#1
|
|||
|
|||
Klepspeling MK1 1.8 GTI DX
Ik ga de kleppen stellen van een 1983 MK1 1.8 GTI DX.
Nu heb ik de zoekfunctie al gebruikt om de klepspeling te weten te komen. Iemand riep 20/40. Is dit de juiste klepspeling? Er staan verder geen reacties bij namelijk of dit klopt. Mijn vraag concreet: Wat is de klepspeling van een DX? |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
klepspeling warm: inlaat 0,25 +/- 0,05mm uitlaat 0,45 +/- 0,05 mm Last edited by Golf_1_gts : 31-10-2006 at 22:43. |
#3
|
|||
|
|||
Hartelijk dank voor deze informatie Golf_1_gts!!!
|
#4
|
|||
|
|||
Heb je speciaalgeredschap voor nodig
Hefboom 2574-1 [Merk Hazet] en tang 2599 [merk Hazet] Er zijn stelplaatjes in diktes van 3.00 tot 4.25 mm Oplopend met 0.05mm En die klepspeling van golf1GTS is corect En het opschrift met de dikte onder houden |
#5
|
|||
|
|||
golf mkII 16v dankjewel voor je reactie. De benodigde spullen heb ik al liggen. Ik had alleen nog geen gegevens. Ik kan aan de slag dus aanstaand weekend.
|
#6
|
|||
|
|||
suc6
|
#7
|
|||
|
|||
het is ook mogelijk dat het hydraulische klepstoters zijn!
dan kan je ze niet regelen. |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Jelle?
__________________
-Volkswagen Golf MKII GTI 1984 |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Een DX met hydraulische klepstoters?
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#10
|
|||
|
|||
Ha ha....de gek is er weer
|
#11
|
||||
|
||||
Ik las net hier http://www.golf1-ig.de/golf/facts/e.../details/dx.php
dat onderstaande de juiste klepspeling is van een DX: Ventilspiel Soll warm (Einlaß) mm 0,20 bis 0,30 Ventilspiel Soll warm (Auslaß) mm 0,40 bis 0,50 Ventilspiel Soll kalt (Einlaß) mm 0,15 bis 0,25 Ventilspiel Soll kalt (Auslaß) mm 0,35 bis 0,45 Er staat overigens ook dat er DX´en zijn gemaakt met hydraulische klepstoters, wist ik niet, maar wel pas vanaf 8/85, dus die vlieger gaat voor Boudewijn niet op.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 01-11-2006 at 22:52. |
#12
|
|||
|
|||
DX met hydro?????? dacht ook altijd det het de RD de eerste was.
EV is eender aan de DX aleen in de golf2 en ook met stel plaatjes Men is nooit te oud om wat te leren |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens jou de juiste klepspeling type 17....? Wat is het verschil tussen die wat ik zei en die wat jij nu post Quote:
Last edited by Golf_1_gts : 02-11-2006 at 00:48. |
#14
|
|||
|
|||
Eigenlijk is er dus weinig verschil tussen de waardes die Golf_1_gts opgeeft en de waardes die Type 17 opgeeft. Alleen heeft Type 17 de koude waardes toegevoegd.
Type 17 Ventilspiel Soll warm (Einlaß) mm 0,20 bis 0,30--->=zoals Golf_1_gts aangeeft:gemiddeld 0,25 Ventilspiel Soll warm (Auslaß) mm 0,40 bis 0,50 --->=zoals Golf_1_gts aangeeft:gemiddeld 0,45 Ventilspiel Soll kalt (Einlaß) mm 0,15 bis 0,25 Ventilspiel Soll kalt (Auslaß) mm 0,35 bis 0,45 Golf_1_gts klepspeling warm: inlaat 0,25 +/- 0,05mm--->=dus zoals Type 17 aangeeft 0,20 bis 0,30 uitlaat 0,45 +/- 0,05 mm--->=dus zoals type 17 aangeeft 0,40 bis 0,50 |
#15
|
|||
|
|||
Dat zijn waarde waar je tussenin moet zitten
Je kan ook uitkomen op 0.28 of 0.23 dan zit je ook goed,omdat de waarde oploopt met 0.05mm De waarde van Type 17 is iets specifiekerGTS1 heeft er een gemiddelde van genomen De waarde van type17 staan in de boeken |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Boudewijn schreef: Eigenlijk is er dus weinig verschil tussen de waardes die Golf_1_gts opgeeft en de waardes die Type 17 opgeeft. Alleen heeft Type 17 de koude waardes toegevoegd. Is een beetje completer
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#17
|
|||
|
|||
en "warm" = boven de 30 graden.
Ik stel de kleppen altijd bij koude motor en houd de middenwaarde aan van: inlaat 0,20 uitlaat 0,40 En mocht er 1 te strak staan dan zet ik de speling liever iets ruimer, dan te strak. De dealer levert geen plaatjes meer, dus is het soms is het best zoeken naar het juiste plaatje. Succes ermee, grtn yal |
#18
|
|||
|
|||
Zojuist eindelijk de kleppen van de DX gesteld. Ik had gereedschap van Ford. Het gereedschap om de klepstoter in te drukken was te breed en paste niet tussen de stoters door. Vanmiddag met de haakse slijper de tool gemodificeerd zodat hij wel paste. Toen netjes de klepspeling gemeten en de vulplaatjes vervangen. En hij loopt weer supernetjes na het kleppenstellen!
@Yal: Als de vulplaatjes niet meer te krijgen zijn bij VW dan kun je ze bij de Ford dealer bestellen. Ik had 5 dozen vulplaatjes mee van Ford en de juiste zaten er tussen. Er was ook een doos bij van WÜRTH, deze levert ze blijkbaar ook dus geen nood! |