#1
|
||||
|
||||
veel te hoog benzine verbruik 1.3 NZ motor
hallo allemaal,
nou heb ik deze keer vanaf dat ik m'n tank vol benzine heb gegooit eens een keer gekeken hoeveel benzine mijn auto nou eigenlijk neemt. maar daar ben ik nogal van geschrokken en volgens mij moet dit ook wel zuiniger kunnen. tankinhoud: +- 55liter aantal kilometers ongeveer : 500km heb ik dat eens even uitgerekent kom ik uit op 1 op 9 nou dat vind ik nogal veel voor een 1.3 injectie motor. volgens mij kun je met een vr6 nog zuiniger rijden en voordat iemand dat gaaat zeggen, ik rij niet constant met it gas tot de bodem ingetrapt ik heb zelfs met deze tank héél erg rustig gereden. heeft iemand een idee wat er mis kan zijn? groeten |
#2
|
|||
|
|||
ga je nu uit van de opgegeven tankinhoud? :S
|
#3
|
||||
|
||||
hang hem eens aan een CO meter... waarschijnlijk is hij verkeerd afgesteld.
Dus dat het mengsel te rijk is... en hierdoor veel neemt! ook kan je lambda-sonde stuk oid. ... 1 op 12 moet tedoen zijn... !! succes!
__________________
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
veel in de buurt gereden zeker kleine korte stukjes
op trekken af remmen enz enz verbruikt ie meer dan als je heen en weer limburg rijd |
#5
|
|||
|
|||
Je moet bij de pomp kijken hoeveel liter erin is gegaan en aan de hand daarvan je verbruik uitrekenen.Als de meter in het rood staat zit er ongeveer nog 5tot 7 liter in
|
#6
|
||||
|
||||
Ik vind het nog wel mee vallen voor een 1.3 ik denk dat het wel vrij normaal
is, Als je straks precies het verbruik weet na het tanken zal ie waarschijnlijk op de 1:10 uitkomen. |
#7
|
|||
|
|||
Met de meter in het rood krijg ik er niet meer in dan 45 liter!
Gemiddeld rij ik 1:15 met mijn Jetta 1.3 (NZ). Lange afstanden (ook met 130-140) nog wel zuiniger. 1:12 is vind ik echt al te veel. Voordat iedereen oorzaken gaat opgooien: hoe staat het met het onderhoud?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
||||
|
||||
@ - dennis@polo86c.nl
en wat zie jij onder onderhoud, noem eens een paar dingen waar ik naar kan gaan kijken? |
#9
|
||||
|
||||
ik zat met mijn 1.3 NZ motor in mn jetta op 650 km op een tank
__________________
Quote:
|
#10
|
||||
|
||||
Is de 1.3 ook met 5-bak geleverd? Dit beinvloed het verbruik natuurlijk ook
|
#11
|
|||
|
|||
Onderhoud: standaard dingen zoals olie, filters, bougies, kap/rotor.
Maar vooral ook van alles nalopen, zoals elektrische verbindingen, pakkingen etc. Kan zomaar veel invloed hebben op motorloop (en verbruik). Motor loopt verder wel goed? Op volle tank zit ik zo rond 700 km. @vw dennis: is geleverd met 5-bak, maar zie je in NL niet veel denk ik, dan is het bakcode 8N. Heb kort geleden een 5-bak ingebouwd, bakcode 8P Die is nog een stukje langer qua overbrenging. Met originele 4-bak bij 4000 toeren in 4e: 120 Nu met 5-bak (8P) bij 4000 toeren in 5e: 150 Hij trekt nu wel wat minder bij hogere snelheden, maar heb wel het idee dat het verbruik nog iets is verminderd.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#12
|
||||
|
||||
ik heb de bougies ongeveer 2 maand geleden vervangen [champions] en de rotor + verdelerkap heb ik na de bouwvak ook vervangen.
heeft iemand hier een idee hoe ik kan nagaan of m'n lambdasonde nog goed z'n werk doet? |
#13
|
|||
|
|||
Je kunt bijvoorbeeld een lambda-display installeren, dan kun zien of de lambdaregeling werkt.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#14
|
|||
|
|||
volgens mij moet je gewoon het verbruik eerst eens meten ipv uitgaan van de standaard tankinhoud... het is mij nog niet duidelijk of dat jou wel duidelijks is namelijk !
|
#15
|
||||
|
||||
Maar één manier ,voltanken ,400 km rijden en weer voltanken ,dan even uitrekenen hoeveel het verbruik is .
Dat geeft meestal de meest accurate berekening van het verbruik . Ik haal zelfs met de passat vr6 nog gemiddeld 1op10! Op het 'lange'eind zelfs 1op12!
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk Golf variant Mk3 family car The White Turbo Jetta! Quote:
|
#16
|
|||
|
|||
ik rij 1 op 2,7 ...met mijn 410 pk mercedes 23 ton leeg
|
#17
|
||||
|
||||
Quote:
opzich zou het wel haalbaar zijn als je veel op de snelweg rijd en dan gas aardig intrap.... maar mischien rijd ie op 3 cillinders...
__________________
Audi A3<<1.8T>> |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
ik rij met me 2.0l 16v 1op7 ongeveer als ik rustig rij(korte stukken) als ik hard rijd 1op4 ongeveer en als ik rustig rijd (140km/h) snelweg stukken dan 1op 10 en dat op 930kg met 185pk
__________________
Audi A3<<1.8T>> |
#19
|
||||
|
||||
Golf II 1.3 NZ 4-bak, veel fileverkeer maar wel rustig rijden en afstanden ~20 km: afgelopen week 1:11,5. Wel op 195-banden (maakt flink wat verschil) maar die zijn wat harder opgepompt dan standaard.
Onderhoudsbeurtje moet nog eens uitgevoerd worden binnenkort, helpt inderdaad in het verbruik. Hij loopt wel netjes als-ie warm is.
__________________
Ex-eigenaar van de NZ-raket! |
#20
|
||||
|
||||
ik heb er ook 195-banden onder zitten, maar ik zal dat nog eens proberen wat wytze zei tank vol gooien en dan 400km rijen en dan weer vol gooien en dan eens rekenen, en dan nog maar eens een keer kijken.
ik rijd wel redelijk korte stukjes door de week heen en terug naar m'n werk, en ik weet wel dat hij dan meer neemt dan als je altijd op de snelweg rijd. |