|
|||
|
|||
Gasklep afstellen
Die staat in rust dan te ver open! |
|
||||
|
||||
die stond bij mij zo dat hij hem niet eens raakte de stel schroef
die je met sleutel 8 losdraaid en dan met plate schroefendraaier kunt verstellen |
|
||||
|
||||
mijn auto is afgelopen maandag voor de apk geweest
maar net reed ik er weer in had hem lekker warm draaide ik de snel weg op stroterde hij iets maar even later trok ik hem goed los en bij lage toerentallen viel het nog wel mee maar bij hoge toerentallen hield hij echt mega in dit zal waarschijnlijk aan de co liggen want verder is er eigenlijk niks aan de motor gedaan nu heb ik wel een imbus T sleutel in de auto liggen is het verstandig om hem een beetje rijker te laten lopen |
|
||||
|
||||
Dat heb ik 2 keer gehad. Eerste keer de rotor versleten (aanslag, dus slechte vonk) tweede keer was een bougie kabel losgekomen. Toen hield tie ook in en klonk net als een Subaru. CO gewoon op 2.5% zetten of nog veel hoger!
|
|
||||
|
||||
Quote:
rotor is net nieuw maar kan hem even cotroleren en laat hem gewoon op 3%co zetten of weer op 3,6 %co zo als hij stond |
|
|||
|
|||
ok nuttioge info dit, ff stomme vraag hoe kan ik zien of mijn auto bijvoorbeeld op 6 graden voorontsteking staat,
alvast bedankt, patrick |
|
|||
|
|||
Quote:
Vliegwiel zit een merkteken |
|
|||
|
|||
Quote:
ja dat weet ik, daar heb ik hem op afgesteld. is dat al gelijk die 6 graden voorontsteking???? |
|
||||
|
||||
met de lamp kun je de ontsteking afstellen
of met een voeler in de dop boven op de versnellingsbak niet iedere garage heeft deze dop trouwens gewoon naar iemand toe gaan wie wel vaker vws afsteld en die hem gewoon op 10% vbd punt laten zetten en dan co rond de 2,5 zetten dan moet die goed lopen |
|
|||
|
|||
blijft niet lopen?
hallo wie kan mij helpen ik heb een kr in mijn cabrio 1 gebouwd maar ik krijg hem niet stationare kan iemand mij helpen de stappen motor doet het niet als ik er spaning op zet wel.
|
|
|||
|
|||
hallo wie kan mij helpen ik heb een kr in mijn cabrio 1 gebouwd maar ik krijg hem niet stationare kan iemand mij helpen de stappen motor doet het niet als ik er spaning op zet wel.
|
|
|||
|
|||
Heb je de complete kabelboom erbij?
De regelkast die in de middenconsole zit ook! |
|
||||
|
||||
idd als die er niet op zit is het haast niet mogelijk hem mooi aan het lopen te krijgen statioair
en starten doet die dan ook niet van harten anders je stk goed schoon maken en je nullast schakelaar controleren of die nog wat doet |
|
|||
|
|||
handig topic
iemand toevallig nog een warmdraairegelaar liggen? 16v ...... maar mag ook 8v |
|
||||
|
||||
Quote:
He, hoe controleer ik de nullastschakelaar? |
|
||||
|
||||
je kunt hem door meten
maar je kunt ook kijken of die blijft hangen deze zit op de gasklep auto uit gas klep met hand open doen dan zie je zon wit puntje even kijken of die klikt als je hem indrukt zo jah dan motor starten gasklep heel iets open zodat je met een hele kleine schroefen draaier op het witte puntje kunt komen als je heel iets gas geeft zonder dat de motor hoger gaat lopen en je drukt dit witte knopje in dan moet die minder hoog stationair gaan lopen |
|
||||
|
||||
Je draait de gasklep dus 1 graad open (heel klein beetje) en daarna druk je de schakelaar in. Dan moet tie lager stationair gaan lopen.
Dat ga ik eens proberen, maar als dat niet gebeurd. Hoeft het niet direct in de schakelaar zelf te zitten of wel. Stappenmotor en computer, zijn die in dit geval niet van invloed? |
|
||||
|
||||
ik heb toendertijd bij bolku tuning een andere gekocht
en probleem was bij mij toen verholpen heb me er verder niet in verdiept dus daar kan ik geen antwoord op geven |