Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 10-10-2006, 20:38
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Weet je al iets meer?
Reply With Quote
  #22  
Old 27-10-2006, 15:13
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Net nog even aan het pielen geweest (zonder resultaat ). Maar het viel me op dat 3 injectoren wat zwarter zijn dan die ene die overblijft..

Duidt dat op iets of kan dat "gewoon" voorkomen?

Iemand verder nog een idee?

Ik breng em volgende week denk ik ook even om op nieuw af te laten stellen, krijg het idee dat ie bij het optrekken wat inhoud...
Reply With Quote
  #23  
Old 27-10-2006, 20:46
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

sorry voor mijn late reactie ik heb sinds niet meer met m'n golf gereden en of nagevraagd .
maar 3 zwarte injectoren lijkt me een slechte verbranding.
zijn je bougie's ook zwart?
heb je een kompressie meter? meet anders je kompressie eens op.
__________________
My Golf is my image
Reply With Quote
  #24  
Old 27-10-2006, 20:49
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

compressie is een halfjaartej terug gemeten, zat toen op nagenoeg 13bar voor alle 4 de cilinders.

Het zou em dan ook in de afstelling kunnen zitten, of zie ik dat verkeerd?
Reply With Quote
  #25  
Old 28-10-2006, 08:18
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 553
Default

kan zeker in je afstelling liggen is je luchtfilter ook al eens schoongemaakt?
__________________
My Golf is my image
Reply With Quote
  #26  
Old 28-10-2006, 09:33
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by Stefan2
kan zeker in je afstelling liggen is je luchtfilter ook al eens schoongemaakt?


Luchtfilter is pak em beet 5 maand terug vervangen, maar zal eens in die doos kijken.

Dan gaan we van de week even langs de garage om af te laten stellen..
Reply With Quote
  #27  
Old 12-11-2006, 11:00
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Nou, gisteren eindelijk tijd gehad om langs de garage te gaan..

Het inhouden werd veroorzaakt door een kapotte bougiekabel, van de bobine naar de verdelerkap was bij de plug voor 75% doormidden

Andere kabel erop en het inhoudende gevoel was weg.

Daarna co gemeten, stond veel te laag, op nog geen 0.25. De stel schroef ging erg makkelijk dus daar maar even een drupje verf op gedaan zodat die niet meer kan gaan wandelen..

Maar goed, had dus goeie hoop dat dit de oorzaak was, niet dus

Nog steeds hetzelfde verhaal: tussen de 70 en 50 graden zeer moeilijk starten, als ik geluk heb. Ben ik net te laat, start ie helemaal niet.

Zit nu zelf te denken dat het misschien de ontsteking is ofzo, had een jaar geleden ookal problemen dat het toerental ineens in elkaar donderde en weer omhoog schoot ( dit is overigens al een tijd weg). Of dat ie geen vonk geeft..

Die vonk is alleen zo lastig controleren omdat ie eerst warm moet zijn, ver genoeg afkoelen zodat ie moeilijk/niet start.. Zal nie eerder zijn zaterdag zijn dat ik daar naar kan kijken..

Maar wat denken jullie, ontsteking een optie? Welke type ontsteking kan ik allemaal gebruiken? ("plug en play" op een EG motor)

Alex
Reply With Quote
  #28  
Old 12-11-2006, 15:25
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Ontsteking van een EG/EV/DX gaat allemaal passen alleen erg in houden dat de stekker het zelfde is
Je zal de brandstofdruk bij warme motor eens moeten controleren
Reply With Quote
  #29  
Old 12-11-2006, 21:45
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Op welke manier kan ik makkelijk de benzinedruk meten?
Kan ik daar een meter tussen plaatsen ofzo?
Reply With Quote
  #30  
Old 13-11-2006, 15:31
MHmotorsport MHmotorsport is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 18
Default

Controleer eens de drukaccumulator...
Deze zit in het naftcircuit achter de benzinepomp... Als het membraan die erin zit lek is, houdt hij de druk er niet op als de motor warm staat en ontstaat dus vapour-lock... Je kan dit checken door het vijsje die er achteraan opzit eens uit te draaien en er mag geen benzine kunnen uitlopen...
Als je hem moet vervangen is het nog een duur stuk (>100 euro), maar je kan hem gewoon van een k-jet cabrio ofzo plukken ook, dat heb ik destijds gedaan...
Reply With Quote
  #31  
Old 18-11-2006, 13:46
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

OK, vandaag de drukaccumulator bekeken. Heb het schroefje aan de achterkant eruit gehaald en hij begon idd iets brandstof te lekken...

Dus de oorzaak?
Hoop het, nu op zoek naar een andere drukaccumulator

Kan ik elke drukaccumulator van een K-jetronic motor gebruiken?
Reply With Quote
  #32  
Old 18-11-2006, 19:50
MHmotorsport MHmotorsport is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 18
Default

Quote:
Heb het schroefje aan de achterkant eruit gehaald en hij begon idd iets brandstof te lekken...

Dan heb je dus 9/10 de oorzaak gevonden...

Quote:
Kan ik elke drukaccumulator van een K-jetronic motor gebruiken?

Wel die eerste (tot maart '80) hebben een wat kleinere capaciteit, maar het geeft niet denk ik om de latere, grotere (je zal wrs wel een van een 1800 8v vinden) te gebruiken, ze gaan ook doen wat ze moeten doen en normaalgezien zelfs beter (langer druk erop houden)...
810 133 411 is het oude type
431 133 411 C is het nieuwere type



Veel succes met de zoektocht (maar ergens een cabrio met k-jet vinden die wordt afgebroken zal wel lukken zeker)
Reply With Quote
  #33  
Old 19-11-2006, 10:37
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Thanks!!
Reply With Quote
  #34  
Old 19-11-2006, 18:02
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by Alex
OK, vandaag de drukaccumulator bekeken. Heb het schroefje aan de achterkant eruit gehaald en hij begon idd iets brandstof te lekken...

Dus de oorzaak?
Hoop het, nu op zoek naar een andere drukaccumulator

Kan ik elke drukaccumulator van een K-jetronic motor gebruiken?


tja, zonde dat je nu pas de druk accumulator controleert!
Dat zei ik je al in september, als je ff terug leest.

Maar maakt verder niet uit, als het maar goedkomt!
Succes.

grtn yal
Reply With Quote
  #35  
Old 19-11-2006, 20:10
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Quote:
Originally Posted by yal
tja, zonde dat je nu pas de druk accumulator controleert!
Dat zei ik je al in september, als je ff terug leest.

Maar maakt verder niet uit, als het maar goedkomt!
Succes.

grtn yal


idd joh, knetters overheen gelezen denk ik, stomstomstom!

Maar toch ook bedankt!
Reply With Quote
  #36  
Old 25-11-2006, 13:36
Zwaen Zwaen is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 36
Default

Koop toch gewoon een splinternieuwe brandstofdrukaccumulator, kost iets van een 110€ en je bent zeker!!!

Had hetzelfde probleem, nafttank gereinigd, spinnekop en al vervangen, maar probleem was pas volledig verdwenen na het plaatsen van de nieuwe accumulator




En dan de nieuwe... zou zeker geen gebruikte kopen, want dan weet je nooit of die echt goed is




greets
Reply With Quote
  #37  
Old 25-11-2006, 17:59
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

Heb inmiddels al een andere liggen, met een beetje mazzel van de week even monteren. Vandaag trouwens ook de verdelerkap + rotor vervangen, heeft het lopen van de motor geen kwaad gedaan..
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum