|
||||
|
||||
dat gaat hard met jou! blijft er nog wat van je spaarrekening over?
blokje ziet er echt gruwelijk uit zo met die turbo erachter...super!
|
||||
|
||||
Als het ff kan: Inlaatlucht circuit zo kort mogelijk houden. Voor optimale gaspedaalresponsie. Dus jah, nog korter maken dat inlaatspruitstuk!
|
|
||||
|
||||
trouwens....als je dan toch een kort inlaatspruitstuk nodig bent...waarom dan niet een S2 inlaatspruitstuk verzagen/lassen naar dit:
en van een andere golf1 tip: neus es een btje rond op het forum van www.golf1.info . hier lopen ook een aantal 16VT projectjes... je komt er om op "community" te klikken en dan naar "umbauberichte"
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos Last edited by René : 14-12-2006 at 00:32. |
|
||||
|
||||
Audi S2 spruitstuk heb ik al aan gedacht. Maar dan zit ik waarschijnlijk met mijn koudstart injector. Dit is voor mij wel een must als ik later misschien naar digifant of een ander injectiesysteem overstap.
Ik kan het spruistuk misschien door een kennis laten lassen, dus dat komt mooi uit. Motor moet natuurlijk wel herkenbaar blijven als DOHC 16V . Ow ja, en vandaag even een carterpan opgehaald hier vlakbij. |
|
||||
|
||||
Weer een aantal dagen/weken verstreken en maar weer even een update.
Onderdelen komen nu niet zo hard meer aan, moet ook aan andere dingen denken die betaald moeten worden . Heb de zuigers aan een kennis meegegeven. Die gaat even regelen dat deze met cnc aangepast worden. Dus er word een klein kommetje ingefreesd. Hierdoor vervallen de plannen met de tussenplaat . Heb vandaag ook het inlaatspruistuk binnen gekregen, met g60 gasklep. Dankje Gringo!! Daarnaast heb ik nog een revisieset voor de turbo binnen, een complete K24 turbo, een voorpijp (voornamelijk voor de flensen), en wat ander klein spul. Het is idd nog veel vies en vettig spul . Hoop er heel binnenkort mee te kunnen beginnen om het schoon te maken. En een beetje aan de wederopbouw beginnen. |
|
|||
|
|||
Broem Tsssss,
Mooi mooi weer Jeroen, gaat mooi hard zo. Succes....en veel plzier vanaaf+voorzichtig:P Moiiiehhh ps komende week/volgend weekend moet ik dan toch maar een de mi16 showen 8P |
|
||||
|
||||
Maar weer even een kleine update .
Heb in de laatste weken niet veel verricht mja . Vorige week nog wat spulletjes binnen gekregen , Brandstofpompjes van 6 bar, andere wastegate en flexibel pijpje hiervoor. Aangezien ik nog niet zoveel zin had in het schoonmaken van het blok, heb ik de straalkast maar even uit de doos gepakt. En ben maar even wat onderdelen gaan stralen Hopelijk kan ik deze week ook mijn afgedraaide zuigers ophalen, tenminste als diegene die dat gedaan heeft thuis is . |
|
||||
|
||||
Gestraalde spulletjes zien er goed uit
Mooie benzinepomp trouwens .. doe mij er ook maar 1 |
|
||||
|
||||
Zo weer een beetje ge-investeerd in spulletjes voor de motor . Me eigen pompje, en anti-schuim plaat moet ik nog even bestellen. Deze zijn voor Lieuwe |
|
||||
|
||||
aantal weken verstreken zonder internet. Dus ga je et spul maar beetje in elkaar zetten wat je hebt .
Heb gelukkig het hele verhaal met reductieplaat en afdraaien 16v zuigers aan de kant gegooid. En heb toen een setje S6 (of S2) zuigers + drijfstangen gekocht. Met olieboring door de drijfstang heen. Toen maar beetje spul wezen spuiten enzo . En voor de grap een beetje in elkaar gezet. |
|
|||
|
|||
waarom heb je die keeringen gestraald? bv krukkas keering die koop je zo nieuw en nu heb je kans dat hij daarop lekt. zonde van je werk lijkt me als strax alles terug in elkaar zit dat je opnieuw moet beginnen
|
||||
|
||||
Je vervangt alleen de keerringen en niet het deel wat erom zit (ik had iig losse keerringen).
Gespoten blokje ziet er lekker uit Jeroen Zwarte kleppendeksel staat ook leuk. |
|
||||
|
||||
Quote:
Waarom ik ze gestraald heb? Nou, die keerringhouders (zo noem ik ze ff) heb ik gestraald met de oude keerringen erin. Zo zit ik iig niet in de pasgat te stralen zodat deze ruw en in weze ook groter wordt. Na et stralen heb ik ze in de blanke lak gezet en heb toen pas de keerringen vervangen. Passingen zijn dan niet voorzien van lak, en ook nog steeds superglad. Zodat ik de keerringen er mooi in krijg. |
|
||||
|
||||
Super project, jij bent goed bezig
|
||||
|
||||
Zo tijdje niet gekeken, ziet er goed uit! Kun je ook delen stralen voor anderen (lees mijzelf, stuur ze wel op) wat zou dat kosten?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Pm maar ff wat je gestraald wil hebben, ivm grootte en hoeveelheid |
|
||||
|
||||
Zoow Zoow Jeroen,
Vriend van me vertelde gister dat je met een 16V turbo bezig was (ja het nieuws spreid zich al tot in Limburg ) Denk moet ik toch maar eens even je topic grondig door gaan lezen en moet zeggen dat je het zeer netjes aanpakt !! Vooruitzichten zien er goed uit, en zal dit topic ZEKER blijven volgen Succes
|
||||
|
||||
Quote:
Dankjewel voor de reactie . Toch als ik mijn motorprojectje vergelijk met Gti-g60-girl, is mijn project toch vrij low-budget . Maar dat laat de pret niet verdrijven. We gaan gewoon mooi rustig verder . |
|
||||
|
||||
Blijft een leuk project om te volgen, alles ziet er strak uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.
|
|
||||
|
||||
Zo, Lieuw van het forum was hier net nog even . Zijn spulletjes ophalen. Dus denk zal ook vandaag maar even update doen.
Motor is nu zo goed als afgebouwt. Heb de nokkenassen gister definitief gemonteerd en nieuwe tapeindjes voor de lagerschaaltjes gemonteerd. Ook is er een nieuw setje klepstoters gemonteerd, gehaald uit Duitsland . Kleppendeksel en distributie is ook gemonteerd. (even alle gaten afgeplakt ivm rommel, ligt normaal wel een kleed over) Wat momenteel nog via de post moet komen: *Intercooler nieuw MB Sprinter *Blow-off *Traploze versteller voor turbodruk (Greddy Boostcontrol leek me leuk, maar was ff te duur ). Verder heb ik van me broer een Weitec schroefset overgekocht . Eindelijk kan ie echt lager! |