#1
|
|||
|
|||
welke benzine
eey mischien een domme vraag maar kheb een golf 2 gti met een gx motor en welke benzine moet daar in 98 of 95
|
#2
|
||||
|
||||
Kan allebei, als het maar ongelood is.
|
#3
|
|||
|
|||
Welke slang past erin
Als er ongelood in moet past de supper niet Ongelood de minst dure |
#4
|
||||
|
||||
95 of 98, maakt niks uit, je bent alleen meer aan het betalen bij 98...
maareh, GX motor, dat is toch een 90 PK blok...
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#5
|
|||
|
|||
owkee bedankt dan gooi ik er wel 95 in scheel in de portomonee, en ja gx motor is een 90 pk motor
|
#6
|
|||
|
|||
dat ligt eraan of je een pingelsensor in je auto hebt zitten
(een sensor die elektronisch je ontstekingstijdstip aanpast) hoe dat bij jou motor is weet ik helaas niet, ben niet zo bekend met golf. zit die pingelsensor erin kan je tanken wat je wilt. zit die er niet in (oude motoren) moet je letten op je compressieverhouding van de motor en het ontstekingstijdstip. als je motor origineel een compressie van 10:1 heeft zal je super98 moeten tanken. hiervoor moet je ontstekingstijdstip op de fabriekswaarde. als je een motor hebt met lage compressie (origineel, niet afgetrapt he) zul je waarschijnlijk euro95 moeten tanken. maar ook hier is het ontstekingstijdstip van belang. Vaak kan je ook beide brandstoffen tanken, maar dan moet het ontstekingstijdstip aan worden gepast. Besef wel als je een motor hebt die bedoeld is voor ROZ98 benzine, dus een motor met een hoge compressie, is het beste om ook ROZ98 te tanken. Meer vermogen, prestaties en zuiniger is die dan ook. waarom moet het ontstekingstijdstip kloppen? als je mengsel van ROZ95 en lucht bij een hoog compressie motor te laat wordt ontstoken, gaat je motor "pingelen", dus op het verkeerde tijdstip ontvlammen. het gevolg op lange termin zijn verbrande zuigers, kleppen, cilinders etc... Vandaar de moderne "pingelsensor". Hetzelfde geld als je ROZ98 zou tanken en je ontstekingstijdstip staat te laat... ik hoop ik kon je een beetje helpen met dit antwoord. |
#7
|
||||
|
||||
interessant, die uitleg van quattrodado.
Quote:
een beetje off-topic: dus is jouw Golf geen GTI.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#8
|
||||
|
||||
Dan is dat idd geen GTI,dat is vanaf PF/EV 8 kleppertjes.
Last edited by Madison : 01-04-2010 at 14:38. |
#9
|
||||
|
||||
En bij een 1.8 DX dan ??? Wat kun je dan het beste tanken ??
Ik heb ook wel eens gehoord, dat je gewoon 95 kunt tanken, en dan "loodvervanger" erbij in te gooien ????? Groeten, LRR
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij is '95 alleen prima hoor... |
#11
|
||||
|
||||
Ik vind ze beter lopen met 98
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb destijds bij mijn 1800 DX altijd 98 getankt, staat bij de GTI ook zo aangegeven in het boekje.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#13
|
|||
|
|||
mensen, mijn uitleg staat er niet voor de grap. wat ik schrijf is serieus,
ga je te lang rijden met de verkeerde benzine blift je motor pingelen en gaat je motor naar de knoppen. eerder of later is het zover. trouwens heeft loodvervanger niets met het octaangetal te maken. loodvervanger is bedoeld voor zeer oude motoren die lood moeten hebben voor de smering en de klepzittingen die zonder lood kapot gaan. Ik denk dat onze luchtgekoelde vrienden hier meer over kunnen vertellen. |
#14
|
||||
|
||||
Even oude koeien uit de sloot halen.
Heb een GTI 8V met PB motor, welke euro98 moet drinken. Ik begrijp het verhaal van quattrodado, waarom dat dan zou moeten. Wat ik dan niet begrijp, is er zo'n groot verschil tussen de PF en PB moter? Specs van de 2 blokken op doppel-wobber.de zijn hetzelfde. PF mag gewoon euro95 drinken, mijn inziens zou dat alleen om de kat zijn?
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 Last edited by Gerard Polo MK2 : 30-03-2010 at 23:58. |
#15
|
||||
|
||||
Ik tank gewoon 95 met m'n RP 1.8i U9
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#16
|
||||
|
||||
Ik rij ook gewoon met 95 met m'n auto's, 1.6PN, 1.8PG, en 1.8pl lopen d'r prima op
|
#17
|
||||
|
||||
Madison, voor de RP wordt een minima van ron91 aangegeven, dus 95 is alleen maar goed
PN en PL mogen ook op 95, de PG staat dan weer 98 bij. Is ook digifant, dus die zal dat zelf wel regelen dus. Maar niemand die mij het verschil PB <> PF kan vertellen? I.c.m. de 1 op 95 en de ander op 98?
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#18
|
||||
|
||||
PB heeft iets meer vermogen?
Rijden ze niet beiden op 95? Ik heb een PF gehad,reed ook gewoon op 95.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#19
|
||||
|
||||
Nee PB staat 98 voor (ook in men tankklepje).
Vraag is wat het verschil is tussen deze 2 blokken tbv de benzine
__________________
Golf MK2 GTI 8v PB '89 Monza Blue Met. @ Zenders Ford Escort MK3 Estate 1.6 XR3 '85 Volvo S70 2.5 LPG '98 |
#20
|
||||
|
||||
zal de ontsteking wel zijn die een ander tijdstip (vroeger) heeft, en daardoor dus meer octaan nodig heeft, anders gaat ie pingelen
__________________
Groetjes, Larsje qoute fifth gear: "The tires seem to be made by nobody..." "Thats what sidewalls are for, a little bit extra rubber when you need it." |