#181
|
||||
|
||||
Zeer gaaf dit allemaal!!
Zekers respect dat je het zelf allemaal aanpakt,petje af!! Mooie golf ook verder,helemaal goed gewoon.
__________________
Murdock...I love when a plan comes together |
#182
|
||||
|
||||
Quote:
Ons Landje heeft een zeer mooie apk regeling tov onze ooster- en zuiderburen |
#183
|
|||
|
|||
ja dat wel, vooral tegenover belgie.. daar mag je helemaal nix lijkt t wel.
in duitsland mag je ook wel alles, maar moet je alles aangeven bij de tuv. erg omslachtig. vind t hier wel prima. |
#184
|
||||
|
||||
Ik kan toch wel 1 reden bedenken, waarom het niet goedgekeurd zou kunnen worden, en das gelijk best een belangrijke......
Zegt het woord "Type-goedkeuring" iets? De Golf 1 heeft geen type-goedkeuring voor luchtvering, want origineel nooit in NL geleverd. Dus ik kan me best voorstellen, dat mensen hier vragen over hebben. De BSS-setjes zijn doorontwikkeld, en zijn waarschijnlijk ook wel van een bepaalde keuring voorzien, waardoor je ze wel "after-market" mag gebruiken, en dus geen gezeur geeft bij de APK. Let op, ik zeg niet dat ik dit zeker weet, maar het lijkt mij de meest logische verklaring. Neemt echter niet weg, dat deze set er goed en profesioneel uitziet. En dat zal dan ook wel de reden zijn, waarom de auto zonder problemen door de APK komt. |
#185
|
||||
|
||||
Heeft bv een schroefset wel een type goedkeuring dan?
Bv duitsland heeft toch type goedkeuring voor onderdelen? Nederland kent toch niet zoiets?
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#186
|
||||
|
||||
nee juist, daarom is het voor de apk geen probleem, is alleen toetsing van de "permanente eisen". en wordt er niet naar een typegoedkeuring gekeken.
|
#187
|
|||
|
|||
enigste regel, zoals hajee de expert al zegt, is deugdelijk bevestigd en goed werkend... en dat is allebei het geval : Goedgekeurd!
Verder, nee een golf heeft geen typegoedkeuring voor luchtvering, ook niet voor schroefsets, ook niet voor gasschokdempers misschien? Conclusie: Staat allemaal niet geregistreerd dus... EDIT: BKZ was sneller |
#188
|
||||
|
||||
Nederland heeft geen typegoedkeuring.
Als het allemaal deugelijk en goed gebeurt is kom je hier gewoon mee door de keuring. Wat ik van deze set zie lukt dat best. Mooi projectje zou ik er zelf wat aan doen dat ie wat lager kan, met deze hoogte heb je de airride denk ik niet echt nodig maar vind het wel super. EDIT: Mellyville was sneller |
#189
|
||||
|
||||
Natuurlijk is er geen type-goedkeuring voor schroefsetjes, e.d. Maar deze producten zijn wel ontworpen, getest en moeten toch ook "gekeurd" worden?
Afijn, niet dat mij het wat uitmaakt, ik vind het wel prima dat er geen type-goedkeuring nodig is voor after-market spullen! Maarrrr, in NL kennen we wel degelijk type-goedkeuring! Ik heb het natuurlijk wel over de type-goedkeuring van auto's, hè. Immers, wat is het struikelblok, als je vandaag aan de dag een VR6 in een Mk2 wil lepelen? En waarom mag je de sidemarkers niet hebben branden op een USA Jetta? Dit zijn zomaar wat voorbeeldjes, die verband houden met de type-goedkeuring van auto's. Nogmaals, dit zijn zaken waar ik het fijne niet van weet, maar na de vele problemen i.v.m. de type-goedkeuring die ik op de verschillende fora heb gelezen, leek het mij niet ondenkbaar, dat dit afgekeurd zou kunnen worden. Just my 2 cents. |
#190
|
||||
|
||||
Sorry for being quick this morning.
@danoontjepowerrr De type goedkeuring die je nu noemt is geen type goedkeuring. dat zijn algemene veiligheidsregels en eisen voor motorvoertuigen. Sidemarkers branden toch ook op een volvo, waarom mag dat dan niet op een Jetta branden?
__________________
Airride kan dan wel net als siliconeborsten zijn. Nep!! But i like it!!! |
#191
|
||||
|
||||
Quote:
je haalt een heleboel zaken door elkaar.. vr6 mag je gewoon in een mk2 lepelen voor de apk ( nieuwe richtlijnen bepalen dat er niet meer naar het aantal cylinders word gekeken).. verzekering technisch is het een ander verhaal. side markers mogen gewoon branden.. enkel de hoogte is een bepalende factor.. als iets deugdelijk gebouwd word dan zal geen keurmeester hier over vallen..
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#192
|
||||
|
||||
als iets deugdelijk gebouwd word dan zal geen keurmeester hier over vallen..[/QUOTE]
En toch zijn er golfjes 4 afgekeurt op air ride. en de lt van hajee ook. Dus het is maar net wie je treft. |
#193
|
||||
|
||||
Kijk aan, op deze manier komen we er ook! Nu word het idd allemaal duidelijk. Bedankt voor de uitleg!
*off-topic* Bussie gaat straks: Jij snapt hem! |
#194
|
|||
|
|||
@hajee: jouw LT afgekeurd op de airride ja? Hoe kan dat?
|
#195
|
||||
|
||||
niet bij mij, ik heb hem gekocht met apk, maar zou kunnen..
|
#196
|
||||
|
||||
ik heb de auto vorig jaar gekeurd met orginele veren, maar dit keer met de airride. ik heb hem zelfs gezegd dat ik hem zelf gemaakt had, geen probleem gewoon goedgekeurd.
Last edited by indoe : 09-03-2007 at 11:29. |
#197
|
||||
|
||||
Toppie! Dan heb je zekers eer van je werk!
|
#198
|
||||
|
||||
Ik zie dit topic nu pas
Toen ik de eerste pagina las had ik zoiets van.. zal wel. Ik heb een 2ehands setje onder mijn Ibiza gebouwd en vond dat zelf al een hele prestatie . Maar wat jij hier gemaakt hebt.. petje af hoor! Respect voor het werk. Last edited by Edwin : 14-01-2008 at 15:24. |
#199
|
|||
|
|||
Damn..
Super mooi gemaakt....... |
#200
|
||||
|
||||
Quote:
Maar niet op een USA Jetta. Daar zitten ze zeker te hoog, maar aangezien mijn Jetta verlaagd is mag het dan mischien weer wel. Zou kunnen, de eerste keer keuren moesten ze uit en de tweede keer heb ik er niks over gehoord.
__________________
WWW.MIVW.NL |