|
|||
|
|||
Aankooptips / inspectie T2 bus
Aanstaande zaterdag ga ik een t2 uit 79 bekijken.
Door de eigenaar wordt verteld dat er niet aan gelast is. - Hoe kan ik dit controleren / zien? (ook als er bijv. veel tectyl opzit?) - Kunnen jullie me een soort checklistje geven (of melden waar ik dit kan vinden) op welke zaken ik zou moeten letten? Ik kan me zo voorstellen dat er een aantal belangrijke plekken zijn die ik moet bekijken. |
|
||||
|
||||
Tja waar moeten we beginnen...
Tectyl: als er veel op zit en het ziet er vrij nieuw uit moet je je afvragen waarom dat er zit... en er is maar 1 manier om te zien of het daaronder rot is.... Rest: zoek even op dit forum en check verder de: accubak achterin, vooras, volledige bodem, kniestukken, instaphoeken, bodem binnenkant cabine, voorruitrand!!(onder de rubbers roest het vaak), wielkasten, etc.etc.etc. |
|
|||
|
|||
Bedankt voor je tips. Dat is wat ik zoek; een lijstje met punten die ik af zou kunnen lopen.
En met name; hoe bepaal ik dan of iets goed is. Ik heb begrepen dat rotte kokers controleren een kwestie is van prikken met een schroevendraaier? Nog verdere tips of een soort checklistje waar ik iets aan heb? |
|
|||
|
|||
Neem ook eens een magneetje mee, dan kun je uitproberen of er ergens plamuur bij het plaatwerk zit.
Als er ergens gelast is, zou je dat ook aan de binnenkant moeten kunnen zien. Bijvoorbeeld onder de deurpanelen of onder een mat. Als lijnen in een vloer niet doorlopen kan dat betekenen dat er ergens een stukje ingelast is (hoeft niet erg te zijn trouwens). Kijk ook eens op vwbusclub.nl; daar staat als het goed is ook een lijstje met kritieke punten bij aankoop. Denk ook eens aan een aankoopkeuring; kan nooit kwaad! Succes, Froukje |
|
||||
|
||||
Quote:
Het is wel zo dat niet iedereen zit te wachten op iemand die even zijn/haar bus gaat lekprikken met een schroevendraaier... |
|
|||
|
|||
Als een verkoper van de bus erg bang is dat je met de schroevendraaier iets lekprikt hoef je eigenlijk al niet meer te prikken .. dan weet je toch al genoeg of niet?
Froukje |
|
|||
|
|||
heb inmiddels de aankoop gedaan en we zijn nu in het bezit van een mooie t2b camper! We kunnen niet wachten tot het eerste mooie weekend.
Ik heb tijdens de proefrit de bus op een burg gezet ergens bij een garage in de buurt. Dit moet je zeker doen. Het zag er allemaal keurig uit. Volgende week z'n eerste grote beurt. Ben benieuwd... |
|
|||
|
|||
Gefeliciteerd!! Heeeeel veeeel plezier toegewenst! En eh: we willen foto's zien!!!!!!
|