#21
|
|||
|
|||
Quote:
audi 80 is ook 4x108, dus dit zal ook wel redelijk passen. Je kunt ook schijven pakken van een kever. die heb je ongeboord, en zijn ook een stuk groter. Dan moet je wel adaptors maken voor de klauwen. Alleen julie praten over andere naven, Maar wat doe je met de schijven????? Volgens mij gaat in een vw schijf, BV geen 5x130. Deze diameter is toch wel wat groter. En als je een auto met achter trommels hebt, en je wil 5x130 kun je de trommels volgens mij nog nieuw kopen. van een vw k70 is gewoon 5x130 |
#22
|
||||
|
||||
Zou je dan misschien een Audi 80 wielnaaf in een golf 2 G60 fusee kunnen persen?
Schijven voorzijde is geen probleem, hier heb ik "vlees" genoeg om om te boren naar 4x108. Aan de achterijde zou ik ook graag 4x108 willen hebben zonder adaptors, dit om zo ook meer ruimte te hebben voor bredere randen voor de velgen. Zou op de achteras een remschijf van een Audi 80 op passen?
__________________
Project: mk1 '77 G60 |
#23
|
||||
|
||||
Quote:
Dat had ik begrepen. Maar ik bedoel (lees: denk) dat de diameter van een 5x100-naaf kleiner is dan een 5x130-naaf Geen idee of je dat kwijt kunt, of daar ruimte voor is. edit; misschien dat er dan meteen een multisteek (5x100 & 5x130) van gemaakt kan worden, of verlies je dan veel sterkte?
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#24
|
||||
|
||||
Quote:
Je krijgt dan een nieuwe naaf met een grotere diameter zodat 5x130 daarop past. Het enige probleem zou je remschijf kunnnen worden, het passen van de grotere diameter in de schijf en het moeten omboren ervan.
__________________
Project: mk1 '77 G60 |
#25
|
||||
|
||||
Het lijkt me een gat in de markt!
Vond het altijd al vreemd dat dit niet door tuners werd aangeboden. Ongeboorde naven b.v is ook vraag naar. Gofl 1 en golf 2?
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#26
|
||||
|
||||
Quote:
Jawel, Timms Autoteile biedt een naaf aan voor ombouw van 4x100 naar 5x100 met behoud van de niet-VR6 splines... Dat is ook het enige wat ik weet.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
#27
|
||||
|
||||
en met polo naven? hoe zi dat bauk.. wil best proefdier zijn met de nieuwe velgen
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#28
|
|||
|
|||
5x112 of 5x100 voor een golf 1 cabrio, daar heb ik wel intresse in.
__________________
Cabrio G60 |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
Dat klopt die komen bij Overlander vandaan, Eurospecsport. Kosten rond de 90 dollar per stuk, al kon ik ze een paar jaar terug nog kopen voor 45dollar!!! Maar op een golf 2 na, heb je er niks aan.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#30
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb al golf 2 naven op mijn golf 1 gehad. Dit heb ik toen gedaan voor de abs ring. Je moet alleen de diameter afdraaien voor het lager. Heb er nog wel foto's van liggen, en zal ze wel eens zoeken. |
#31
|
||||
|
||||
ja van mijn zijde ook wel interesse, met name de 5x112 naaf voor een van oorsprong 4x100 karretje is dan erg interrresant! Dan zou ik er ook graag 5x130 erbij willen hebben, kan ik nog eens wisselen.
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#32
|
||||
|
||||
Over wat voor prijzen hebben we het eigenlijk. Ongeveer zelfde prijzen als adapters, maar ik heb geen idee wat die dingen kosten
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#33
|
||||
|
||||
Golf1 4x100 naar 5x130 lijkt me wel handig
|
#34
|
|||
|
|||
Ik neem aan dat je ze zonder wiellagers leverd.
Want dat word ook een redelijke kostenpost. Volgens mij kosten ze tussen de 50 a 60 euro per kant.(voor de voorkant) Achter kun je ze meestal wel heel overzetten. |
#35
|
||||
|
||||
Is er al wat meer bekend van dit fenomeen?
Dit verhaal moet ook wel kunnen voor een Passat 32B lijkt me.. Weet alleen niet of het eruit ziet als ik er "Porsche Turbo's" 17"x8J 5x100 op schroef
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#36
|
||||
|
||||
bauke graag een prijs opgaven voor de passat.. 4 naven rondom met steek 5x120
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#37
|
||||
|
||||
Ik ben erg geïnteresseerd in naven/omboren voor mijn mk1 cabrio naar 5x112...
dus aub ook een prijsopgave |
#38
|
||||
|
||||
en 5 gaats 100 naar 5 x 130...
|
#39
|
||||
|
||||
4x100 naar 5x112? PB maar een prijs
|
#40
|
||||
|
||||
mag eigenlik wel een slotje op...
want .. tis wel mogelijk maar er is speciale apparatuur voor nodig, en daarbij is het allemaal vrij bewerkelijk . (maw. duur) helaas pindakaas .. want er was zo tehoren genoeg animo! * nog geen 100% waterdicht 5x112 oplossing gevonden dus*
__________________
Quote:
|