#21
|
|||
|
|||
Bij een KR moet je bij de bobine 1 stekker los maken
Niet 1 van de bobine zelf maar die witte aan die rode draad die er bij zit |
#22
|
||||
|
||||
Teveel brandstof vreet ook je oliefilmpje weer weg
|
#23
|
||||
|
||||
Bij afstellen van een kr bij de bobine de rood/zwarte draad bij de bobine loskoppelen. Dan doet de stationair regelmodule niet mee.
Mijn ervaring is dat momenteel door slijtage de luchtweger/spinnekop/doseerzuiger zijn langste tijd wel heeft gehad (20 jaar en ouder) en dat deze niet goed meer zijn af te regelen. Het blokje (doseerzuiger) waarop de leidingen zitten kan je bij een bosch service centre laten reviseren. Als je de co op 1,5% hebt en hij loopt verder ok en dit is zonder problemen goed af te stellen dan zou ik eerst de brandstofdruk meten en als deze ok is dan zou ik de warmdraai regelaar controleren. Deze kan ook van grote invloed zijn op je benzinedruk.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#24
|
||||
|
||||
bij mij zit er op de bombine 1 stekker aan gesloten met daaruit de 2 rood/zwarte draaden
deze kun je door 1 witte stekker uit elkaar trekken dan blijft 1 heel en de ander wordt onder broken en dan trek ik die uit elkaar en valt de auto direct uit en das niet goed volgens mij |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
Als hij warm is moet hij wel blijven lopen. Door het lostrekken van die draad schakel je o.a. je stappenmotor uit.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#26
|
||||
|
||||
Kan imand mij vertellen hoe dat dan werkt met die vulringetjes om de brandstofdruk te regelen? Ik neem aan dat dit de druk naar de injectors is.
Ik rij zelf ook kr. Ik zet de timing gewoon op 6Gr. Ik ben van het weekend nog aan het spelen geweest met onstekingstijdstippen maar ik kan niet echt merken dat de auto feller wordt bij hogere waardes. Co stel ik altijd op de gok. Als je motor draait kun je goed horen waneer die rijker of armer gaat lopen. Bij een armer mengsel valt ie sneller trug in toeren, en bij een rijker mensel gaat dat allemaal wat langzamer. Ik probeer gewoon en (met het inbussleuteltje in mijn broekzak) en zo lang tot ik denk dat ie op zijn felst is. Als je beetje goed afsteld kun je het verschil duidelijk merken. Ik denk dat de topic starter andere problemen heeft. Ik heb vorig jaar nieuwe injectoren geplaats en dat is voor iedereen een echte aanrader. Ze zijn wel duur(setje 200euro), maar de motor is op alle punten verbeterd (trekkracht, topsnelheid, starten bij warme motor etc etc.) gr peter |
#27
|
||||
|
||||
Dikkere of meer ringen systeem druk hoger
Dunnere of minder ringen systeem druk lager Wijziging van de druk: 0,5mm ring ca. 0,30 bar 1,0mm ring ca. 0,60 bar Bron: VW werkplaats handboek
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#28
|
||||
|
||||
Quote:
heb je ook een foto van het betreffende boutje op de spinnekop zodat mensen weten waar ze zoeken moeten ?
__________________
kopbewerking ,pm |
#29
|
||||
|
||||
die van mij staat weer bij de garage
dit maal om weer afgesteld te worden hopelijk voor de laatste keer en dit keer aan de co kast normaal stelde hij hem ok af op het gehoor toen was zijn co kast weg ter reparatie nu is hij weer helemaal perfect en gaat hij hem afstellen op gevoel aan de co kast dus moet nu helemaal goed komen als hij hem afstelde als er weer iets vervangen was wat kapot bleek te zijn of niet werkte liep hij altijd weer als de trein nu de stk weer van een vw mk2 kr is en hij altijd mooi stationair loopt op het zelfde toerental kon hij hem helemaal perfect afstellen dus ik ben benieuwd ontsteking werdt op 8 graden voor afgesteld en co tot hij perfect liep stationair werdt hij hoger afgesteld dan 950 toeren om te voor komen dat hij eerst inzakt maar direct vol vermogen leverd als je het gas intrapt omdat het een mechanisch is en dat allemaal wat meer tijd nodig had en laten ze hem waarschijnlijk 1000 a 1050 lopen |
#30
|
||||
|
||||
Nummer 14 toch?
|
#31
|
||||
|
||||
nummer 14 is de co schroef
__________________
kopbewerking ,pm |
#32
|
||||
|
||||
nummer 9 is je druk regelaar
__________________
kopbewerking ,pm |
#33
|
||||
|
||||
Mijn spinnenkop (voor KR) is een beetje roestig. Nu las ik net ook van die revisie (Ron21). Moet ik precies dezelfde spinnenkop weer kopen (tweedehands) neem aan dat er wel verschillende onderdeelnummers zijn namelijk? Of maakt die niet uit? Dan rij ik nu gewoon door met deze en koop ik een andere erbij en laat ik die bij zo'n bosch service station reviseren.
|
#34
|
|||
|
|||
14 is de CO schroef
9 is de drukregelaar net te laat |
#35
|
||||
|
||||
Deze is het.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#36
|
|||
|
|||
Sleutel 16mm
|
#37
|
||||
|
||||
mijn 16v loopt en trekt nu perfect
loopt ook goed stationair alleen 1200 toeren en de stationair stel schroef in de gasklep werkt niet als ik hem helemaal dicht draai loopt hij zelfs nog 1200 toeren hoe kan ik dit omlaag krijgen en mag hij wel lopen met de stationair schroef helemaal dicht en kan dit duiden op een gat in het aanzuig traject |
#38
|
||||
|
||||
Quote:
Spoel jij je boring maar lekker schoon, goed voor de compressie. Kijk, bij een turbo is het kiezen tussen of gesmolten zuigers of hogere slijtage van de zuigerveren/boring, dan is de keuze snel gemaakt. Of minder druk draaien, maar dat is natuurlijk geen optie
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#39
|
||||
|
||||
Quote:
O-ring van de stelschroef vervangen. Hij zuigt dan lucht via de stelschroef.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#40
|
||||
|
||||
oke ga deze o ring morgen direct bestellen
thanxs voor de snele reply hopelijk is dit het |