|
|||
|
|||
gti motor in polo????
hallo
past er een golf 2 gti motor in een polo steilheck van 1987, en welke problemen kan ik verwachten? |
|
||||
|
||||
motorsteunen,aandrijfassen, versnellingsbak,motor die redelijk zwaar is voor de polo..
kun je beter een 1.6i of iets dergelijk nemen en inbouwen da,s wat makkelijker allemaal.. dus in principe teveel werk. ma het past wel.;-) |
|
||||
|
||||
Quote:
maar wel een 1600 "small-block"(EA111), van een Golf III of Polo 6N nemen (voor w.b.t als het allemaal wat makkelijker moet).
|
||||
|
||||
Hangt er vanaf hoeveel geld je er in wilt stoppen....??? Maar vergeet de computer, kabelboom, en het om keuren niet...
Suc7
|
|||
|
|||
tsja alles kost geld.
maar wat voor problemen kom ik tegen als ik er een 1.8 8v gti in wil bouwen, want dat is eigenlijk mijn doel. |
|
||||
|
||||
Quote:
da,s logisch want big block is gewoon te groot voor polo modellen, ma daar zijn de meningen over verdeelt.. en anders moet je met het salzman frame gaan werken en dat hoeft dus niet met een small block... maar het is al eens eerder gedaan bij onze duitse buren 1.8i 8v |
|
|||
|
|||
tsja er zijn ook genoeg die er een 16v in bouwen, ik wil gewoon weten wat ik allemaal kan tegen komen.
|
|
||||
|
||||
die zijn er niet genoeg... omdat het een kut klus is..
wat je tegen kan komen!! zou zeggen lees eens m,n 1ste post! en da,s nog maar een beetje.. het grootste probleem is denk wel dat je veelal rechtdoor gaat als je een bocht wilt nemen. ;-) |
|
|||
|
|||
Quote:
Het grootste probleem is dat NIETS past: Motorsteunen komen niet overeen, en op verkeerde plek -> Salzmann hulpframe gebruiken. Aandrijfassen moeten aangepast worden, zie ook Salzmann site. Uitlaat, elektriek etc zou ik dan het minst van wakker liggen. Zoals Richard aangeeft: groot model blok is stukken zwaarder, gaat weggedrag niet beter van worden. Kortom: eigenlijk de moeite niet, zeker financieel niet. Opties: - 6N GTI blok (1.6 16V, 125PK) - G40 (1.3, 113PK) - 1.4/1.6 van Golf 3/Polo 6N/diverse seats etc, met de nodige aanpassingen ook leuk vermogen uit te krijgen.
|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
dus wat is de makkelijkste, snelste en goedkoopste oplossing?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hier niet aan beginnen.... Beter dan voor een polo 6n gti motor ofzo gaan kijken, of een g40 inbouwen en die tjoenen...
|
||||
|
||||
g40 erin da,s makkelijkste snelste en goedkoopste.. allemaal plug and play..
of deze polo kopen. |
|
|||
|
|||
aha
dus een g40 of een 1.616v 6n erin dus. |
|
|||
|
|||
Quote:
Een Golluf 2 GTI kopen?
|
||||
|
||||
Heb een 1600 small block liggen... maar wel met 020 bak(zo heet dat toch? die van de "big-blocks")
weet niet of je dan veel aan moet passen? wordt momenteel een spruitstuk bij gemaakt, voor CBR carb,s die ik er ook bij heb, en een benzinepomp... versnellingsbak enz enz... Wat je verder aan moet passen weet ik niet. Als je hier interesse in hebt moet je me even PB-en... weet verder ook weinig over de staat van het blok, maar mag wel weg voor een leuk bod in zijn geheel dan... ben aan het opruimen.
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
|
|||
|
|||
Quote:
heb nog 3 golfjes staan maar wil eens iets anders vandaar... kan ik misschien mijn eigen motor ook ombouwen naar g40 of een turbo of zo iets? heb nu een 1.3 motortje |
|
||||
|
||||
blok achterin bouwen, bak van een audi 80 erop en dan het blok op de plaats van de achterbank bouwen.
|
|||
|
|||
Quote:
dat gaat me net iets te ver |
|
|||
|
|||
is het ook mogelijk om mijn eigen motor om te bouwen naar injectie eventueel turbo?
|