#1
|
|||
|
|||
Golf Cabrio Bj 1983 Zender
Hallo,
Kga me hier even voorstellen en tevens een topic openen over mijn cabrioke... Ben Kristof en woonachtig te België -Ovl In maart 2006 vroeg een kennis van me of ik geen foto's wou nemen voor zijn cabrioke te koop te zetten. Op dat moment had ik zelf al een mk1 3deurs die ik in orde dacht te zetten. Zo beloofd, zo gedaan... Ik naar daar om foto's te nemen... Bij aankomst zag ik een kwartetwieleke halfbedekt met een blauw dekzeil... Het zeil verwijderd en dan zag ik hem... Het viel meteen op dat deze wagen heel goed bewaard was gebleven, heb meteen gezegd dat ik hem zou kopen... Voorschot gegeven en dan asap mijn 3deurske vekocht. Dat was op een paar weken in orde, dus... Eens de 3deurs vertrok, kon ik achter de cabrio... Last edited by Zwaen : 10-07-2007 at 19:02. |
#2
|
|||
|
|||
Wat ik wist bij de aankoop van de cabrio, was dat ik meteen een andere alternator moest aanschaffen want deze deed het niet meer... Cabrio gestart met startkabels en het eerste (op minitestrit na) ritje was een feit.
Thuis aangekomen, meteen wat foto'tjes genomen... |
#3
|
|||
|
|||
Het betreft hier een Golf Cabrio Bj 1983 uitvoering GLI met een 1.8cc DX blok in...
190000km, waarvan mijn kennis er slechts 150km heeft gereden -> hij had die gekocht van de 1e eigenares, maar deed hem weg wegens onverwachtte verhuis. |
#4
|
||||
|
||||
Mooie Cabrio, en nog mooi standaard en in nette staat!
Wat zijn de plannen? Niet meer te veel aan doen hoop ik. En welkom op het forum!
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
|||
|
|||
Allereerst had ik eens een pictune (laten) maken wat het resultaat zou zijn met verlaging in combinatie met de velgen die ik toen had...
Zal de foto's hier wat verder opzetten... Toen ik de wagen net had, hebben we er meteen een 'groot' onderhoud op gedaan. - fan vervangen, oude floot enorm toen ie aansloeg - nieuwe remschijven en blokken, achteraan waren ze nog zo goed als nieuw - nieuwe batterij, door de kapotte alternator was de batterij compleet leeggezogen, opladen lukte niet meer - nieuwe thermostaat voor de zekerheid - lucht- en oliefilter - ... - toen begonnen de 'problemen' |
#6
|
|||
|
|||
Hier nog wat fotokes....
Zoals je ziet, eens test met de Ronal Turbo's die ik liggen had... |
#7
|
|||
|
|||
VoilÃ*, op deze manier kwam ie veel sneller in orde voor de keuring...
Had ook nog een oud middengrilleke liggen, met embleem. Dan maar de chrome van mijn 4-lampengrille gerecupereerd en op een 2-lampenexemplaar gezet. |
#8
|
|||
|
|||
|
#9
|
||||
|
||||
Super hoor! nette cabrio!
|
#10
|
|||
|
|||
Dank je...
Toen ik de eerste dagen foto's trok van mijn cabrio, was me toch iets opmerkelijks opgevallen, de vulpijp was in uitzonderlijk prachtige staat!!! (maar, later werd het een en ander duidelijk) Enfin ja, ondertussen had ik bij vw afspraak gemaakt voor de technische keuring. Kzou de wagen daar afzetten en de garage zou er dan mee naar keuring gaan.... |
#11
|
||||
|
||||
Kan er niks van maken op de foto
|
#12
|
|||
|
|||
Ale, om een lang verhaal minder lang te maken....
