|
||||
|
||||
hmm ik heb ongeveer een verbruik van 1:11 en ik rijd redelijk wat snelweg maar niet te lange stukken (~20 km) het stomme is als ik veel in de file sta dan haal ik makkelijk 1 op 12.5, beter lukt niet, nooit gelukt ook niet met een ei onder het gaspedaal en dat al zon 50000 km.
|
|||
|
|||
ff een vraag je tussen door ik heb een jetta mk1 en hij gaat mij eigenlijk veel te langzaam dus dacht ik er een andere moter in te gooien alleen ik weet niet welke er wel redelijk makkerlijk er in gaat dus ik vroeg me af of een van jullie het mischien weet welke motoren er in kunnen
grazy cooter gek als een duur |
|
||||
|
||||
Quote:
Maak anders even een topic daarvoor aan, of gebruik de search. Hier gaat het topic namelijk niet echt over... |
|
||||
|
||||
nou ik heb vanavond de tank weer helemaal vol gegooit, en nou ga ik kijken hoeveel branstof eruit mist na 400km
|
|
||||
|
||||
En ik hoop na donderdag te kunnen melden wat het effect is van verse bougies, luchtfilter en olie op het verbruik (en een vers oliefilter en verse remvloeistof, maar dat zal niet zoveel uitmaken...)
EDIT: Hij loopt veel beter, in ieder geval.
Ex-eigenaar van de NZ-raket! Last edited by Tom80 : 22-02-2007 at 22:51. |
|
|||
|
|||
En?
|
||||
|
||||
Nog steeds niet leeg, zal morgen even tanken om te kunnen zien hoeveel het uitmaakt. Deze week wel een beetje vaak het gas diep ingetrapt, omdat er nu ook iets gebeurt...
|
||||
|
||||
Ik heb deze week even goed op m'n benzine verbruik gelet. Met mijn 1.3 rij ik 600 KM op een volle tank. 4 Bak
|
|
||||
|
||||
De servicebeurt van mijn NZ met 4-bak is uitgevoerd bij een halfvolle tank. Omdat-ie zoveel lekkerder loopt heb ik deze week wat meer gegast maar toch... 1:12,8! Dat gaat de goede kant uit, met de volgende tank moet dat de 1:13 over kunnen!
|
||||
|
||||
@ tom80
wat hebben ze allemaal vervangen en ververst tijdens die servicebeurt? dat zou ik wel graag willen weten zodat ik dan eens even kan zien of sommige dingen, bij misschien dan ook wel eens even vervangen mogen worden. |
|
||||
|
||||
Olie (Shell halfsyntheet)+ filter, luchtfilter, bougies. Hij loopt stukken mooier, trekt vlotter, topsnelheid 15 km hoger (bougies waren totaal op) en is dus best zuiniger geworden.
Regelmatig onderhoud, goede bandenspanning (beter iets te hoog dan te laag) en een rustige rijstijl (vlot opschakelen) zorgen voor een stukken beter verbruik. Minder troep in de auto scheelt ook flink, trouwens.