wat van maken. Even afwachten. Maar als jullie nog wat voor mij weten, graag! De oude lijstenset is al verkocht. Achter heb ik nu geen roest meer. Helaas bij de voorkant nog wel, klusje voor de sluiptol dus! Er zit ook nog veel kit aan wat ook allemaal nog weg moet. Genoeg te doen, maar eerst mijn tentamen! |
|
||||
|
||||
Zo vandaag dan eindelijk de definitieve maatgeving van de luchtfilterbox ingevoerd. Maar of hij zo blijft weet ik nog niet. Ik denk dat ik hem wat korter maak. Dan heb ik wat meer ruimte achter de koplamp. Met de wissel van de lamp en modelijk nog wat andere ideeën kom ik dan tenminste niet in de knel met mijn mooie luchtfilterbox.
Het hitteschildje is daarom ook nog niet getekend, net als de aansluitingen die erop moeten aan de zij- en achterkant: |
|
||||
|
||||
Zo vandaag nog even een controle passing gedaan met de kartonnen mal. Was helemaal goed, tot slot nog even wat extra maten opgenomen voor bevestigingspunten op de bodem van de luchtfilterbox.
Hier zijn de tekeningen dan: |
|
||||
|
||||
Quote:
Valt wel mee; ik heb ze bij de plaatselijke Auto-onderdelenboer (RACO) in Beverwijk gekocht voor € 27,- Als jij dan ook nog verzendkosten moet betalen, vanuit Dtsld....
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
Ah, goed om te weten. Mijn moeder wil ook een setje! Zal ik daar eens heen bellen! Of jouw vragen?
En ik verstuur alleen binnen Duitsland... |
|
|||
|
|||
das ook wel een projekt of nie???? |
|
||||
|
||||
Tja, binnenkort meer! Morgen een tentamen maken en dan heb ik eventjes tijd om lekker te sleutelen en te sparen voor een lasapparaat. De auto is nog lang niet af nee! En gaat nooit weg!
Last edited by RubenD : 25-03-2007 at 19:51. |
|
||||
|
||||
Update 25 Maart 2006
Zo vandaag eindelijk weer eens bezig geweest met de auto. Ik heb er amper wat aan gedaan. School gaat immers voor. Afgelopen donderdag het tentamen gemaakt dus ik heb de komende 3 weken geen school. Mooi werken en aan de auto sleutelen.
Ik heb mijn originele lijstenset ondertussen verkocht. Deze moet plaatsmaken voor een dunne lijstenset. Die ik al bijna compleet heb. De achterste wielkasten waren al gelast en behandeld. Vooraan had ik echter nog niet (durven) kijken. Gelukkig was maar 1 kant slecht Die heb ik vandaag maar aangepakt: Nieuwe lamellenschijf gekocht, helaas paste deze niet met beschermkap, dus die moest er maar even af. Zo was de wielkast: Nu staat hij er zo bij. Die donkere plekken is roestomvormer, die heb ik er maar voor de veiligheid opgesmeert (zul je op andere foto's ook nog wel zien :tongue Ondertussen ook bezig geweest met het binnenscherm aan de bijrijderskant. Daar zat een klein beetje roest en was ook nog eens behoorlijk ontroest. Dit was gekomen door het verschuiven van mijn oude openluchtfilter. Deze had namelijk 2 U-beugels en die stonden los op het scherm. Schuiven als een gek dus. Opschuren en insmeren met roestomvormer: Dinsdag word dat gespoten, net als de wielkast! Dat was dus allemaal gedaan zover als het kon. De achterklep was al eens gelast. Dit was door mijn vriend, Daan Smallenburg, nog even aangepast. Namelijk helemaal doorgelast. Vervolgens was het ingespoten met grondverf wat helaas niet luchtdicht is. Dus er zat lichte vliegroest op. Dit heb ik verwijderd en waar nodig behandeld met roestomvormer. Dat word dinsdag ook gespoten. Ik had vrijdag ook nog maar even een bus zwarte lak gehaald en een heel mooi kleurtje blauw metallic. De ventilatorhouder op de radiateur was nogal verroest. Toen ik die radiateur kocht had ik alleen geen zwarte verf. Dus dat heb ik vandaag ook maar even netjes gemaakt: Ook het gaskabelsteuntje maar even gespoten. Ik heb een 16V, op het inlaatspruitstuk staat een 5mm verzonken tekst: Deze is lichtblauw, niet echt mooi dus. Aangezien blauw mijn lievelingskleur is en ik enkele accenten onder de kap aan wil brengen moeten deze letters ook die kleur blauw krijgen. Heel veel lagen spuiten en dan krijg je dit: De verzonken letters moeten alleen blauw blijven, nu maar hopen dat ik de rest eraf geschuurt krijg! De Powerohr moet ook deze kleur krijgen. Wat er nog meer veranderd wijst zich vanzelf. Er word nu in ieder geval eerst gespaart voor een goed degelijk lasapparaat! Want er zit nog een roest gat in de auto, dat wil ik zelf gaan lassen. En voor de toekomst wil ik gewoon een goed lasapparaat hebben: Dinsdag weer verder Last edited by RubenD : 25-03-2007 at 20:00. |
|
||||
|
||||
Wow, een heel gat erin geroest.... ze bestaan dus wel, geroeste golfjes
|
|
||||
|
||||
roest zie je vaak genoeg ,
maar Ruben weet daar wel raad mee !!
|
||||
|
||||
Ben bij de mijne niks tegengekomen :P Dus vandaar
|
|
||||
|
||||
Quote:
goed zoeken , meestal zit het toch op plaatsen die je zo niet kunt zien (onder wiellijst zoals op de foto)
|
||||
|
||||
Moet je eens op mijn website www.vwgolfmk2.tk kijken, dan weet je dat ik overal gezocht heb....
Een plaatje om een idee te geven en op de site vind je nog veel meer! Natuurlijk zit er hier en daar een puntje "oppervlakte" roest, maar geen hele gaten. Maar genoeg off-topic, ON TOPIC! |
|
||||
|
||||
Je hebt hopelijk de kap toch wel van te voren gepolijst of geschuurd met zeer fijn schuurpapier (met uitzondering van de letters)? Dan kan je de verf er namelijk er vrijwel zo vanaf poetsen.
Wiebrand