Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #241  
Old 22-11-2006, 17:52
K & C Tuning's Avatar
K & C Tuning K & C Tuning is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 253
Default

GAAF ik hem net bekeken en vind het erg dik allemaal en die kleur is ook erg mooi, ik zeg vooral zo door gaan

Groeten Coen
Reply With Quote
  #242  
Old 23-11-2006, 21:31
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

vandaag mijn lader weer opgehaald.
ik stond erbij toen Arno hem weer in elkaar zette, het zag er allemaal weer prima uit . (Zoals Arno al dacht, is het repareren dus gelukt)
Nu nog even monteren, 1000km rustig aan doen en dan maar eens kijken of we het geweld op de weg kunnen houden.

http://auto-diversen.marktplaats.nl...HeS1P&df=1&fta=

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be

Last edited by Fahrvergnugen : 25-11-2006 at 12:55.
Reply With Quote
  #243  
Old 23-11-2006, 22:55
zomerbloempje's Avatar
zomerbloempje zomerbloempje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2006
Posts: 62
Default

Heb ik dan toch zaterdag je busje in mijn achteruitkijkspiegeltje gespot? Ik zat effe niet op te letten en toen zag ik ineens een groene vlek... zag er wel stoer uit hoor.
Reply With Quote
  #244  
Old 24-11-2006, 09:43
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by zomerbloempje
Heb ik dan toch zaterdag je busje in mijn achteruitkijkspiegeltje gespot? Ik zat effe niet op te letten en toen zag ik ineens een groene vlek... zag er wel stoer uit hoor.


het zou zomaar kunnen, ik heb zaterdag in Heesch wel een T2 brandweerbus gezien.

Mooi he, met al die vw busjes op de weg
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #245  
Old 24-11-2006, 14:29
zomerbloempje's Avatar
zomerbloempje zomerbloempje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2006
Posts: 62
Default

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
het zou zomaar kunnen, ik heb zaterdag in Heesch wel een T2 brandweerbus gezien.

Mooi he, met al die vw busjes op de weg

Yes that was me!
Ook leuk om er zo achter te komen waar ze dan vandaan komen
Reply With Quote
  #246  
Old 24-11-2006, 17:33
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

Graag gedaan paul.
En veel rijplezier!!

Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #247  
Old 25-11-2006, 12:54
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by polo 3
Graag gedaan paul.
En veel rijplezier!!

Arno


dat zal wel lukken, bedankt.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #248  
Old 26-11-2006, 22:25
wannabay's Avatar
wannabay wannabay is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 106
Default


[/QUOTE]

Gaaf stuurtje.
Kan je verklappen welk merk, en eventueel waar vandaan?

top project trouwens. Lekker apart
Reply With Quote
  #249  
Old 27-11-2006, 10:40
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Quote:
Originally Posted by wannabay



Gaaf stuurtje.
Kan je verklappen welk merk, en eventueel waar vandaan?

top project trouwens. Lekker apart

Sorry, is al meer naar gevraagd.
Stuur zat er in toen ik hem kocht, ik heb het stuur van onder en boven bekeken maar geen merk of iets dergelijks kunnen vinden.
Er is mij ooit verteld dat de claxondop van een spijl is, meer weet ik helaas niet.

Gr,
Paul
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #250  
Old 15-12-2006, 17:54
polo 3 polo 3 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 358
Default

En de lader helemaal ingereden nu?

Arno
__________________
G40 en G60 laders te koop,Diverse bewerkingen en revisies met garantie!!
Reply With Quote
  #251  
Old 16-12-2006, 13:20
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by polo 3
En de lader helemaal ingereden nu?

Arno


Hoi Arno,

nog 250km dan heb ik de 1000 er op zitten, kan ik eindelijk eens wat druk die motor in sturen.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #252  
Old 16-12-2006, 13:25
Edrik's Avatar
Edrik Edrik is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,282
Default

Nog foto's van dit gevaarte?
Vind hem super!
__________________
'79er Golf MX

Cheap beer almost always results in good things.
Reply With Quote
  #253  
Old 16-12-2006, 19:42
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by Edrik
Nog foto's van dit gevaarte?
Vind hem super!


deze thread staat vol met foto´s (meer heb ik er niet)

en thanx, ik ook.

