![]() |
#41
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja dat klopt. Er was een klein probleem met de nieuwe kabelboom, maar dat is opgelost. ![]() Quote:
Zeker weten, het hele camperinterieur moet er nog in. Quote:
M'n hele leven al... en het bevalt nog steeds! ![]() ps: Als de golven goed zijn en er is GEEN wind moet je (golf-) surfen!!!! ![]()
__________________
If my Surfbus made you smile, return the favor...FLASH ME! |
#42
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dan zit deze gozer op de mountainbike , maar waar woon je in den helder. Moesten maar eens afspreken dan.
__________________
![]() Als het waait moet je surfen de rest kan later wel. |
#43
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Surfpanel, jij woont zeker in J'dorp? Ik dacht het tenminste aan de huizen te zien. Ik woon vlakbij het ziekenhuis in de Lombokstraat. Kom anders een keertje naar de bus kijken! Stuur maar een PB-tje!
__________________
If my Surfbus made you smile, return the favor...FLASH ME! |
#44
|
|||
|
|||
![]() Vandaag geprobeerd met behulp van een boekwerk de M-code's te ontcijferen.
Dit stond er allemaal op het plaatje: 32 228 415 507 494951 A05 083 100 172 25 3 7014 023 2110 11 Ben op het volgende uitgekomen: Bouwjaar 1973 week 25 dag 3 , dat is dus woensdag 20 juni 1973 Chassisnummer 228415 met planningnummer 7014 Leveradres 023 is Hamburg Model 2110 is Panelvan , LHD , slidingdoor right , standard version Type 1 motor (1600cc) met vier versnellingen Ventilation window in cabindoors Reversing lights Without VWlogo on front Tubeless steelply tyres Afgeleverd in grondlak Interieur donkergrijs Mocht ik het fout hebben dan hoor ik het graag. Zoals het eruit ziet heeft de bus de fabriek in de grondlak verlaten. Dat is dus jammer want daar kom ik niet verder mee. Verklaard aan de enekant wel waarom er een two tone lak onder het rood vandaan kwam. Dit was dus geen fabrieks kleur. Heeft iemand nog een ander idee om verder te komen.
__________________
![]() Als het waait moet je surfen de rest kan later wel. |
#45
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is wel bijzonder dat de bus in grondverf is afgeleverd. Dat kom je maar heel zelden tegen! De historie van de bus achterhalen lijkt me erg moeilijk. heb je de Duitse kentekenpapieren er nog bij? Op die papieren staan in veel gevallen nog alle vorige eigenaren (als het er niet te veel zijn). Je zou nog kunnen proberen bij de Duitse groothandel aan wie de bus is geleverd. Zij hebben een internetsite maar ik denk dat je weinig succes zult hebben. Het is ten slotte al 33 jaar geleden dat ze de bus hebben verhandeld ![]() Raffay Hamburg (mocht je succes hebben laat het me weten! Mijn 1971er kastenwagen komt er ook vandaan ![]() Over het M-plaatje zelf: Ik denk dat je de 'A05' verkeerd hebt gelezen. Onderdeel van A05 is namelijk M-code 507, en die staat ook al ergens anders op het plaatje vermeld. Dan zou de code dubbel voor komen. Ik vermoed dat 'A05' moet zijn 'A06', maar check het even. A06 staat bij model 1973 voor: 500 - half hoge metalen wand tussen cabine en laad-/passagiersruimte. Met 2-zits bijrijdersbank en met reservewiel in cabine 510 - Bovenste tussenwand en luchtsleuven in achterste zijpanelen voor ontluchting van de laadruimte. Oh ja, M-code 083 staat ervoor is geleverd met een gevarendriehoek.
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#47
|
|||
|
|||
![]() Over het M-plaatje zelf:
Ik denk dat je de 'A05' verkeerd hebt gelezen. Onderdeel van A05 is namelijk M-code 507, en die staat ook al ergens anders op het plaatje vermeld. Dan zou de code dubbel voor komen. Ik vermoed dat 'A05' moet zijn 'A06', maar check het even. Je hebt inderdaad gelijk. Vond het al vreemd dat 507 "dubbel" voor kwam. Ik heb ook een half hoog schot met tweezitsbank en het reserve wiel daaronder Dus dat klopt allemaal wel. De gevarendriehoek had ik wel ontdekt alleen vergeten te noteren , zit helaas ook niet meer bij de auto. Tot nu toe weet ik alleen dat de wagen als bedrijfsbrandweerbus van de firma Maggi nu Nestle te Singen heeft rondgereden. Deze bedrijfsbrandweer bestaat nog steeds. Ga die eens proberen te contacten. ik heb ook gehoord dat je een soort geboorte akte via het vwmuseum kan opvragen. Of staat daar niet meer op?
