Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-11-2006, 16:12
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default verlagingsset mk2 -> mk3

Even een vraagje, ben niet zo thuis in de mk3 wereld.

Past een verlagingsset van een golf mk2 (korte veren en korte dempers) zonder aanpassingen op een golf mk3 diesel van, ik meen, '93?
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #2  
Old 05-11-2006, 16:18
classicline's Avatar
classicline classicline is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,823
Default

Ja als het goed is past dat gewoon,
kan wel zijn dat je de toplagers moet omwissellen
maar ik geloof bij de eerste types van de golf drie dat dat
niet nodig is.
__________________
www.ultralow.nl
www.bdclean.nl
Reply With Quote
  #3  
Old 05-11-2006, 21:26
Zweiter's Avatar
Zweiter Zweiter is offline
Married to PC
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 3,209
Default

oke top! weet ik al weer genoeg
__________________
Tiger Cosworth: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=101933
Reply With Quote
  #4  
Old 05-11-2006, 21:30
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dat omslagpunt (van die toplagers, veren met klein of groot oog) zou als het goed is op 8/94 moeten zitten. Dus bij die 93er moet dat inderdaad geen probleem zijn.
Reply With Quote
  #5  
Old 06-11-2006, 13:15
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,095
Default

nou dat omslag punt is nog anders..... bij vr6 en gti van de 1ste bouwjaren kon je een plusonderstel bestellen en dat was wel al met die nieuwe lagers... ik had ook die nieuwe op mijn golf 3 gti van '93.... dus toch maar even checken.... verder past het gewoon.....
Reply With Quote
  #6  
Old 06-11-2006, 13:21
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Maar normaliter, standaard onderstel dus, is dat het omslag punt. Er werd toen vanalles aangepast. Niet alleen de toplagers.
Reply With Quote
  #7  
Old 08-11-2006, 12:27
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Default

oké ik heb een Vento met plus onderstel (GT) uit '93, dus nieuwe toplagers.

Waar kan ik het verschil goed zien/ meten?
Ik weet dat er verschillen zijn, maar echt precies niet; ik heb het nooit met eigen ogen vergeleken. Mss kan iemand twee foto's uploaden van beide toplagers, gezien onder de motorkap?
De veren/schokdempers zou je dus in ditgeval gewoon van een verlaagde Golf 2 kunnen afhalen en vervolgens je eigen toplagers monteren i.p.v de Golf 2 toplagers
...of niet?
Dat de eerste bouwjaren van type drie nèt als type twee is, wist ik. Dat het plus-onderstel wél al nieuwe lagers had wist ik niet...
De mijne komt trouwens uit Dtsld (ja,daar komen ze allemaal vandaar, hoor ik jullie denken, maar qua uitvoering is-ie toch weer anders als een NL-er.)
Geldt dit allemaal dan ook voor de mijne?

ik hoor 't wel weer.

Greetz Vento Vice
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #8  
Old 08-11-2006, 12:38
classicline's Avatar
classicline classicline is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,823
Default

Quote:
Originally Posted by Vento Vice
oké ik heb een Vento met plus onderstel (GT) uit '93, dus nieuwe toplagers.

Waar kan ik het verschil goed zien/ meten?
Ik weet dat er verschillen zijn, maar echt precies niet; ik heb het nooit met eigen ogen vergeleken. Mss kan iemand twee foto's uploaden van beide toplagers, gezien onder de motorkap?
De veren/schokdempers zou je dus in ditgeval gewoon van een verlaagde Golf 2 kunnen afhalen en vervolgens je eigen toplagers monteren i.p.v de Golf 2 toplagers
...of niet?
Dat de eerste bouwjaren van type drie nèt als type twee is, wist ik. Dat het plus-onderstel wél al nieuwe lagers had wist ik niet...
De mijne komt trouwens uit Dtsld (ja,daar komen ze allemaal vandaar, hoor ik jullie denken, maar qua uitvoering is-ie toch weer anders als een NL-er.)
Geldt dit allemaal dan ook voor de mijne?

ik hoor 't wel weer.

Greetz Vento Vice


Ik heb geen foto's maar de schokbrekers van golf 2 passen gewoon op jou auto.
achter zijn de lagers volgens mij wel het zelfde (weet ik niet helemaal zeker)
maar als ik jou was zou ik
sowieso nieuwe lagers er op zetten en niet jouw ouwe gebruiken,
set lagers kost rond de 30 euro.

het gebeurt vaak genoeg dat je alles erop hebt en uitgelijnt voor 50 euro en
dan een paar weken later je lagers kapot gaan.
dan kun je alles er weer afhalen en weer uitlijnen.

dan ben je dus duurder uit en dubbel werk.

als ik schokbrekers monteer dan zet ik altijd nieuwe lagers is het ook allemaal weer lekker fris en kan het weer een paar jaar er tegen aan..

vergeet niet veerklemmen te gebruiken bij het wissellen van de lagers of laat het doen.

succes
__________________
www.ultralow.nl
www.bdclean.nl
Reply With Quote
  #9  
Old 10-11-2006, 13:41
svN- svN- is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 11
Default

Is het niet zo dat een mk3 diesel te zwaar is voor deze veren? of maakt dat niets uit.. meende dat ik dat ooit ergens gelezen te hebben.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum