Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 25-01-2007, 13:46
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...

Je kunt even de slangen checken. Die willen nog wel eens crocant worden door de jaren heen waardoor ze gaan lekken.

Ps: Die stickers kun je het makkelijkst loskrijgen als je ze even warm föhnt.

Groeten,

LRR
Old 25-01-2007, 14:24
ROO ROO is offline
Forum Regular

Die grote NL sticker ging er makkelijk vanaf met wat sop en peuteren, de kleine wil niet zo. De stickers op de zijkant moet ik ook nog aanpakken.

Maar wat betreft de olie en koelvloeistof, het is niet zo dat het niveau snel daalt, dan hoef ik me niet direct zorgen te maken is t wel? Ik bedoel ik kan rustig blijven rijden totdat die kennis er volgende donderdag naar kijkt toch?
Reply With Quote
Old 25-01-2007, 14:37
Tom80's Avatar
Tom80 Tom80 is offline
VW Enthousiast

Als je alles op niveau houdt wel.
Old 25-01-2007, 19:38
BasLacrosse's Avatar
BasLacrosse BasLacrosse is offline
VW Enthousiast

correctie van mijn eerdere opmerking;

als hij koelvloeistof gaat zuipen dan is het mis... maar ik denk dat het bij jou wel meevalt... slangetjes eens na gaan kijken! voor de rest; wanneer gaat ie omlaag? en naar de meeting eind febr.?
Old 26-01-2007, 12:56
ROO ROO is offline
Forum Regular

Eerst even laten nakijken en qua motor in order laten maken. Dan eens kijken of ik dat ding op zn buik krijg en hoe ik dat ga doen. Meeting in feb lijkt me nog wat te vroeg in dit geval.
Reply With Quote
Old 08-02-2007, 10:11
ROO ROO is offline
Forum Regular

Laatst bij die kerel geweest om het ding te laten nakijken, geen problemen gevonden. Kleppendeksel zat aan de achterkant een beetje los, wat meteen de olie op het blok verklaard. Ook het koelvloeistof lekje was niks schokkends volgens hem, beetje oude leidingen van het lang stilstaan waarschijnlijk.

Zaterdag bij Martinus rode achterlichtunits opgehaald en meteen maar gemonteerd. Staat top. Met de stickers lospeuteren wacht ik tot dat het iets warmer is buiten, dan gaat dat makkelijker dunkt me.

Vanmorgen schrok ik trouwens wel weer van een iets grotere hoeveelheid koelvoeistof onder de voorbumper, maar ik heb nog geen tijd gehad om het niveau te checken. Als de vloeistof onder de bumper ligt, betekent dat dan dat er gewoon een leiding lek is of kan er meer aan de hand zijn?
Reply With Quote
Old 08-02-2007, 21:32
Erwin G60's Avatar
Erwin G60 Erwin G60 is offline
No personal life

Kan je radiateur zijn maar ook een slang die lek of poreus is.
Old 13-02-2007, 18:05
ROO ROO is offline
Forum Regular

Na de laatste post heb ik de koelvloeistof gecheckt en ook het oliepeil; niks aan de hand, beiden goed op niveau. Nadien ook geen druppels meer gezien, behalve van de regen.

Vanmiddag nog een leuke deal gesloten met een Duitse jongen bij me op het werk. Hij heeft zijn zweiter GTI opgeblazen. Balen voor hem, leuk voor mij. Hij had al een andere op het oog en nu mag ik voor een prikkie zijn oude leeg plunderen. Morgen krijg ik de embleemloze gril (enkele koplampen), en de orginele GTI-grille voor 20 euri samen. En dan ga ik binnenkort een keer langs voor het interieur (ik heb nu 2 verschillende voorstoelen en een versleten vloerbedekking), de wielen (orginal stahl) en het Momo-stuur. Voor 100 euro was ik klaar zei hij.
Reply With Quote
Old 15-02-2007, 00:01
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Send a message via MSN to Mister Cool

Quote:
Originally Posted by ROO
Na de laatste post heb ik de koelvloeistof gecheckt en ook het oliepeil; niks aan de hand, beiden goed op niveau. Nadien ook geen druppels meer gezien, behalve van de regen.

Vanmiddag nog een leuke deal gesloten met een Duitse jongen bij me op het werk. Hij heeft zijn zweiter GTI opgeblazen. Balen voor hem, leuk voor mij. Hij had al een andere op het oog en nu mag ik voor een prikkie zijn oude leeg plunderen. Morgen krijg ik de embleemloze gril (enkele koplampen), en de orginele GTI-grille voor 20 euri samen. En dan ga ik binnenkort een keer langs voor het interieur (ik heb nu 2 verschillende voorstoelen en een versleten vloerbedekking), de wielen (orginal stahl) en het Momo-stuur. Voor 100 euro was ik klaar zei hij.

Zit er nog meer bij dat ding evt?? Iets van leuke wielen, verlagingsset of iets dergelijks?

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
Old 15-02-2007, 08:30
ROO ROO is offline
Forum Regular

Ik heb ook nog een optie op de verlagingsset 60/40, maar die wil ik eerst zien. Als wielen heeft hij alleen staaltjes met winterbanden.