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #254  
Old 16-12-2006, 19:57
orange polo orange polo is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 116
Default

zo heb m even gelezen van het begin tot het einde ........ pff cool MAN
veel pk met een oude kar is altijd super dat het nu een water gekoelde is boeiend!
ik heb ook alleen nog maar goede verhalen over arno/polo3 gehoord dus dat komt wel goed met die lader nog effe 300 km inrijden en dan chippen??
en wil je de remmen nog wel gaan vervangen voor iets van een g60 voor of zo ?
succes met je bussie
Reply With Quote
  #255  
Old 16-12-2006, 20:44
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by orange polo
zo heb m even gelezen van het begin tot het einde ........ pff cool MAN
veel pk met een oude kar is altijd super dat het nu een water gekoelde is boeiend!
ik heb ook alleen nog maar goede verhalen over arno/polo3 gehoord dus dat komt wel goed met die lader nog effe 300 km inrijden en dan chippen??
en wil je de remmen nog wel gaan vervangen voor iets van een g60 voor of zo ?
succes met je bussie


ben ook heel tevreden over Arno, na het inrijden weet ik pas hoe 160PK in zo´n busje voelt.
hierna beslis ik of ik ga chippen of niet, ik denk dat het niet nodig (verstandig) is
de remmen blijven voorlopig origineel (ik ben van plan om veel gas te geven en weinig te remmen ).

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #256  
Old 16-12-2006, 21:36
Tiki Madness's Avatar
Tiki Madness Tiki Madness is offline
Volksforum Triple Action Donor - Half a brain dragracer
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,134
Default

that's the spirit Paul

michael
__________________
I got kicked out of Barnes and Noble once for moving all the Bibles into the fiction section.
Reply With Quote
  #257  
Old 17-12-2006, 12:28
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by michael86
that's the spirit Paul

michael


you know i mean
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #258  
Old 06-01-2007, 20:36
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by polo 3
En de lader helemaal ingereden nu?

Arno


Eindelijk is het zover, de nagelbijt periode zit er op en ik mag weer gas geven.

nu met hoorbare lekage (niet eerder opgevallen omdat ik heeel rustig reed) 0,7bar .

Vandaag op de terugweg van KWF samen met Michael86 een beetje op de openbare weg gespeeld, maar helaas mijn bus en Michael zijn kever zijn met dit weer niet op de weg te houden

Wel was het een verassing voor de overige weggebruikers

Gr,
Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be
Reply With Quote
  #259  
Old 23-01-2007, 20:40
rottz's Avatar
rottz rottz is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 67
Default

Quote:
Originally Posted by Fahrvergnugen
Vraag aan Paul!


Mag ik vragen welke naaldlager (toplager) jij gebruikt heb om jouw G60 aan de priseas van jouw bak te koppelen? Ik heb namelijk een Kevertje en ik heb per ongeluk ook nog zo'n G60 blok liggen (lekker orgineel)... En zonder zo'n lagertje gaat het waarschijnlijk niet goedkomen ben ik bang.

Nu wil ik deze (ff voorlopig) achterin de Kever lepelen, maar als ik een zaterdag naar de VW dealer gaat, dan staat de beste man mij waarschijnlijk vreemd aan te kijken.

Oftewel, naar welke naaldlager moet ik vragen (type auto, audi 80,passat begreep ik uit een eerdere topic, maar welk bouwjaar etc...)

Alvast bedankt!
Reply With Quote
  #260  
Old 23-01-2007, 21:03
Fahrvergnugen's Avatar
Fahrvergnugen Fahrvergnugen is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,407
Default

Quote:
Originally Posted by rottz
Mag ik vragen welke naaldlager (toplager) jij gebruikt heb om jouw G60 aan de priseas van jouw bak te koppelen? Ik heb namelijk een Kevertje en ik heb per ongeluk ook nog zo'n G60 blok liggen (lekker orgineel)... En zonder zo'n lagertje gaat het waarschijnlijk niet goedkomen ben ik bang.

Nu wil ik deze (ff voorlopig) achterin de Kever lepelen, maar als ik een zaterdag naar de VW dealer gaat, dan staat de beste man mij waarschijnlijk vreemd aan te kijken.

Oftewel, naar welke naaldlager moet ik vragen (type auto, audi 80,passat begreep ik uit een eerdere topic, maar welk bouwjaar etc...)

Alvast bedankt!


Hey,

nog een G60 projectje, .

het naald lagertje dat ik heb gebruikt is het lagertje dat ook bij een type4 ombouw wordt gerbruikt (type4 in kever) of dit een lagertje is dat ook in een ander type auto gebruikt wordt weet ik niet (audi 80 zeker niet).

de luchtgekoelde specialisten kunnen je in ieder geval zeker aan dit lagertje helpen, ik heb het bij www.deboxer.nl gekocht (adverteerd hier op het forum).
ik heb wel mijn prise-as iets in moeten korten, ik weet niet of dit bij een keverbak ook nodig is.

suc6 met de ombouw, maar; ff voorlopig (ik hoop het voor je)
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right!

O/NN #125
www.fast-air.skynetblogs.be

Last edited by Fahrvergnugen : 23-01-2007 at 21:06.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum