Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 14-01-2007, 19:38
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

dat kan ma de compressie is er niet naar. veel werk dus voor weinig tot geen resultaat.
dan kan je beter de g40 als basis nemen die tund lekkerder...
Reply With Quote
  #22  
Old 14-01-2007, 20:11
arjenenanja arjenenanja is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 104
Default

anders moet ik maar eens kijken voor een GK blokje die heeft 75 pk toch?
Reply With Quote
  #23  
Old 14-01-2007, 21:05
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,802
Default

Quote:
Originally Posted by richard-polo
da,s logisch want big block is gewoon te groot voor polo modellen, ma daar zijn de meningen over verdeelt..


ja, voor jou zal dat wel logisch zijn, maar of dat ook zo is voor hun(arjenenanja)...?
__________________
Quote:
Originally Posted by heinz74
weld it in a normal early golf..copy all GTI features and sell it over here
that will be your pension ,or early retirement ...


Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014
Reply With Quote
  #24  
Old 15-01-2007, 12:41
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Quote:
Originally Posted by arjenenanja
anders moet ik maar eens kijken voor een GK blokje die heeft 75 pk toch?


Klopt, net als de 3F (de injectievariant)
Maar kijk anders eens voor een NZ en een Knobloch-motorsport-setje.
Dat gaat ook vlot richting de 80 pk en NZ's liggen op iedere hoek van de straat tegenwoordig.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #25  
Old 15-01-2007, 20:26
arjenenanja arjenenanja is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 104
Default

Quote:
Originally Posted by Koen is sleeping
Klopt, net als de 3F (de injectievariant)
Maar kijk anders eens voor een NZ en een Knobloch-motorsport-setje.
Dat gaat ook vlot richting de 80 pk en NZ's liggen op iedere hoek van de straat tegenwoordig.



volgens mij heb ik nu een NZ motortje erin liggen?
Reply With Quote
  #26  
Old 15-01-2007, 20:36
richard-polo's Avatar
richard-polo richard-polo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,975
Send a message via MSN to richard-polo
Default

een 55pk waarschijnlijk
Reply With Quote
  #27  
Old 15-01-2007, 21:03
arjenenanja arjenenanja is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 104
Default

yup 55 dikke pk's met lekke kop en lekke Btank
Reply With Quote
  #28  
Old 15-01-2007, 22:33
mahler mahler is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 174
Default

tis ook altijd hetzelfde met die polo's
__________________
avao.nl
Reply With Quote
  #29  
Old 17-01-2007, 13:23
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

Dus;koppakking vervangen,ga direct langs serge voor meer lucht doorlaat.
en vervang de tank.
En plaats een 268'er nokker erin,benzine druk regelaar een knal geven en voila pk's er bij.
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #30  
Old 17-01-2007, 21:58
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 12:44.
Reply With Quote
  #31  
Old 18-01-2007, 08:46
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by arjenenanja
tsja alles kost geld.
maar wat voor problemen kom ik tegen als ik er een 1.8 8v gti in wil bouwen, want dat is eigenlijk mijn doel.



Wat kom je tegen:

- Een groep mensen: die het je afraden.
- Een groep mensen: die het je afraden en andere opties aandragen.
- Een groep mensen: kan wel : zus en zo, maar raden het alsnog af.
- Een groep mensen: kan wel : zus en zo, maar raden het alsnog af, en dragen andere opties aan.
- Een groep mensen: kicken gaaf, maar verder van de hoed en de rand niets weten


Met andere woorden: niet doen. Als je meer of veel meer vermogen wilt dat de standaard 55pk die er nu in het vooronder ligt te slapen, pak dan eerst die benzine tank aan, de remmen en het onderstel.
Tegen de tijd dat je daar mee klaar bent, is er vast wel een leuke optie langs gekomen, hoekt de polo al helemaal lekker, en zijn 55 pk's al voldoende om de meeste standaard auto's bij te houden, zolang er af en toe maar een bocht of rotonde in de weg ligt: Hoek-Hoek
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #32  
Old 18-01-2007, 09:58
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Quote:
Originally Posted by Sjon
[Tik op de vingers MODE ON]
Das dus de 120 pk versie: 085-bak erop en 't past zo in een polo86c.

-6N2 gti 1.6 16v 125pk past alleen 085-bak als je de bijbehorende koppelingshelft erbij hebt.


Zou je ook willen stoppen met tikken?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #33  
Old 19-01-2007, 16:33
arjenenanja arjenenanja is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 104
Default

bedankt voor de reacties jongens, maar ik ga hem eerst maar eens klaar maken voor APK en zo en dan kijk ik eens verder...
als er nieuws is omtrend de polo laat ik het hiero even weten...
Reply With Quote
  #34  
Old 20-01-2007, 22:45
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

Pfff.... zijn er nog van dit soort leuke topics die meer dan 2 pagina's duren? Begon net leuk te worden! Maar goed, arjenenanja zijn na de APK weer hier terug...
Reply With Quote
  #35  
Old 21-01-2007, 00:01
Sjon Sjon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,527
Default

.
__________________
Caddyke......

Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 12:44.
Reply With Quote
  #36  
Old 21-01-2007, 12:14
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

en een 1.8 in het vooronder heeft nog een groot nadeel ,bochten ga je een hekel aan krijgen .
tevens het aanpas werk en het verkrijgen van een subframe is al een bult extra werk .
de langsdrager rechts zul je een stuk uit moeten halen anders past de krukas pouly niet .stuuruitslag wordt een stuk kleineer aangezien de bak aan de linker kant meer uitsteekt en dus tegen je wiel aankomt bij scherp insturen .

ik zou gewoon eerst je onderstel goed aanpassen (lees juiste verlagingsset en wielen band combi )
remmen upgrade ,van standaard naar g40 .
en waarom gelijk een 16 v .een abu 1.6 8v van golf 3 (l;et wel dat je de versie pakt waar de 085 aan past .zijn ook legio mogelijkheden mee (spreek uit ervaring )

tevens de aee uit de polo 6n ook een 1.6 8v motor , l

let wel dat je bij deze motoren als je deze op de 085 bakken zet van de polo 2 .je het vliegwiel(190mm )van een polo 2 zet ,met een start motor van een late polo 2f (reken 93) deze zijn smaller dan de originele oude polo2 start motoren en passen dus op de 1.6 motoren .tevens is het vliegwiel van de polo 2 lichter dan die van de golf 3 o0f polo 6n versie (scheelt een kilo) druk groep en koppelingsplaat wel van de originle 1.6 nemen (levert meer aandruk kracht op )



en met goede mogelijk heden is een 110 pk zo haalbaar en zelfs meer .
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #37  
Old 24-01-2007, 11:57
MartinGT's Avatar
MartinGT MartinGT is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 2,037
Default

Reply With Quote
  #38  
Old 24-01-2007, 12:05
Baldrimmer's Avatar
Baldrimmer Baldrimmer is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 782
Default

Leuk filmpje .
Jammer dat hij het snelle bochtenwerk niet laat zien .
Weet wel waarom : dat gaat niet met zoveel kilo's voorin .
Onderstuur in het kwadraat

Vrees dat Anajaenajren nu weer opnieuw gaat zeuren over of het wel of niet kan .
Reply With Quote
  #39  
Old 24-01-2007, 12:56
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,839
Default

En je krijgt maar de helft van de pk's aan de grond, dan kun je beter meteen gaan kijken voor een sperdifferentieel, en dat kost weer een godsvermogen...

IK zou al blij zijn met 80pk in de audi
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #40  
Old 01-04-2008, 14:32
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Als Anajaenajren echt zo moedeloos op zoek is naar meer cc's en meer pk's.
Neem dan een 1.6 GTI blok uit een 6N. Plus een G40/G60 of turbo (net wat je lekker vind). Pak je oude polo. Breng het geheel plus €20.000,- naar een tuner in duitsland.
Wacht een paar weken/maanden. En klaar is kees.

T lijkt mij vrij duidelijk dat het idee wat hij nu in het hoofd heeft niet heel erg handig is.
En dat alle andere radicale opties knaken kosten.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum