#21
|
||||
|
||||
Weet je al iets meer?
|
#22
|
||||
|
||||
Net nog even aan het pielen geweest (zonder resultaat ). Maar het viel me op dat 3 injectoren wat zwarter zijn dan die ene die overblijft..
Duidt dat op iets of kan dat "gewoon" voorkomen? Iemand verder nog een idee? Ik breng em volgende week denk ik ook even om op nieuw af te laten stellen, krijg het idee dat ie bij het optrekken wat inhoud... |
#23
|
|||
|
|||
sorry voor mijn late reactie ik heb sinds niet meer met m'n golf gereden en of nagevraagd .
maar 3 zwarte injectoren lijkt me een slechte verbranding. zijn je bougie's ook zwart? heb je een kompressie meter? meet anders je kompressie eens op.
__________________
My Golf is my image |
#24
|
||||
|
||||
compressie is een halfjaartej terug gemeten, zat toen op nagenoeg 13bar voor alle 4 de cilinders.
Het zou em dan ook in de afstelling kunnen zitten, of zie ik dat verkeerd? |
#25
|
|||
|
|||
kan zeker in je afstelling liggen is je luchtfilter ook al eens schoongemaakt?
__________________
My Golf is my image |
#26
|
||||
|
||||
Quote:
Luchtfilter is pak em beet 5 maand terug vervangen, maar zal eens in die doos kijken. Dan gaan we van de week even langs de garage om af te laten stellen.. |
#27
|
||||
|
||||
Nou, gisteren eindelijk tijd gehad om langs de garage te gaan..
Het inhouden werd veroorzaakt door een kapotte bougiekabel, van de bobine naar de verdelerkap was bij de plug voor 75% doormidden Andere kabel erop en het inhoudende gevoel was weg. Daarna co gemeten, stond veel te laag, op nog geen 0.25. De stel schroef ging erg makkelijk dus daar maar even een drupje verf op gedaan zodat die niet meer kan gaan wandelen.. Maar goed, had dus goeie hoop dat dit de oorzaak was, niet dus Nog steeds hetzelfde verhaal: tussen de 70 en 50 graden zeer moeilijk starten, als ik geluk heb. Ben ik net te laat, start ie helemaal niet. Zit nu zelf te denken dat het misschien de ontsteking is ofzo, had een jaar geleden ookal problemen dat het toerental ineens in elkaar donderde en weer omhoog schoot ( dit is overigens al een tijd weg). Of dat ie geen vonk geeft.. Die vonk is alleen zo lastig controleren omdat ie eerst warm moet zijn, ver genoeg afkoelen zodat ie moeilijk/niet start.. Zal nie eerder zijn zaterdag zijn dat ik daar naar kan kijken.. Maar wat denken jullie, ontsteking een optie? Welke type ontsteking kan ik allemaal gebruiken? ("plug en play" op een EG motor) Alex |
#28
|
|||
|
|||
Ontsteking van een EG/EV/DX gaat allemaal passen alleen erg in houden dat de stekker het zelfde is
Je zal de brandstofdruk bij warme motor eens moeten controleren |
#29
|
||||
|
||||
Op welke manier kan ik makkelijk de benzinedruk meten?
Kan ik daar een meter tussen plaatsen ofzo? |
#30
|
|||
|
|||
Controleer eens de drukaccumulator...
Deze zit in het naftcircuit achter de benzinepomp... Als het membraan die erin zit lek is, houdt hij de druk er niet op als de motor warm staat en ontstaat dus vapour-lock... Je kan dit checken door het vijsje die er achteraan opzit eens uit te draaien en er mag geen benzine kunnen uitlopen... Als je hem moet vervangen is het nog een duur stuk (>100 euro), maar je kan hem gewoon van een k-jet cabrio ofzo plukken ook, dat heb ik destijds gedaan... |
#31
|
||||
|
||||
OK, vandaag de drukaccumulator bekeken. Heb het schroefje aan de achterkant eruit gehaald en hij begon idd iets brandstof te lekken...
Dus de oorzaak? Hoop het, nu op zoek naar een andere drukaccumulator Kan ik elke drukaccumulator van een K-jetronic motor gebruiken? |
#32
|
|||
|
|||
Quote:
Dan heb je dus 9/10 de oorzaak gevonden... Quote:
Wel die eerste (tot maart '80) hebben een wat kleinere capaciteit, maar het geeft niet denk ik om de latere, grotere (je zal wrs wel een van een 1800 8v vinden) te gebruiken, ze gaan ook doen wat ze moeten doen en normaalgezien zelfs beter (langer druk erop houden)... 810 133 411 is het oude type 431 133 411 C is het nieuwere type Veel succes met de zoektocht (maar ergens een cabrio met k-jet vinden die wordt afgebroken zal wel lukken zeker) |
#33
|
||||
|
||||
Thanks!!
|
#34
|
|||
|
|||
Quote:
tja, zonde dat je nu pas de druk accumulator controleert! Dat zei ik je al in september, als je ff terug leest. Maar maakt verder niet uit, als het maar goedkomt! Succes. grtn yal |
#35
|
||||
|
||||
Quote:
idd joh, knetters overheen gelezen denk ik, stomstomstom! Maar toch ook bedankt! |
#36
|
|||
|
|||
Koop toch gewoon een splinternieuwe brandstofdrukaccumulator, kost iets van een 110€ en je bent zeker!!!
Had hetzelfde probleem, nafttank gereinigd, spinnekop en al vervangen, maar probleem was pas volledig verdwenen na het plaatsen van de nieuwe accumulator En dan de nieuwe... zou zeker geen gebruikte kopen, want dan weet je nooit of die echt goed is greets |
#37
|
||||
|
||||
Heb inmiddels al een andere liggen, met een beetje mazzel van de week even monteren. Vandaag trouwens ook de verdelerkap + rotor vervangen, heeft het lopen van de motor geen kwaad gedaan..
|