#21
|
||||
|
||||
Quote:
Thanx, ik zie dat er 1 in Goes zit, dat is vlak in de buurt!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#22
|
||||
|
||||
zou ik mijn gestraalde onderdelen ook in een rx product kunnen zetten? of kan ik dan beter gewoon een epoxy primer met lak pakken??
iemand daar een idee van? |
#23
|
||||
|
||||
Quote:
Wat ik net gelezen heb, is RX5 en RX10 de ideale oplossing voor "kale" onderdelen, vooral voor het chassis enzo. Op Keversite staat er best veel over beschreven, en op de website van rustbuster staan ook een aantal voorbeelden
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#24
|
|||
|
|||
Ik had helaas de pech dat ik 20km verder moest rijden. En het spul wat ze daar hadden lag denk ik al 10 jaar op de plank dus daar haal ik het ook niet meer. Gekukkig komt een vriend regelmatig bij rustbusters om de hoek.
Ik zou het niet gebruiken op gestaald staal. Daar zeker epoxyprimer gebruiken. Dat schijjnt toch het beste te zijn. Sterker nog, RX5 mag NIET op net gestraald/geschuurd staal. Het heeft een dun laagje roest nodig om te kunnen hechten. Dus na het schuren moet je het 24 uur laten "aanroesten" zodat de RX5 goed hecht. De roest is dan nog niet zichtbaar maar is er al wel. Ik gebruik RX5 alleen als het materiaal door lastige hoekjes, naden en holle ruimtes niet goed schoon te krijgen is. Het trekt in de roest en sluit het af voor zuurstof waardoor het roesten stopt.
__________________
www.Bleeker.eu |
#25
|
||||
|
||||
Quote:
Dus toch wel Dit is toch een pluspunt, dat de lastige plekjes om schoon te krijgen, ook "behandled" worden. Toch al veel positieve reacties over gelezen. Alleen snap ik nog niet helemaal of RX10 nu goed overschilderbaar is, of dat dit gelijk je finish is?! Ze zeggen dat RX10 ook een soort steenslag bescherming is, maar als je het ook met de roller kan aanbrengen lijkt dit me een veel dunnere laag als dat je boduschutz aanbrengt met een spuitbus?!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#26
|
|||
|
|||
RX5 is bedoelt als eerste laag. Het is ook bruin-doorzichtig. Hier over heen komen de volgende verflagen. Weet niet zeker of het wel of niet met autolak reageerd.
Hoe RX10 zich op de lange tijd houd weet ik nog niet. Maar het is een taaie laag. Je kunt je nagel erin drukken. Ze zeggen dat het altijd taai blijft, in tegenstelling topt tectiel dat na jaren uitdroogt en gaat schuren. Voor een goede hechting eerst een laag RX5, dan een laag RX10 verdunt met RX5 (50%-50%) en dan nog een laag RX10 verdunt met 10% RX5. Deze verdunningswaardes volgens Rustbuster
__________________
www.Bleeker.eu |
#27
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb wel gelezen dat je na RX5, RX10 MOET gebruiken voor een goed resultaat, als je over RX5 iets anders aanbrengt kunnen ze nix garanderen. Ik zat zelf te denken voor de onderzijde van het chassis van mijn kever, eerst RX5 > RX10 > Bodyschutz > aflakken.
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#28
|
|||
|
|||
Als ik op rustbuster kijk is RX10 NIET overschilderbaar. Dus of bodyshutz dan wel werkt weet ik niet.
Je kunt wel proberen of bodyschutz direct op RX5 een reactie geeft. Je kunt ook caprotech een mailtje sturen. Heb ik ook wel eens gedaan. Ik heb tijdens mijn laswerkzaamheden veel stukken met RX5 behandeld en daarna overgeschilderd met wijzonol industrieverf. Weet niet wat hiervan de basis is, geen pot bij de hand. Maar het houd na 1,5 jaar nog prima. Maar ik heb een kubel dus geen strakke autolak. Dus hoe het daarbij werkt weet ik niet.
__________________
www.Bleeker.eu |
#29
|
||||
|
||||
Quote:
Hier staat toch dat het wel mogelijk is. Mara is idd een goed idee om eens een mailtje te sturen!
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#30
|
|||
|
|||
Stom, had inderdaad even bij het verkeerde rijtje gekeken, dat van RX7. Mijn excuses.
