#1
|
|||
|
|||
Eerste auto; Golf CL 1.6, 1990
Zojuist aanbetaald, in de loop van de week ophalen. 184000 gelopen, maar het motortje spint nog als een jong katje. Lak is nog mooi rood, met enkel wat kleine deukjes. Daar zit echter ook de lak nog strak en verder nergens roest te bekennen. Interieur is nog perfect, alleen de bestuurdersstoel is vervangen vanwege een flinke scheur de rest is nog mooi. En zelfs de hoedenplak is nog gaatloos, wat mij deed vermoeden dat het ding niet van een jonge gast is geweest en dus waarschijnlijk niet afgejaagd.
Foto's; 1375 wordt het totaalbedrag inclusief APK en afleverbeurt. Niks van te zeggen toch? Groeten ROO. |
#2
|
||||
|
||||
Mooie basis voor een leuke auto
Veel plezier er mee!
__________________
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI |
#3
|
||||
|
||||
mooie auto, netjes!
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#4
|
||||
|
||||
idd erg netjes, mooie wagen.
zijn er ook nog plannen |
#5
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit! De lak is ook netjes. Geen dikke bumpers, standaard velgen, oud omaatje geweest?
|
#6
|
|||
|
|||
Een inruilertje vertelde de verkoper, altijd binnen gestaan. Maar hij kan veel vertellen natuurlijk.
Voorlopig alleen toekomstplannen, nu in de winter doe ik er niks aan aagezien ik geen garage heb. Misschien die lelijke NL stickers eraf peuteren. Misschien over een tijdje eens wat andere velgjes en wat omlaag. |
#7
|
||||
|
||||
Mooi golfje om te beginnen en welkom hier
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#8
|
||||
|
||||
veel veilige en fijne kilometers gewenst
tof karretje |
#9
|
|||
|
|||
Mooi eerste wagentje
Ziet er uiterlijk nog super uit hoor. Maar bij garage gekocht dus? Garantie? (anders mss tip om even een kenner te laten kijken naar de golf... daarna die puntjes nog even onder garantie laten aanpakken kost t je nix )
__________________
1991 Jetta MK2 1.3 (sold) 1999 MX5 NB 1.6 (sold) 1990 Golf MK2 1.3 Low&Slow Daily 1998 Kawasaki Ninja ZX7-R 2003 Jaguar X-type (for the lady ) 1989 Golf MK2 GTI 16v (waiting to be fixed ) |
#10
|
|||
|
|||
Garantie van 3 maanden.
Een achterneef van me is VW-monteur, dus die laat ik er zowiezo naar kijken binnenkort. Bij hem laat ik het dan ook repareren mocht er wat zijn, garage is 3 kwartier rijden, achterneef 5 minuten. |
#11
|
|||
|
|||
garantie is gratis onderdelen.
En 40min extra VW rijden? lijkt me eerder een voordeel dan nadeel
__________________
1991 Jetta MK2 1.3 (sold) 1999 MX5 NB 1.6 (sold) 1990 Golf MK2 1.3 Low&Slow Daily 1998 Kawasaki Ninja ZX7-R 2003 Jaguar X-type (for the lady ) 1989 Golf MK2 GTI 16v (waiting to be fixed ) |
#12
|
|||
|
|||
Haha, das waar. Maar 40 minuten heen en terug is ook weer wat euros aan peut.
|
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik koop mijn auto's altijd zonder garantie, scheelt een boel geld. En als er echt iets flink stuk gaat binnen afzienbare tijd is er altijd nog zoiets als produktaansprakelijkheid. Ben niet erg kapot van de reparatie's van de meeste 2e hands autobedrijfjes. Dus voor mij geen garantie.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#14
|
||||
|
||||
net wagentje
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#15
|
||||
|
||||
prijzig zeg! maar lijkt heel erg veel op mijn eerste auto...schroefset en klaar :P
__________________
hmm...
|
#16
|
||||
|
||||
Nette bak, wel een forse prijs...
__________________
Ex-eigenaar van de NZ-raket! |
#17
|
|||
|
|||
Ik heb het ding nou een week en heb er zo'n 400 kilometer mee gereden, vrij rustig veelal. Maar nou viel me vanmiddag op dat er wat oliedruppels op de oprit lagen, niet veel, maar toch een klein plekje. Dus ik trek de kap open en het ziet er toch wat onnatuurlijk uit. Zo rond het kleppendeksel is het wat vochtig, en achter (dus zeg maar onder de voorruit) op het blok ligt wat olie. Lekke kleppendekselpakking?
Ook hoor ik heel lichtjes (nog geen radio ingebouwd, dus dan ga je dingen horen natuurlijk) wat gefluit. Zou dit met het bovenstaande te maken hebben? Volgende week donderdag gaat ie naar die kennis voor een kleine checkup, maar ik wil toch ff weten of ik me voor die tijd zorgen moet maken. Ik rijd slechts zo'n 10 kilometer per dag. |
#18
|
||||
|
||||
een gefluit kan van het luchtfilter komen maar evengoed van leidingen.
Zijn alle leidingen aangesloten? Nergens leidingen verstorven? Nergens valse lucht? Het gefluit zal wel niet van het kleppendeksel komen. Maar oliedruppels die van het kleppendeksel naar de grond lopen? Daar zou ik het olielek niet echt gaan zoeken. Volgens mij zal dit eerder van je carterpaking komen. Het is misschien wel aan te raden je oliepijl wat in het oog te houden.
__________________
Don't cry burn your tyres and get high VW Golf MK2 GTD '90 te koop Subaru Impreza GTT MY97 |
#19
|
||||
|
||||
carterpakking lijkt me stug... die zijn bijna nooit lek of der moet iets heel raars zijn gebeurd (grond geraakt ofzo) , als de vorige eigenaar er kleine stukjes mee gereden heeft en nu gebruikt iemand de auto ineens veel... dan kan het nog wel eens de koppakking zijn (had ik nl ook) en controleer je oliefilter of het daar niet langs komt. En zoals eerder door iemand anders gezegd; alle leidingen bekijken... waar komt het vandaan, dat is de vraag
Succes!
__________________
hmm...
|
#20
|
|||
|
|||
Vannacht heb ik een bak onder mijn auto gehad staan om de lekkage te lokaliseren. Nu ben ik erachter dat wat op de grond valt geel/groen is (koelvloeistof?) en van helemaal vooraan komt, net achter de radiateur.
De naad van het kleppendeksel ziet er wel be-olied uit vind ik, en ook die olieplek op het blok is er nog. Zou het kunnen zijn dat de auto gewoon lang heeft stilgestaan en dat er nu met dagelijks gebruik het een en ander zich terug moet 'zetten' ofzo? Ik heb vanmorgen het oliepeil en koelvloeistof gecontroleerd en dat was allebei gewoon normaal. Vanavond doe ik dat nog eens om te zien of er een verschil in zit. |