#1
|
||||
|
||||
start problemen gti 83
Nondeju ik heb hem in de stalling staan om eind dit jaar op te gaan restaureren maar met dit lekker weer kriebelt het toch om links en rechts wat te gaan toeren.
Maar ik krijg dat ding voor de nete niet gestart. Zelfs met start pilot niet. Ik weet wel dat als hij eenmaal loopt hij netjes loopt en blijft lopen. Als hij warm is en je zet hem uit dan krijg je hem zonder problemen weer gestart. Vorige eigenaar zei dat warmdraairegelaar stuk was. Dat maakt op zich niks uit dat wordt later wel allemaal hersteld heb ik nu geen tijd voor. Heeft iemand tips en trics. Ik wil gewoon ff toeren.................... Edit!
__________________
MK 1 gti 83 (project) Last edited by dekilo : 23-02-2007 at 15:52. |
#2
|
||||
|
||||
De warmdraairegelaar (zit voor op het blok) denk ik wel dat je bedoelt wat stuk was.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Dat en nog een paar dingetjes.................... Nogmaals dat maakt niet zo heel veel uit ik wil gewoon een stukje rijden.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
dat is ook niet echt concreet..... Quote:
Ik denk, weet wel zeker dat het wel iets uitmaakt als de auto goed moet starten.....
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#5
|
||||
|
||||
Okay kerel, ik heb geprobeerd wat uit de Duitse vraagbaak "Jetzt helfe ich mir selbst-Golf GTI bis Oktober `83" te scannen, wat de oorzaken kunnen zijn van het slechte starten, en hier te plaatsen, maar dat ding (scanner) heeft op de een of andere manier kuren dus heb ik het even voor je overgetypt:
Die Störung: Kalter Motor springt nicht an: 1 Warmlaufregler regelt den Steuerdruck nicht oder falsch. 2 Zusatzluftschieber öffnet nicht 3 Kaltstartventil spritzt nicht ein 4 Kaltstartventil undicht, Dichtung defekt 5 Stauscheibe falsch eingestellt 6 Stauscheibe oder Steuerkolben schwergängig 7 Motor erhält nebenluft Aan die zeven punten kan/zal het slechte starten liggen, "Abhilfe" voor punt 1 staat meteen ernaast: "Steuerdruck messen lassen", de rest moet helaas elders voor gekeken worden in het boek maar aangezien dat je het al over een defecte warmdraairegelaar (Warmlaufregler) had, lijkt me punt 1 meest voor de hand liggend...prosit!
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 23-02-2007 at 16:59. |
#6
|
||||
|
||||
lucht, brandstof en vuur...zo moeilijk is het niet.
__________________
Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
Hoe bedoel je niet gestart?
Start de auto helemaal niet of slaat de auto niet aan? |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Concreet. Rest heeft niks met het slecht starten te maken. Homokineet, deurpaneel, kleine dingetjes.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Vergeet compressie niet!!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Slaat niet aan. Anders was het niet zo moeilijk he!!!!!!! toch bedankt voor de moeite allemaal. Zeker Type 17!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#11
|
||||
|
||||
Geen dank! Als je hem toch weer eens krijgt gestart, kun je er het beste mee naar een Bosch-dienst gaan, b.v. die in Aken http://www.bosch-service.de/content...ntype=setcookie, die kunnen alles meten wat er aan het injectiesysteem mankeert, bij hun ben ik ook een paar keer met m´n Pirelli´s geweest, een klein nadeel is dat je daar meestal een afspraak moet maken, er in de meeste gevallen niet meteen naar gekeken kan worden.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 23-02-2007 at 23:40. |
#12
|
||||
|
||||
je moet gewoon eerst alles maken dan mag je pas gaan rijden daarom start ie nou ook niet die golf voelt dat
__________________
Golf 1 1980 1.6 gti webers. Golf 2 1984 1.6 automatic. Golf 2 1987 2.8 vr6. Passat 1978 1.6 automatic. Passat 1998 1.8T variant. www.vwclubparkstad.nl |
#13
|
||||
|
||||
Hoe controleer je dan of je warmdraai regelaar optimaal werkt.
Welke waarden moet je meten op de stekker. Heb zelf ook wat problemen met mijn DX motor
__________________
GTi Drivers don't drive fast they only fly low |
#14
|
||||
|
||||
uit mijn hoofd ( tis weekeind...) 26 - 29 Ohm
__________________
Groeten, Jeroen. |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Als je hem uitelkaar haalt staat het erop,wat de weerstand moet zijn |
#16
|
||||
|
||||
Volgens mij heb je geen vonk als ie ook niet met start pilot aan slaat...
|
#17
|
||||
|
||||
Hij heeft vonk.
Ga van de week nog eens knutsellen.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#18
|
|||
|
|||
Even een warmdraairegelaar uit elkaar
Bij deze is het 22ohm+3% |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
ff lomp misschien maar dan meet je op de warmdraairegelaar en niet op de stekker he?
__________________
GTi Drivers don't drive fast they only fly low |
#20
|
||||
|
||||
precies!!
Hoe meet ik dat in hemelsnaam!
__________________
MK 1 gti 83 (project) |