#1
|
||||
|
||||
Bonrath veerpootlagers
Mijn veerpootlagers aan de voorzijde (jetta 1) zijn aan vervanging toe en wil deze misschien vervangen voor bonrath veerpootlagers, omdat deze stugger zouden zijn en dus voor een directer stuurgedrag zouden moeten zorgen.
Daarbij verlagen ze ook nog eens +/- 10mm wat goed uitkomt omdat ik dan mijn schroefset wat omhoog kan schroeven waardoor mijn veren op de brug niet meer los liggen. Het gaat om deze: http://www.bonrath.com/d/k003u001s001.htm Alleen nu vroeg ik me af of iemand ervaringen met deze heeft en hoe die waren natuurlijk misschien dat er ook andere merken zijn die deze stuggere veerpootlagers leveren? |
#2
|
|||
|
|||
dit ga ik ff volgen !!
ben benieuwt, want mijn golf is bijna klaar en ga ook gelijk die lagers vervangen en een cm lager is natuurlijk nooit weg gr. Martijn |
#3
|
||||
|
||||
hai, ik heb geen stuggere veerpootlagers. Ik heb wel Bonrath veerschotels (die je op je veer schroeft) hierdoor kom je 15mm lager te liggen volgens het etiket. Het zou zomaar kunnen dat je wat stugger wordt ja.
Even een vraag mijnerzijds: hoe kunnen je veren los gaan liggen op de brug als je een schroefset hebt? |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Mja met een schroefset heb je geen veerschotels meer of althans, andere, dus dat gaat niet op, wordt ook niks stugger overigens Je veren kunnen los hangen op de brug (of op de krik) doordat als je normaal je schroefset heel laag heb staan, de ruimte tussen onderste en bovenste veerschotel, bij een volledige uitgaande slag van je demper (want je veert uit bij het omhoog brengen van de auto ), groter is als de (niet ingedrukte) veer zelf. Ook het kleine hulpveertje die dit probleem zou moeten verhelpen is dan te kort. met deze veerpootlagers zou ik dit dus kunnen verhelpen, omdat de auto gelijk al 10mm lager ligt. zodoende kan ik de onderste veerschotel 10mm omhoog schroeven om weer op gelijke hoogte uit te komen, en daarmee de loshangende veer te verhelpen |
#5
|
||||
|
||||
niemand ervaringen met bonrath veerpootlagers?
|
#6
|
||||
|
||||
heeft nou nog nooit iemand die dingen geprobeerd?
|
#7
|
||||
|
||||
heb ze eronder, gaat idd wat lager, en dat zie je.... verder geen verschil met andere... alleen lager, meer kan ik er echt niet uit opmaken
__________________
hmm...
|
#8
|
||||
|
||||
Jawel, op mijn diesel zitten ze ook. Ze zijn wat platter en anders van vorm, zodat de veerpoot ongeveer 10-15mm verder onder je auto steekt (lees, verder omhoog komt).
Werkt prima, probeer ze 2e hands te vinden, geloof dat ze nieuw tussen de 60 en 80 euro kosten, beetje veel geldt voor 1 cm
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#9
|
||||
|
||||
mooi, dan ga ik ze proberen!
Quote:
zal de resultaten hier wel even neerzetten als ze eronder zitten |
#10
|
||||
|
||||
Nou, ze zitten er eindelijk onder, ben tevreden over de kwaliteit (alhoewel ik er nog maar een dag mee rij) alleen verwacht niet dat ze 15mm verlagen.. bij mij (icm. schroefset) is de auto maar zon 5-8mm lager geworden.
Heb wel het idee dat ze wat strakker rijden, maar dat kan ook gewoon zijn omdat de oude af waren |
#11
|
||||
|
||||
mooi om dit te horen.
ik ga ze me binnenkort ook maar even aanschaffen, die van mij zijn ook op.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#12
|
||||
|
||||
Ik rij er al mee sinds '98 en het enige dat ze doen is idd uw voertuig 10-15mm laten "zakken"
Ben er tevreden over...
__________________
MEMBER OF TEAM VW-SPEED.NL |
#13
|
||||
|
||||
waar kan je deze toplagers bestellen en wat kost zo`n setje?
die link werkt niet meer bij mij
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
http://www.bonrath.de/d/xaranshop_k003001s001_1.htm je kan ze bestellen bij NL-Power. 114,- incl verzenden |
#15
|
||||
|
||||
ik heb ook toplagers van bonrath bevallen me goed, die 15 mm lager maakt mij niet uit dan draai ik hem wel iets lager
waarom ik ze gemonteerd heb is dat ze veel langer mee gaan dan de gewone orginele toplager (rubber scheurt uit)
__________________
golf 1 '75 (1100) golf 1 '76 (1100) golf 1 '78 (1600) golf 1 '83 (1800 gti) golf 1 '83 (1100) |
#16
|
||||
|
||||
ik heb die toplagers niet eens bij me schroefset eronder gezet :S
edit; ik bedoel dan die verlaagde schotels
__________________
hmm...
Last edited by BasLacrosse : 10-01-2007 at 08:21. |
#17
|
|||
|
|||
Zijn het nou alleen de losse schotels voor die 114 euro, of zit het bovenste rubber met lager erook bij?
Vind het anders knap aan de prijs. Zoek namelijk ook zo`n setje voor de cabrio. Is het een komplete set, dus ook voor achter? |
#18
|
||||
|
||||
nee alleen voor. zijn alleen de schotels... ik heb er 1 voor je. als iemand anders de 2de regelt Daarom zijn die dingen beter 2de hands te regelen.
__________________
hmm...
|
#19
|
||||
|
||||
Quote:
is voor de voorkant, en het bovenste rubber met lager zit er ook bij, precies wat je op het plaatje ziet dus (deze is voor een golf 1), oftewel gewoon twee complete veerpootlagers ter vervanging van de originelen
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 10-01-2007 at 08:41. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
je hebt idd ook alleen verlaagde veerschotels, alleen die zijn uiteraard niet te gebruiken i.c.m. een schroefset. Met 40 Euro wel een stuk goedkoper
__________________
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 10-01-2007 at 08:40. |