|
||||
|
||||
porsche c2 onder golf mk1
Hey mensen,
Ik heb al heel lang gezocht maar kan het echt niet vinden.... Ik heb porsche c2 velgen in 6j en 8j ET 52, nu moet ik adapters kopen 4x100 naar 5x130, maar ik kan nergens vinden welke dikte ik moet pakken. Het liefst wil ik niet aan de kassen gaan werken, dus niet te breedt.... Wie kan me een beetje opweg helpen? Eventueel met een foto'tje Mijn dank is groot..... groeten Bas |
|
|||
|
|||
Neem eens contact op met cabrio16v hier van het forum.
|
||||
|
||||
Ik heb een tijdje Porsche s4 wielen gehad kwamen onder een golf1 vandaan was wel 7j rondom maar kwam voor op et 35 uit en achter et 15. Denk als je rond de et 25 zit dus rondom adapters van 27mm dat het wel gaat passen. Maar aangezien je niet aan je kassen wilt werken word 8j denk ik wel een probleem. Hoop dat je er wat aan hebt.
|
||||
|
||||
Ik weet niet wat de normale Et waarde is van een golf 1 maar je kunt hetzelfde sommetje gebruiken.
Et waarder c2 - Et waarde origineel = dikte adapter. Bij mij = Et 65 - 35 = 30mm adapter. Et waardes van C2 wielen 6j = et 52 7j = et 55 7,5j = et 65 8j = et 52 9j = et 52 |
|
||||
|
||||
oke bedankt,
als me nu nog iemand kan vertellen wat de standaard ET van een golf 1 is, weet ik bijna genoeg.... gr Bas |
|
|||
|
|||
et 35 is std voor Lichtmetaal.. van staal is het 43 d8 ik
|
||||
|
||||
Dus adapters van minimaal 17mm? Dus als ik 20mm pak komt de velg niet aan de binnenkant van de kassen/schokbreker. Daar gaat het me eigenlijk om, dat ik niet te dunne adapters pak met kans op aanlopen aan de schokdempers enz. en dan nog nergens ben.
Bedankt!! Gr Bas |
|
||||
|
||||
25 en 20 ... mm of gewoon 25mm rondom.
meest gangbare maat en je kan ook nog goed laag.!! ik heb nog 2 van 25mm liggen gr bauke
|
||||
|
||||
@ cabrio16v,
Check your mail Gr Bas |
|
||||
|
||||
Ik heb onder mn pirelli momenteel et35 zitten maar kan niet echt laag omdat de velgen tegen de veerpoten aanlopen. Daarom adviseer ik je om in elk geval voor rond de et 25 uit te komen. Het is maar een advies
|
|||
|
|||
ik heb ze dr wel onder achter maar het is erg krap spatborden had ik al 1,5 cm links en rechts verbreed in staal maar moest nog dxe achteras uit verdelen en de veer poten kon alleen met een schroefsetje daarvan is de poot dunner en veert niet in dduzz het zal bij jouw niet gaan passen..
|
||||
|
||||
Quote:
welke mail .. niks gehad...
|
||||
|
||||
Quote:
niet die van mij verkopen he!
|
||||
|
||||
@cabrio16v, ik heb je een mailtje gestuurd via volksforum, niet gelukt dus. zal hem opnieuw zenden.
@carbreaker, Ik heb een schroefsetje eronder dus heb al wat meer speling dan. Maar er zijn toch genoeg golfjes 1 die porsche c2 velgen eronder hebben die nog origineel zijn? Heb je geen 9J achter? Gr Bas |
|
||||
|
||||
Quote:
ff tussendoor, heb je mijn harten al verzonden sir Cabrio16V 8J is aan de brede kant onder een golf 1, als je knap laag wilt zul je het randje moeten omkloppen.
|
||||
|
||||
Als ze achter zo staan vind ik het goed, misschien iets minder breedt. Maar zo laag wil ik hem toch niet hebben.
B1Drone Deze is 8J breedt met waarschijnlijk ET23... Gr Bas |
|
||||
|
||||
et 23.. met 13mm adapter dus dat wordt dan Et 10 .. ik kan het weten
|
||||
|
||||
Aan die ET waardes heb je enkel wat als je ook de breedte van des betreffende velg hebt.
|
|
||||
|
||||
@carbrio16v:
Oh ik dacht dat die ET23 al met adapter was gerekend. Dus die hierboven is ET10 met een 8J velg, dan past een 8J met +/-ET27 moet dan toch makkelijk binnen de kassen blijven? @rubenD Ja oke, maar een 6j velg met ET52 komt toch even ver van de schrokbreker als een 8J velg met ET52? Hij komt alleen meer naar buiten, toch? Effe checke voor de zekerheid: Dus als ik bij cabrio16v een setje adapters bestel met 25mm voor (dus ET27 6J)en 25mm achter (ET27 8J) komt het goed? Thanks again.... Gr Bas |
|
||||
|
||||
Tipje :
Waarom meet je niet gewoon de ruimte op tussen de band en je schokbreker aan de binnenkant en de ruimte tussen het hart van je wiel en wielnaaf aan de binnenkant als je de velgen zet zoals ie ongeveer moet komen te staan.Dan weet je op een paar mm na hoe breed de addaptors moeten zijn. Auto op de krik wiel ervoor zetten auto laten zakken en even meten hoeveel ruimte er tussen zit.Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb hierna de maten doorgegeven aan bauke en voila past precies. Dit is volgens mij de enige manier op een juiste setup te krijgen. vooral omdat wij vanuit hier geen idee hebben van hoe de setup eruit moet komen te zien. tip 2 Als je iemand kent met een draaibank pak de addaptors ietsje groter dan kun je ze altijd nog een paar mm smaller laten draaien. works 4 me suc6 ermee |