#1
|
||||
|
||||
verlagingsset mk2 -> mk3
Even een vraagje, ben niet zo thuis in de mk3 wereld.
Past een verlagingsset van een golf mk2 (korte veren en korte dempers) zonder aanpassingen op een golf mk3 diesel van, ik meen, '93?
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#2
|
||||
|
||||
Ja als het goed is past dat gewoon,
kan wel zijn dat je de toplagers moet omwissellen maar ik geloof bij de eerste types van de golf drie dat dat niet nodig is. |
#3
|
||||
|
||||
oke top! weet ik al weer genoeg
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933 |
#4
|
||||
|
||||
Dat omslagpunt (van die toplagers, veren met klein of groot oog) zou als het goed is op 8/94 moeten zitten. Dus bij die 93er moet dat inderdaad geen probleem zijn.
|
#5
|
|||
|
|||
nou dat omslag punt is nog anders..... bij vr6 en gti van de 1ste bouwjaren kon je een plusonderstel bestellen en dat was wel al met die nieuwe lagers... ik had ook die nieuwe op mijn golf 3 gti van '93.... dus toch maar even checken.... verder past het gewoon.....
|
#6
|
||||
|
||||
Maar normaliter, standaard onderstel dus, is dat het omslag punt. Er werd toen vanalles aangepast. Niet alleen de toplagers.
|
#7
|
||||
|
||||
oké ik heb een Vento met plus onderstel (GT) uit '93, dus nieuwe toplagers.
Waar kan ik het verschil goed zien/ meten? Ik weet dat er verschillen zijn, maar echt precies niet; ik heb het nooit met eigen ogen vergeleken. Mss kan iemand twee foto's uploaden van beide toplagers, gezien onder de motorkap? De veren/schokdempers zou je dus in ditgeval gewoon van een verlaagde Golf 2 kunnen afhalen en vervolgens je eigen toplagers monteren i.p.v de Golf 2 toplagers ...of niet? Dat de eerste bouwjaren van type drie nèt als type twee is, wist ik. Dat het plus-onderstel wél al nieuwe lagers had wist ik niet... De mijne komt trouwens uit Dtsld (ja,daar komen ze allemaal vandaar, hoor ik jullie denken, maar qua uitvoering is-ie toch weer anders als een NL-er.) Geldt dit allemaal dan ook voor de mijne? ik hoor 't wel weer. Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb geen foto's maar de schokbrekers van golf 2 passen gewoon op jou auto. achter zijn de lagers volgens mij wel het zelfde (weet ik niet helemaal zeker) maar als ik jou was zou ik sowieso nieuwe lagers er op zetten en niet jouw ouwe gebruiken, set lagers kost rond de 30 euro. het gebeurt vaak genoeg dat je alles erop hebt en uitgelijnt voor 50 euro en dan een paar weken later je lagers kapot gaan. dan kun je alles er weer afhalen en weer uitlijnen. dan ben je dus duurder uit en dubbel werk. als ik schokbrekers monteer dan zet ik altijd nieuwe lagers is het ook allemaal weer lekker fris en kan het weer een paar jaar er tegen aan.. vergeet niet veerklemmen te gebruiken bij het wissellen van de lagers of laat het doen. succes |
#9
|
|||
|
|||
Is het niet zo dat een mk3 diesel te zwaar is voor deze veren? of maakt dat niets uit.. meende dat ik dat ooit ergens gelezen te hebben.
|