|
|||
|
|||
Nog een Speedster en hallo allemaal!
Aloha allemaal.
Dit is mijn eerste post op dit forum en ik hoop hier het één en ander op te steken over de Volkswagen techniek. Ik heet Jaxx en woon nu in Gouda. Ik heb nu geen kever maar ben wel druk op zoek naar een leuke (bwaaarg) Speedster. Ik geloof niet dat dit de favorite autootjes zijn van de kever liefhebber maar ik vind die dingen gewoon leuk. Ben wel redelijk bekend omdat een van mijn vorige hobby wagens een Apal was met een 1.7 typ 4 blok erin. (yep, ook polyester). Mijn andere passie is Chevy V8 motoren en ik vraag met af of er ooit een Kever met V8 gebouwd is. Voordat ik besluit om een Speedster aan te schaffen hoop ik dat jullie mij een beetje bekend kunnen maken met typische Speedster gebreken, het blijft tenslotte een rare mod met al dat glasvezel. Er zijn ook veel meer lelijke dan mooie Speedsters zag ik, veel geknoei van hobbyisten. Nog een aparte vraag, ik zie veel advertenties met vragen om een "lange bak". Wat is het verschil met de korte dan? Betere kwaliteit? Andere overbrenging? |
|
||||
|
||||
Welkom hier!
Lange bak slaat inderdaad op de overbrengverhoudingen van de bak. Veel plezier! |
|
||||
|
||||
Welkom op het forum!
|
|
||||
|
||||
Welkom op het forum! En foto's van die vorige hobby auto??
|
||||
|
||||
Weg met die speedsters! polyesterbakken
De enige polyester Speedster die vet is, is een Porsche Speedster replica... Maar don't go with the flow en bouw een leipe bak! |
|
|||
|
|||
Quote:
Ik zal binnenkort een de fotodozen uitschudden om wat plaatjes te zoeken. De vorige hobbybak was een Chevy Blazer met 305 V8, verhoogd van achter, bullbars rondom en een lekker kleurtje. Maar dat zal jullie een worst wezen hier, ik ben bang dat ik dieper moet zoeken naar de buggy plaatjes! Ik heb erg veel lol gehad met dat bakkie maar door omstandigheden moest ik hem verkopen. Had ik er maar een 1200 blokkie in gezet en die 1700 in de schuur gelegd... maar helaas, tis niet anders. |
|
||||
|
||||
Tuurlijk vinden we dat wel mooi! Die Chevy!
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Even kijken of ik een plaatje zetten voor elkaar krijg...
OK, gelukt. Goed dan, dit was het laatste project. Ik heb niet zozeer aan het blik gewerkt dan wel aan de motor. Flink inlaatspruitstuk gemonteerd, dikke carburateur gereviseerd en geplaatst. Electronische ontsteking, weg met de puntjes. Bijna alle rembende vervangen, en natuurlijk lekker mee gereden. Net als een VW is de bodem dragend en kan je er bijna alles mee doen zonder dat de kar instort. Ik wilde er een convertible van maken maar na de verhuizing (ook nog tussendoor) paste de Chevy niet meer in de nieuwe garage... te breed. En mooi of niet, als zo'n kar door weer en wind buiten staat zie je hem hard achteruit gaan.... Dus iets anders zoeken maar wat wel naar binnen kan. Hier nog een van de motor, een "kleine" 5 liter GM V8. Morgen maar eens op zoek naar wat foto's van mijn buggy. Trouwens wel een heel vette speedster, die oranje.. maar ik ben bang dat zo laag rijden toch erg lastig is hier!! Last edited by jaXXer : 09-11-2006 at 00:11. |
|
||||
|
||||
Als je die oranje benaderd ben je naar mijn mening goed bezig! Mooie V8 ook!
|
|
||||
|
||||
Goed bezig, lekker je eigen ding doen!
Die oranje is idd aardig geil!!!
|
||||
|
||||
Last edited by Luuk : 09-11-2006 at 15:53. Reason: foto in link gezet, beetje groot nl. ;-) |
|
||||
|
||||
Quote:
IDD dat ding mag er zeker wezen! ik stoor me alleen aan het tankkleppie! maar idd zeker dik ding van te maken!
|
||||
|
||||
Speedsters zijn dus ook supervet ! Die oranje is om te kwijlen . Leuk blokkie in die chevy . Ben erg benieuwd naar je buggy! Heb je anders nog aparte/mooie/leuke/unieke hobby auto's gehad?
|
|||
|
|||
Nee, voorderest geen gekke dingen gehad.. Wat de Speedsters betreft... het is natuurlijk wel Keverslopen wat je doet maar goed, smaken verschillen en ik vind het soms wel hele vette bakken. Ik ga nu gelijk ff kijken of ik een buggy foto kan vinden!
Gevonden. Maar aangezien ik geen scanner heb heb ik ze maar even gefotografeerd op het aanrecht. Sorry dat ze niet bijster scherp zijn. Deze wagen komt officieel uit 64, en ik zag dat ie in september weer gekeurd is! Hier zit er dus een 1.7L blok in met dubbele carbs. Er waren wat problemen met de klepstoters dus het blok is helemaal uit elkaar geweest toen. De bouwer (een kerel uit Ridderkerk) heeft het frame gestraald en gespoten in een soort rooie menie die ze in de scheepvaart gebruiken. De onderkant heeft nooit meer geroest. De motor stak nogal een eind uit omdat de bodem een flink stuk ingekort was maar met die buizen vond ik het wel mooi opgelost. De vooras is verlaagd. Er zat een hardtop bij met deurtjes en ik heb een korte periode elke dag in dat bakkie gereden. Last edited by jaXXer : 10-11-2006 at 00:19. |
|
||||
|
||||
Een heel dikke buggie is dat zeg!
|
|
|||
|
|||
Quote:
Dik? Moet je me schoonmoeder een zien! |
|
||||
|
||||
toffe buggy
welkom op t forum |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
welkom,
ben zelf niet zo'n fan van boven genoemd/getoonde vw's maar ieder zijn/haar ding !! gr. Martijn p.s. waar in gouda woon je ben je auto's (nog) niet tegen gekomen !