Toen er met de wagen naar de keuring werd gegaan, viel deze ginder in panne bij het aanschuiven. Ze kregen hem niet meer in gang. Eens terug in de garage gekregen, werd gezocht naar de mogelijke oorzaak. De wagen wou niet aanslaan. Er werd gedacht aan ontsteking, contactslot enz... Toen dit in orde bleek viel de prachtige vulpijp ook de garagist op. Eventjes verder gekeken en ja ze, Ooit een verroeste vulpijp gehad en nu leidingen ed vol vuiligheid. Bij VW vertelde ze me hoeveel ik zou moeten betalen om dit alles in orde te krijgen (ze zouden spinnekop, warmdraairegelaar ed vervangen), dit was teveel op dat onverwachtse moment en toen besloot ik hem terug mee te nemen naar huis en op het gemakje te laten rusten... |
#13
|
||||
|
||||
Waarom spinnekop vervangen ? .. zit toch gewoon een benzinefilter voor. Dus even de leidingen doorpompen, filter vervangen en tank even schoon spoelen. Dat moet wel voldoende zijn. En wat die foto betreft ... ik snap nog steeds niet wat het is
|
#14
|
|||
|
|||
die foto is de vulpijp e...
Enfin ja, de rest van de foto's is duidelijk e. Waarom alles vervangen...? Bij de VW dealer (althans waar ik het liet controleren), zeieden ze dat doseur (spinnekop) en warmdraairegelaar ed moesten vervangen worden. Nu ja, of dit nu moest of niet... khad ondertussen een DX blok gevonden dat recent gereviseerd was, heb daar dan de spinnekop afgenomen, een nieuwe warmdraairegelaar gekocht, zodanig dat ik toch zeker was dat het weer proper was e, ook alle filterkes nog es vervangen... |
#15
|
|||
|
|||
Zwaen,
Je hebt toch wel je tank schoongemaakt voordat je de andere spinnekop en warmdraairegelaar hebt gemonteerd? Anders beginnen de problemen straks weer opnieuw want de roest zit dan nog in je tank. |
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Hey, Heb niet echt meteen de tijd om het er volledig op te zetten, maar, idd, mijn tank is gereinigd en getest geweest, naftleidingen doorgeblazen, spinnekop erop en warmdraairegelaar. Toen dit allemaal was vervangen dook er nog een probleempje op... Wanneer de motor warm stond, kreeg ik hem zelden in gang. Met drukmeter zagen we dat de waarden niet waren wat ze zouden moeten zijn. Als laatste hebik dan ook de brandstofdrukaccumulator vervangen door een nieuw exemplaar. Nu zijn al de start - en sputterproblemen weg.... |
#17
|
|||
|
|||
In de loop van het jaar heb ik dan mijn Ronals verkocht, zodat ik weer wat kon spenderen aan de reparaties e
Nog wat foto's, Tussen de vervanging van de spinnekop, enz. en de plaatsing van de accumulator, werd de cabrio blanco gekeurd. Toen ik mijn groene kaart had, asap mijn accumulator eronder gehangen alsook de nrplaten erop... Oud exemplaar Nieuw exemplaar Na al deze kleine werkjes heb ik nog wat genoten van de cabrio alvorens hem te stallen voor de winter... VoilÃ*, heb nog veel meer foto's, maar om te beginnen is dit niet slecht e. Grootse veranderingen zijn er nooit op mijn cabrio hoor. Het is voornamenlijk de bedoeling dat ik, wanneer ik wat meer tijd (en vooral) plaats heb, deze eens volledig kaal maak om herop te bouwen. Dit zal vooral gebeuren na dat het een oldtimer is... (zodat ik de nodig budgetten kan bijeen zoeken) Greets |
#18
|
||||
|
||||
Welkom en mooie cabrio
__________________
Golf4 1.8 Golf GTI Pirelli bj 83 |
#19
|
|||
|
|||
Tussendoor heb ik reeds 't een en 't ander aangeschaft,
- volledige Zender bumperkit (zelfde die erop zit, maar zonder scheurke) - splinternieuwe grille met chroom nog origineel VW - kwartetwielekes in absolute nieuwstaat Check de foto's Hier ziet u het scheurke dat ik ooit wil laten herstellen (doet nu nog geen afbreuk aan de wagen) Greets |
#20
|
||||
|
||||
nice!
|