De kerel heeft de komende week vrij, dan gaat ie het spul uitelkaar halen. Na volgende week verwacht ik het spul te ontvangen/ophalen.
Reply With Quote
Old 02-03-2007, 14:06
ROO ROO is offline
Forum Regular

Mijn onderdelen hebben wat vertraging opgelopen helaas, maar morgen krijg ik iig de grilles. Ik koop van hem waarschijnlijk ook nog zijn ATS-velgen over, met redelijke banden.

Vanmorgen even mijn radio (oude Kenwood met casette, maar wel cd-wisselaar) ingebouwd. Er zitten achterin in de hoedenplankdragers 2 boxen, maar kan ik de bekabeling van die boxen gewoon gebruiken voor mijn eigen boxen (Caliber 6x9, wattage weet ik zo niet) of moet ik toch nieuwe kabel trekken?
En dan gelijk mijn 2e vraag; waar trek ik die kabel?
Reply With Quote
Old 05-03-2007, 17:29
ROO ROO is offline
Forum Regular

Niemand een tip waar ik het beste kabels kan trekken?

Vandaag 1 van zijn grilles gekocht, dubbele koplampen, rode bies en zwart logo; 10 euro. Een embleemloze met rode bies had hij aan een vriend verkocht inmiddels.
Woensdag neemt hij ATS Cup velgen voor me mee, voor slechts 30 euro met redelijke banden. Ze lagen hem in de weg.
Reply With Quote
Old 05-03-2007, 17:39
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie

Die kabel zou ik netjes wegwerken onder de vloerbedekking: je gaat toch nieuwe leggen. Graaf geen gaten in je hoedenplank, en als die ATS'jes recht zijn heb je volgens mij een mooi koopje gedaan
Zit er verder niets in de Golf van je Deutsche Freund???
Reply With Quote
Old 05-03-2007, 19:50
ROO ROO is offline
Forum Regular

Behalve het interieur wat ik een keer ga ophalen was er niet veel meer bij wat ik kon gebruiken. Audio nam hij zelf mee, achterbumper en uitlaat ook. Motorisch was er niks meer te redden, versnellingsbak was al geen geweldige.

Hoedenplank van mezelf is nog onverprutst en dat blijft ook zo. De plank die ik van die jongen krijg heeft wel gaten, dus ik ga kijken of ik die kan aanpassen voor mijn eigen boxen en anders maak ik misschien een behuizing voor onder in de kofferruimte.

Kabel dus langs de versnellingsbaktunnel naar achter onder de vloer? Lijkt me wel een optie ja. Maar dan het 1e stukje, van de radio naar de vloer, moet ik daar de middenconsole voor loshalen of wat anders afschroeven?
Reply With Quote
Old 09-03-2007, 12:18
ROO ROO is offline
Forum Regular

Helaas heeft mijn Duitse freund weinig verstand van velgen. Geen ATS Cups, maar andere 15 inch ATS velgen, een soort spaakvelg met een centerkap als een 6-kantige moer. De banden zijn nog erg goed, de velgen zelf licht beschadigd maar wel recht. Misschien eens kijken of ik ze zwart kan spuiten of wit ofzo.

De gril ziet er nog erg netjes uit en ook de verstralers zijn nog gaaf. Kan ik die trouwens gewoon ergens inpluggen, zitten er al ergens aansluitingen?
Reply With Quote
Old 10-03-2007, 14:26
ROO ROO is offline
Forum Regular

Mijn nieuwe velgjes even schoongemaakt vandaag. Blijkt toch 14 inch te zijn, 6Jx14 H2 ET28 om precies te zijn. Gister mat ik met de liniaal nog 15.

Ze hebben wat lichte schade, maar ze lijken me gewoon netjes recht.

Ook maar even een foto van de rode achterlichten die ik van Martinus heb.

En een foto van de wagen zoals hij er nu bijstaat, inmiddels met Polizei Dein Partner stickert.

Reply With Quote
Old 10-03-2007, 20:21
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Send a message via MSN to Mister Cool

Ik vind die rode lichten wel wat massief... Wat ben je verder van plan met die wielen? Of gaan ze er zo onder... Owja, het kunststof van je auto is wat grijs, misschien is motip bumperlak een goed idee? Verder een leuke wagen!

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
Old 10-03-2007, 21:38
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

bumpers niet lakken, eerst proberen met schoensmeer (mijn favo) of back-to-black ofzo...
Old 11-03-2007, 10:46
ROO ROO is offline
Forum Regular

Velgjes gaan er zo onder, ben van plan de orgineeltjes wat aan te pakken, zwart of wit spuiten ofzo. En de grijsheid van de bumpers moet ik inderdaad eens aanpakken.
Reply With Quote
Old 24-03-2007, 18:46
ROO ROO is offline
Forum Regular

Zo, vanmorgen bij Henk (Pedaalemmer) langs geweest en zijn Recare interieur en matzwarte ATS Cups overgenomen. Vanmiddag de hele middag geknutseld, maar het interieur zit erin. Velgjes nog niet schoon gemaakt, maar wel vast gemonteerd, op matzwart zie je remstof toch niet.

De foto's;

Het was helaas al wat donker, dus erg duidelijk zijn de foto's niet helaas.

De donkere plekker op de bekleding is het schoonmaakwerk van moeders.

Volgende klusjes; het ding wassen (nog niet gedaan sinds de aanschaf ), bumpers en ander spul weer zwart zien te krijgen, GTI-gril monteren, stickers verwijderen en logo's aanpakken.

Last edited by ROO : 24-03-2007 at 19:15.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules