#1
|
||||
|
||||
weber filter opties?
wat is eigenlijk de beste keuze voor een filter voor bij dubbele webers?
momenteel heb ik sokken over mijn kelken zitten, maar die zijn zo gaar dat ik weer eens wat anders aan moet schaffen...nu heb je van die kelken met gaas, pipercross filters op zo'n pasplaat, of van die k&n filters die op een harmonica lijken...of gewoon weer voor een setje sokken gaan? Last edited by DJW : 29-12-2006 at 17:16. |
#2
|
||||
|
||||
Van de site van bccp.nl afgeplukt?
Bijgevoegde plaaatjes van jou zijn btw voor SU carburateurs. |
#3
|
||||
|
||||
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#4
|
||||
|
||||
persoonlijk rij ik zonder filters .
aangezien een luchtfilter op webers en welke variant voor dubbelloops aanzuiggeweld dan ook op carburateur gebied ,vermogen remmend is en je mengsel steeds rijker afregeld naar gelange de vervuiling op je filters
__________________
kopbewerking ,pm |
#5
|
||||
|
||||
loop je dan niet veel risico serge dat de boel vervuild?
|
#6
|
||||
|
||||
Ik vind persoonlijk de Pipercross filters op pasplaat wel erg mooi spul. Ze zijn ruim genoeg om erin nog gebruik te kunnen maken van kelken en hebben een groot (= veel doorlatend) oppervlak.
__________________
Quote:
|
#7
|
|||
|
|||
Biesheuvel levert ook een Airbox voor op de pasplaat van pipercross, is wel erg duur.
Maar volgens mij heb je hier veel voordeel van. Is het niet zo dat de na/voordelen door Serge niet voor een groot deel te niet worden gedaan door de hete lucht die je aanzuigt door de radiateur die er recht voor staat? Heb je niet veel meer voordeel als je een airbox gebruikt met een aanzuigpunt naast de radiateur in de grill? (desnoods op de plek van een verstraler in een dubbele grill) Of zie ik het verkeerd groeten Thijs |
#8
|
||||
|
||||
Het is toch vrij makkelijk om zelf een airbox te maken. Plaat met 40 mm gaatjes met de correcte afstand. Box erom heen met evt aanzuigkelken er nog in. dikke slang naar voren voor koude lucht. Misschien nog een filter onderweg er tussen frommelen en klaar?
*edit Of moet het allemaal mooi rond en glad zijn voor een turbulente stroming? Last edited by Golf_1_gts : 29-12-2006 at 19:59. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
bij een polo weinig last van .liggen de carbs achter de motor en spruitstuk ligt voor de motor . temp in die omgeving is tijdens het rijden op dit moment bij de carbs een 15,3 graden in stads verkeer ,op 80km h wegen rond de 9,5 en snelweg 6,8. nee ben nie bang voor warme carbs zoals bij een golf bigblock 8v vervuiling valt reuze mee ,niet bumperkleven is zowie so een groot devies
__________________
kopbewerking ,pm |
#10
|
|||
|
|||
Okay; sorry wist niet dat 't voor een polo was. Wat is jouw advies dan met webers op 16V?
gr. Thijs |
#11
|
||||
|
||||
bij mij zit het spruitstuk onder de inlaat, heb de spaghetti al met isolatieband ingetaped, en er zit een hitteschild tussen...dus het moet wel te doen zijn, maar wel er eventueel wel nog een box op plaatsen maar er is zo verdomde weinig ruimte voor bij een 8v blok...
|
#12
|
||||
|
||||
Ik heb zo'n pasplat met verzamelbox gehad van Pipercross alleen paste die niet omdat ik eigenwijs ben. Ik heb mijn dynamo op de originele plek gehouden, daarmee is de ruimte tussen gasklephuis en dynamo nog geen 1cm. Dit is dus ook de reden dat ik sokken heb. Zou er niet voor kiezen om zonder filters te rijden.
Ik heb overigens een 16V Golf, inlaat voorzijde en uitlaat achterzijde motor. Edit: Hier is duidelijk te zien hoe weinig ruimte er is.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka Last edited by vwleusden : 29-12-2006 at 21:10. |
#13
|
||||
|
||||
d-bilas levert zeer mooie airboxen voor 8v en 16v motoren
__________________
kopbewerking ,pm |
#14
|
||||
|
||||
16v op webers airbox nemen met een inlaat slang naar voren ,voor behoud motor op lange termijn ,filter nemen .
persoonlijk zie ik luchtfilters net als neuken met een condoom ,je ervaart net ff minder ,maar het behoud is groter . getrouwd ben ik al en gaas kelken kun je zien als een spiraaltje ,dus ervaar je meer
__________________
kopbewerking ,pm |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
mooi plaatje dennis .en als je de dynamo nou eens verhuist naar achterzijde blok? zit ook zo bij 16v g60
__________________
kopbewerking ,pm |
#16
|
||||
|
||||
Zou kunnen, maar zoals ik al zei... ben eigenwijs ik vind het niet mooi en dit functioneert prima
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#17
|
||||
|
||||
das waar als het werkt is het goed
__________________
kopbewerking ,pm |
#18
|
|||
|
|||
Dat is inderdaad erg krap met de dynamo, had ik zelf nog niet bij stil gestaan.
Zijn daar setjes voor om de dynamo naar de achterkant van het blok te verplaatsen? (hoe zit dat dan met je stuurbekrachtigings riem?) Thijs |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
Deze had ik. Die van d-bilas zijn vooral voor opel gemaakt dus dan is de afstand tussen de carburateurs wat groter. Maar makkelijk om zelf even een plaat te maken. Helaas paste deze niet bij mij vanwege de hoogte. |
#20
|
||||
|
||||
moet je hem wel voor vw bestellen .ze zijn er echt wel
__________________
kopbewerking ,pm |