|
||||
|
||||
66-tiger panelvan: van rat tot resto
Naast mijn kever (daily, maar is ook nooit af..) heb ik een panelvan uit 66 gekocht. Dit word een lange termijn project, wat ik Spa 2009 op de weg wil hebben als "rat" (wel goed gelast, maar nog geen paintjob enz.)
Daarna langzaamaan verder gaan, maar dat is helemaal lange termijn. Het is dus een '66 panelvan met schuifdeur welke 11 jaar onder een lekke goot heeft gestaan. De cabinevloer, doglegs, chassisbalken, en andere "kritieke" spijlbuspunten zijn nog goed, sommige dienen wel aangepakt te worden, maar niet geheel vervangen. Het grote werk aan deze bus is de achterkant, zowel het achterste deel van het dak als de vloer boven de motor dienen vervangen te worden. Ook technisch moet ik aan de slag, maar dat is voor mij niet zo'n groot probleem. Ook zit ik er aan te denken om de typ4 die in de kever komt later in de bus te bouwen, maar eerst maar eens lassen, :? :roll: 8) verlagen :twisted: en rijden De foto's krijg ik helaas niet van m'n telefoon af, dus dat word nog even wachten tot de bus in de garage staat. Kotom, nog genoeg te doen voorlopig! (de kever is ook nog niet helemaal af...) Grz Niels
|
||||
|
||||
Is het een doveblue van?
|
|
||||
|
||||
Nope, een witte, originele lak nog, althans, wat er nog van over is... Het is een belse bus. Hij heeft elf jaar bij een VW dealer gestaan die em ooit ging restaureren.
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk, ik dacht even dat je er 1 van Caron in made had aangeschaft. Die hadden er nl laatst een te koop. Ben benieuwd naar de foto's. |
|
||||
|
||||
Die bij Caron is/was toch een T2?
|
||||
|
||||
Vandaag is de bus gebracht!! Hij stond al op me te wachten toen ik uit m'n werk kwam. Dat was lekker thuiskomen!
Snel meehelpen afladen, want het was precies kloteweer... Vandaar helaas geen foto's van het afladen... Snel binnengezet en later een paar foto's gemaakt. Nu wachten op het weekend, dan kan ik eindelijk daglichtfoto's maken... :? Ik heb vanavond al 2 uur lopen kijken hoe mooi alles vormgegeven is.... :oops: , vooral in de cabine vind ik meesterlijk! 8)
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd met de aankoop, echt geweldig.
Hou ons wel op de hoogte van de vorderingen. |
|
||||
|
||||
veel succes
en hou ons posted met lekker veel foto's: dr zijn nogal veel verslaafden van foto's hiero |
|
||||
|
||||
[QUOTE=CustomBug]
QUOTE] die jens kom je ook overal tegen hé past geloof ik net in de garage zo te zien, persoonlijk vind ik dit leuker dan eentje vol met ruiten.
|
|||
|
|||
Yeah vet man altijd supergaaf om weer een beginnend project te zien,zo ziet die van mij er ook ongeveer uit in deze staat alleen in het rood wit en van 66 en een 9 persoons uitvoering,ik heb er alleen jammer genoeg nog geen tijd voor,...ik heb nog meer projecten staan die eerst nog af moeten....veel succes en natuurlijk veel foto's posten hierzo!!!..
Gr.Ferdi Last edited by PoloG60 : 03-01-2007 at 18:06. |
|
||||
|
||||
Foto's zullen zeker volgen, maar het zal niet wekelijks zijn....
@sanderz: Wat zou jij doen als er een Split werd afgeleverd in de buurt? Ook kijken zeker! Panel is zeker het dikst. Ik vind het mooier dan een 23 raams samba.....en die garage? Plek zat! De roldeur is gewoon wat lager, in de garage heb ik hoogte genoeg. @PoloG60: Ik wil m'n kever ook nog een nieuwe kleur en motor geven, maar de bus hoeft niet volgend jaar klaar te zijn...
|
||||
|
||||
De kever sliep altijd al buiten...... Hij moet ook iedere dag werken om mij van A naar B te brengen...
|
||||
|
||||
Quote:
ik vind persoonlijk een pick up met dubbele cabine(crewcab noemen zo dat geloof ik) het mooist en dan een panel.
|
|||
|
|||
Quote:
Neej precies je moet er lekker de tijd er voor gaan nemen en er van genieten,ik heb nog 2 projecten staan een polo1 en een polo3 G60 complete restauraties maar elke keer als ik de garage deur open trek en tegen die mooie snuit van die T1 kijk geniet ik weer ....als is die in staat van ontbinding... |
|
||||
|
||||
Zow, join the club..
Zit wel een paar uurtjes werk aan zo te zien, maar ach je bent van de straat. Veel succes en plezier ermee..
|
||||
|
||||
Niels, heel veel succes met de restauratie komende jaren.
Quote:
mcode 117 .. no rear seats, and no rear windows (btw, deze heeft ook mcode 118 .. no gates (laadkleppen)
|
||||
|
||||
Hmmm, zo'n code 118 vind ik niet zo geslaagd, voor de rest wel! (al staat bij mij een panel echt op 1... vooral als dubbeldeurs)
|
||||
|
||||
Ik geloof dat ik jaloers ben Niels, succes met je project(en)!
|
||||
|
||||
Quote:
Ik was ook altijd jaloers op iedereen met een split Nu kreeg ik een keer de kans! (Ik ben daarentegen weer jaloers op jou werk, ik ben er nu ook druk voor aan het studeren....)