__________________
![]() Als het waait moet je surfen de rest kan later wel. Last edited by surfpanel : 22-11-2006 at 19:17. |
#48
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Moet ik haar maar weer schuren en in de blanke lak zetten. Dat dacht ik dus niet. Als het goed is ben ik vrijdag na 1 uur vrij. komt dat uit, ergens in de namiddag.
__________________
![]() Als het waait moet je surfen de rest kan later wel. |
#49
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit is een voorbeeld van zo'n ding: ![]() Je weet dan dus ook: - motornummer van originele motor - de dag dat de wagen echt gefabriceerd is - de dag dat de wagen de fabriek verliet Het komt af en toe voor dat bepaalde gegevens niet beschikbaar zijn bij VW. Hier info over hoe dit geboortecertificaat aan te vragen: site van Ploon .
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#51
|
||||
|
||||
![]() He pannekoek, het is met Wolf aan deze kant hier. Wat een gave topic heb je gemaakt dude. Errug toffe reacties.
![]() ![]() Ik ben gewoon een beetje jaloers. Ik ben benieuwd hoe je bus eruit gaat zien met de teledials en met z'n bekkie op straat. ![]() ![]() Gast veel geluk en hou me op de hoogte, zal wel goed komen denk ik. Op één of andere manier heb ik het gevoel dat ik bij het verlagen van de bus betrokken ga worden. Het is te hopen dat de mannen bij Slammedpanel op tijd uit hun winterslaap ontwaken. ![]() ![]() Ik zie je maandag, klimmen we volgend weekeind in Denemarken op de bike, word vast gezellig, nehhé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
AIRRIDE IS NET ALS SILICONE BORSTEN, HET ZIET ERG GAAF UIT, MAAR HET IS NIET ECHT!!!!! Last edited by airDvans : 29-11-2006 at 09:47. |
#52
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat voel jij dingen toch altijd goed aan. Is it a'gift. Dan weet je zeker ook al dat ik vanmiddag je fiets heb verkocht. Moet slammed panel ergens van betalen. Alain heeft als het goed is maandag de spullen klaar. ![]() ![]() ![]() ![]() Slammedpanel .........................................raad eens. ![]() ![]() ![]() ![]() Zie je maandag , mzzl. Erik
__________________
![]() Als het waait moet je surfen de rest kan later wel. |
#54
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klaar !! ![]()
__________________
Alain Quote:
|
#55
|
||||
|
||||
![]() Gaat volgens mij supergaaf staan onder je bus!
__________________
Golf 1 GTI '83 Alpinweiss Golf 1 1100 '83 |
#57
|
||||
|
||||
![]() Hij zit met Wolf ergens op zee in een tobbe .. geloof dat ze 15-12 weer terug zijn.
__________________
Alain Quote:
|
#58
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Grt Frederic. Quote:
|
#59
|
||||
|
||||
![]() VETTE SHIT! als je ze dan toch niet mooi vindt staan op je bus, give me a call!
|
#60
|
||||
|
||||
![]() Hé dudes dit zijn Wolf en Erik vanaf de woelige baren, wind kracht 9 met uitschieters naar 11. Dus.
Alain, het is met Wolf zometeen nog wat tekst van Erik, te gek gaaf waanzinnige wielen maat. Ik hoop dat de mannen bij slammedpanel ook hun spulletjes binnenkort klaar hebben dan kunnen we komende winter vakantie aan de bouw, bij jou hoor ik net want Erik zit zonder sleutel plaats, dan weet je dat vast, groeten van Wolf. Morgen lekker in Denemarken, feestje, Mzzl Alain met erik hier, onwijs gave velgen ze zijn inderdaad vet gaaf. Ben er even stil van. Kan niet wachten om te beginnen. (Zie hier boven) Kun jij bij je porsche buddy twintig wielmoeren bestellen (zwart), en tevens zo'n zelfde set spacers maken zoals die van "pogo" voor de achterwielen. Zodat mijn naafdopjes achter er ook netjes op kunnen. Alvast bedankt en we horen/lezen het wel. mzzl. Wolf en Erik vanaf een varende kermis attractie
__________________
AIRRIDE IS NET ALS SILICONE BORSTEN, HET ZIET ERG GAAF UIT, MAAR HET IS NIET ECHT!!!!! |