__________________
www.Bleeker.eu |
#31
|
||||
|
||||
gisteren even bij die dealer geweest, potje rx5 gekocht.
mij is verteld, rx5 kan zo over de roest en kan je zo over heen spuiten wel eerst een primer aanbrengen.er staat op de verpakking dat het niet kan maar volgens hun ervaringen makkelijk van wel zolang je er maar wel een primer over heen spuit. rx 10 is een lak laag daar hoeft inprincipe niet overheen gespoten te worden. op kaal staal of gestraald staal kan je beter een epoxy primer zetten en niet beginnen met rx5 omdat dit meer is voor roest. rx5 is ideaal voor puntlas naden die roestig zijn. moest het spul er in laten vloeien en dan stopt het met roesten, volgens hem hoefde ik het verroeste deelte niet eens te vervangen. dus ja heb even wat rx5 mee genomen. spul is water dun. |
#32
|
||||
|
||||
nog een andere vraag
ik was vandaag bij een straal bedrijf, even vragen voor offerte. daarbij wou ik een epoxy primer laten aanbrengen na het straal werk. wat mij op viel was de prijs van de epoxy. ik had daarnader een conclusie over gevraagt de epoxy koste mij 15 euro per liter ex btw incl verharder. ik dacht dan zal het wel een goedkoop merk zijn ofzo maar het is van sigma. hun zetten al hun gestraalde metaal delen in deze epoxy, het is gewoon een 2k product en het aanbrengen van autolakken op deze primer was volgens hun ook geen probleem. wat ik dan niet snap is waarom het daar van sigma 15 euro per liter kost en bijv bij een auto spuiterij het zo 60 euro per liter kost. kan iemand mij een zinnig antwoord hier op geven ?? |
#33
|
||||
|
||||
Veel gebruik, hoge afname, flinke korting op aankoop lak.
__________________
B-Extreme B-Tuning 1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!! |
#34
|
||||
|
||||
dat is misschien zo ja...
moet ik misschien toch daar maar is een beroep op doen, zal dan maar wel eerst testen of het ook echt kan die lakken op die epoxy. |
#35
|
||||
|
||||
heb ik ff geluk dat ik dicht bij caprotech woon, het is superspul ik heb over rx 5 heen gespoten dat kan wel maar je moet het behandelde object wel een poosje staan laten
je spuit er zo overheen met een 1k primer werkt perfect.
__________________
mk1 syncro 16v u.c. lupo 1,4 16v Sold Caddy mk1 16v kr Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi Audi Allroad v6 Bi-Turbo |
#36
|
||||
|
||||
Blij zulke goede reacties te lezen over de RX-producten.
Gisteren heb ik een bestelling gedaan om de binnenkant van de vloerplaten van mn golf 1 te behandelen, ik wou het eerst wel eens proberen. Zijn er ook mensen die RX10 voor de bodem hebben gebruikt? Hoe verhoudt dit zich na langere tijd? Ik zit er sterk over te denken om het te gaan doen.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#37
|
|||
|
|||
Dwepen met Caprotech RX......
Hallo mensen,
Sorry, kom hier net kijken. Wat betreft roestpreventie en -behandeling....Jullie dwepen met Caprotech RX maar ik gebruik daar Owatrol voor. Dit is een oud 'recept' dat is voortgekomen uit de scheepsbouw. Is ook voordeliger dan RX! Fijne avond verder! |
#38
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, het is al heel belangrijk het te lassen materiaal al goed te behandelen als je er nog bij kan. Met bijvoorbeel een zinkspray (ben ik persoonlijk niet zo fan van vanwege de hechting op de plaat achteraf) koperspray of een inoxspray. (deze zorgen ook dat het niet zo heel erg spettert tijdens het lassen). Ik gebruik zelf ook wel eens cf primer (heeft volgens mij ook een las certificaat alleen een beetje uitkijken met de lasdamp) Als er met koper "gelast" word geeft dit zelfs samen met de zink op de plaat een soort legering die de binnenzijde van de las/plaat beschermt tegen corrosie. Nadit behandelen met een holle ruimte beschermer, desnoods een gaatje boren en een dopje erin, als je er anders niet bij kan. Als er natuurlijk al roest zit is dit heel moeilijk te behandelen, deze ellende is moeilijk te stoppen. Je hebt wel eens middeltjes als noverox of fertan maar dit is meer uitstel van executie, Ik heb liever alle roest maar weg.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04 - Audi A3 8p '04 1.9 TDI - Seat Arosa S '03 1.4 - VW Caddy 3k '10 1.9 TDI http://www.krasendeukservice.nl Last edited by VolkswagenRacing : 02-11-2009 at 21:06. |
#39
|
||||
|
||||
www.brunox.nl
van alles wat ik geprobeerd heb, werkt dat echt het beste. Is alles in 1, daarna kun je gewoon aflakken of holle ruimte was gebruiken of wat dan ook. Ligt n proef stukje bovenop de schuur, 1 kant onbehandeld, andere kant wel behandeld, zal binnekort wel eens n foto maken.
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |