#1
|
|||
|
|||
Dry Sump op 16V
Ik heb een heel mooie Dry Sump set van 'Titan' kunnen kopen
Nu ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben op Vw motoren? Zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten (algemene kennis van dry sump systeem heb ik wel). Maar zo zit er ook nog mee, wat voor een olie tank ik moet hebben, waar ik deze het beste/makkelijkste kan plaatsen. (evt op plek van de accu?). De originele oliefiltersteun / warmtewisselaar / carterventilatie komen te vervallen, op deze plek wordt de pomp gemonteerd. Ben benieuwd hoe andere mensen dit hebben opgelost (afdoppen van de koelslangen. Carterventilatie, vervalt voor de helft op het onderblok, moet je nu een extra ventilatie punt op het het kleppendeksel maken?) Maar goed eerst, het blok maar weer uitbouwen om de andere Oliepomp / Ontstekingsas te kunnen monteren. Daarna gaan sparen om voor een kapitaal aan goodridge slangen te monteren. Groeten Thijs (foto's volgen nog|) |
#2
|
|||
|
|||
Last edited by Thijs99 : 19-12-2006 at 20:12. |
#3
|
||||
|
||||
google? search funtie hier al gebruikt?
tipje, misschien had je dat van te voren uit moeten zoeken??? Lijkt me ook niet bepaald goedkoop so'n dry-sump pomp
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#4
|
||||
|
||||
ventilatie in je kleppendeksel maken.
en tank gewoon op idd plek van je accu maken. je moet ook nog een speciale carterpan hebben. en een tank. zie het voordeel er niet zo echt van in tenminste voor het geld wat je er voor betaald. weet je ook zeker dat de pomp nog goed is? die verhalen van komt van een lopend motor af enzo weten we wel... je kan beter gewoon in je carter pan schotten lassen en een spatplaat tussen de carterpan en onderblok zetten. Last edited by vwmk2driver : 20-12-2006 at 17:34. |
#5
|
||||
|
||||
Een Dry Sump set is toch bedoelt, zodat je je motor veel lager kunt hangen.
je karter kan er dan een heel stuk onder uit. alleen die oliekan is een probleem, om kwijt te kunnen. wat kost zo iets nieuw, voor mij zou het ook wel iets zijn, voor meer karterspeling. gr ruud |
#6
|
||||
|
||||
bij een golf heb je daar ook weinig aan.
het versnellingsbak huis wat om je koppelingzit is immers net zo laag of bijna net zo laag als je carterpan dus zo veel lager kan hij niet. dry sump is beetje ontstaan door de rally sport waarbij de auto's als gekken door bochten vliegen en heuvels bespringen. met dry sump heb je dan hoedan ook altijd smering bij olie in het carter zou het zo kunnen zijn dat soms het aanzuig mondje geen olie vangt. in dit geval stopt de smering per direct, en door lucht zal de pomp niks meer verpompen dus je motor looptvast of je moet hem snel stil zetten. maar hier hebben ze tegen woordig een platen set voor die je in je carter maakt en deze gaat het erge schommelen van de olie tegen. Last edited by vwmk2driver : 20-12-2006 at 22:59. |
#7
|
|||
|
|||
Heb hem compleet met tank(10L!!!) en carterpan.
Ik ben dus aan het rond kijken voor een andere tank. Op google kon ik weinig vinden op vw gebied. Voor deze set heb ik minder betaald dan voor een Nieuw Schotten carter, ik geef er ook echt geen €1200 aan uit (kost een nieuwe set ongeveer). Heb de pomp al uitelkaar gehad, ziet er allemaal super uit, alleen de slangen zijn niet zo fris meer, dus dat ga ik allemaal vervangen, denk dat ik de pomp nog een keer strip en hem dan ff straal. Groeten Thijs |
#8
|
||||
|
||||
zou hem niet stralen als er ergens een zand deeltje achter blijft kan je hele blok in elkaarlopen.
en je kunt toch de 10 liter tank gewoon gebruiken?? en schotten carter kan je zo maken. pak een stuk plaat van 10 euro en die las je er in en klaar. |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Je kunt ook met Soda stralen. Dat lost op in water. Dus geen last van rest deeltjes.
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#10
|
||||
|
||||
Carterpan en dry sump? Back to school
Quote:
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#11
|
|||
|
|||
Als je alle delen weer supergoed schoonmaakt met kruipolie na afloop is er geen probleem toch?
Die tank van 10L is bijna 40cm hoog, zoveel ruimte heb ik niet onder de kap ben ik bang Wat ook een voordeel van drysump is dat je minder carterdruk hebt, en minder luchtwervelingen in je carter (levert dus een kleeeeeein beetje vermogen op). |
#12
|
||||
|
||||
zand wat achterblijft in de poërien van je matriaal haal je niet zo makkelijk weg ook niet met een luchtspuitje ofzo,
je kunt het proberen natuurlijk 40 cm dat is erg hoog ja. en allart ja er moet wel een soort van pan onder de motor komen voor afdichting en opvangen van lek olieën, je kunt toch niet zonder.... Last edited by vwmk2driver : 22-12-2006 at 00:06. |
#13
|
|||
|
|||
Als je wit papier gebruikt met kruipolie en net zolang blijft schoon maken totdat het papier 'wit' blijft. Zodra dat zover is zit er geen vuil meer in. (moet je ook doen als je je cilinderkop heb laten bewerken)
Thijs |
#14
|
||||
|
||||
wat wil je na het sctralen dan aanbrengen?? gestraald aluminium of een legeering ergens van gaat zo oxideren dan kun je het bijv het beste gewoon meteen borstel met een kopere of bronse borstel
|
#15
|
|||
|
|||
wou eens wat blanke lak proberen, kijken of dat werkt
of heb jij nog tips? |
#16
|
||||
|
||||
je moet sowieso als je het gaat spuiten een goede ertsende primer gebruiken,
persoonlijk zou ik het zo laten als het nu is en mooi schoon maken, en anders gewoon met een bronse borstel in de boormachine mooi borstelen krijg je mooi resultaat en het blijft lang mooi. met stralen reinig je het matriaal en haal je de porieen open als dit zo open laat het je binnen no time aanslag, met borstelen reinig je het matriaal ook dus word schoon en mooi glans maar je veegt de porieen min of meer dicht dus blijft langer mooi. |