|
||||
|
||||
Golf 4 knoppen in een Golf 2
Heej Forummers!
Mijn Golf 4 interieur is verkocht, maar ik ben met de panelen blijven zitten. Hierin zaten onder andere knoppen voor de CV, elektrische ramen en de elektrische spiegels. Nu zou ik voor deze snufjes allemaal nieuwe / gebruikte knoppen kunnen kopen van een Golf 2, maar ik zou ook deze modernere schakelaars gebruiken. Mijn vraag is nu dus wat hiervan plug 'n' Play is op de aansluitingen van de Golf 2 ramen, spiegels en CV, en wat ik moet aanpassen om het allemaal werkend te krijgen. Zijn er meer mensen die Golf 4 knoppen in een Golf 2 hebben ingebouwd? Als je tips of foto's hiervan hebt, zou je die dan hier even kunnen posten? Thanks, Chris. Edit: Dit zijn de knoppen en schakelaars die ik heb. Deuropener bestuurderskant met knopje voor elekrische spiegelverstelling: Deuropener bijrijderskant met schakelaar voor de elektrische raambediening: Armleuning bestuurderskant met bediening voor elektrische ramen en CV: Frame voor de armleuning aan bestuurderskant: Lampje voor in de deur (werkt op binnenverlichting als ik het goed heb): Lampje voor de startblokkering of alarm oid.:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by breadfan83 : 01-12-2006 at 01:06. |
|
||||
|
||||
De ramen etc van een Golf 4 werken via regelapparaten. Die van een Golf 2 zijn "echte" ouderwetse schakelaars. Het is niet onmogelijk maar je zult ze wel aan moeten passen.
|
||||
|
||||
Quote:
Is het ook mogelijk de elektrische ramen (dus het hele mechanisme) van een Golf 4 in te bouwen in de deuren van een Golf 2? Of zou het dan toch makkelijker zijn de bediening aan te passen... En ik ben echt helemaal niet thuis in elektronica, dus na die ouderwetse schakelaars raak ik je een beetje kwijt. Wat bedoel je met regelapparaten?
|
||||
|
||||
Niets is onmogelijk,alles kan.
Alleen hebben de meeste mensen er niet zo vel zin in om het allemaal te doen. Ik hou je niet tegen |
|
||||
|
||||
Je moet het zien als relais. De stroom voor de ramen loopt bij de Golf 2 door je schakelaar heen.
Bij de Golf 4 loopt er een lage spanning door de schakelaar die het regelapparaat aanstuurd. Die mechanieken ombouwen zou ik je niet aanraden.
|
||||
|
||||
Quote:
Dus dan zou ik eigenlijk een relais tussen de mechanieken van een Golf 2 en de schakelaar van de Golf 4 zetten, die aangestuurd wordt door de lage spanning van de schakelaar, met een constante (of geschakelde) 12v die naar de andere ingang van het relais gaat en die van daar naar de elektrische ramen gaat. Hoe krijg ik die lage spanning dan op de schakelaars? Moet ik er dan gewoon een weerstand tussen zetten?
|
||||
|
||||
Jep!
|
|
||||
|
||||
Als je een Golf 4 hebt zit er zo'n plaat tegen de deur aan waar alle 'shizzle' op zit !
Op die plaat zit ook de stuurkast voor de motor en cv enz. Houd het maar gewoon bij je golf 2 schakelaars . Of neem een bijlesje Elektro ! |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik wil graag elektrische ramen en spiegels en dergelijke, en die schakelaars zijn gewoon erg duur. Nu heb ik die hele handel liggen, en wil dit er dan ook graag in zetten. Dan komt er maar een bijles (of meerdere) in elektro. Heb ik die "shizzle" dan nodig, of zla ik zelf iets moeten fabriceren? En past die "shizzle" in de Golf 2 deur met originele Golf 2 mechaniekjes?
|
||||
|
||||
Ik heb er even foto's bij gezet van de onderdelen die ik al heb. Wat heb ik dan nog nodig om dit werkend te krijgen?
Ingebouwd krijgen is het probleem denk ik niet zo. Wat niet past maken we passend. Alleen moet het wel werken!
|
||||
|
||||
En schakelaar is een schakelaar. Misschien kan er niet hetzelfde amperage door maar dat is snel opgelost met een relais. Gaan met die banaan dus!
|
|
||||
|
||||
En voor die andere dingen?
De spiegels en de CV? Ik heb een originele CV installatie (of eigenlijk anderhalve ofzo..) die in de Golf moet komen. Wat moet ik hier nog aan aanpassen zodat die ook via de knoppen werkt? Want die functie heeft de Golf 2 installatie eigenlijk niet.
|
||||
|
||||
Als je jezelf al afvraagt hoe je die deurverlichting zou moeten aansluiten zou ik toch maar even goed nadenken of je wel wil rommelen met erlektro
|
|
|||
|
|||
en dan is het nog maar de vrrag of het er ook uit ziet in je deurpaneel. het oog wil ook wat. als dit zomaar ff te doen is dan had je dit allang in auto's zien zitten.maar goed 1 moet de eerste zijn. succes
|
|
||||
|
||||
Quote:
Die lampjes zijn het probleem ook niet, dat is gewoon aan of uit. De rest wordt wat lastiger.